Gå til innhold

Kjærester bare annenhver helg?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er så redd for at kjæresten min får seg en jobb langt "pokker i vold" i motsatt vei av der jeg bor-sånn at vi ender opp med å se hverandre bare annenhver helg.

Vil ikke være helgekjæreste. Jeg vil dele hverdager.

Vi er godt voksne med barn fra før begge to- derfor lite flyttbare. Føler nesten at jeg har blitt FOR glad i han.

Nå har han en jobb midt imellom hans og min bolig- og kan derfor være med meg når han ikke har barna sine. Men han er på utkikk etter annen jobb, og de fleste jobbene ligger i motsatt retning. Jeg er veldig redd for å miste han....

Får vondt i magen og problemer med å nyte tiden vi har sammen. Skjønner ikke hvordan dette skal gå. Er det mulig å være kjærester og bare se hverandre annenhver helg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke i min verden. Snakk med han om det?

Enig. Jeg skal snakke med han. Egentlig har vi aldri snakket om disse tingene (til tross for 1 1/2 år sammen), men bare levd her og nå og kost oss de gangene vi har barnefri....

Jeg ønsker å vite hva han tror om fremtiden. Jeg mistenker også at han trives mye bedre enn meg i dette forholdet- han har mye frihet til eget liv, kan trekke seg tilbake når han vil- og savner han meg kan han ta seg en tur og få kos og nærhet.... Han har nemlig mye mer barnefri enn meg, jeg har bare det annenhver helg.....

Kjærester bare annenhver helg høres så trist ut. Nå ser vi hverandre litt oftere, men ikke nok (etter mitt syn). Men så er jeg redd for å miste han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg skal snakke med han. Egentlig har vi aldri snakket om disse tingene (til tross for 1 1/2 år sammen), men bare levd her og nå og kost oss de gangene vi har barnefri....

Jeg ønsker å vite hva han tror om fremtiden. Jeg mistenker også at han trives mye bedre enn meg i dette forholdet- han har mye frihet til eget liv, kan trekke seg tilbake når han vil- og savner han meg kan han ta seg en tur og få kos og nærhet.... Han har nemlig mye mer barnefri enn meg, jeg har bare det annenhver helg.....

Kjærester bare annenhver helg høres så trist ut. Nå ser vi hverandre litt oftere, men ikke nok (etter mitt syn). Men så er jeg redd for å miste han også.

Det skjønner jeg godt. Det er nok lurt å ta en prat om fremtiden, jeg og min er bare 18 og 19 men jeg har allerede forklart hvor landet ligger om han vil i militæret, jobbe et sted jeg ikke kan bo eller holde på med offshore osv. Jeg trenger nærhet og jeg trenger å se den jeg er sammen med, ellers dabber det av for min del. Det er jo greit å få en skikkelig oppklaring i hvor han vil med forholdet og hva han tenker uansett :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre i den situasjonen selv nå, og vi gjør vårt for å få det hele til å fungere. Klart, telefonregningene blir litt høyere enn hva de vanligvis hadde blitt og det er fryktelig ensomt og trist å tenke på at jeg må gå vinteren alene i møte - men det er verdt å kjempe for. Jeg klarer ikke å se for meg å måtte velge ham bort for noe her i verden.

Nå har vi riktignok vært sammen i noen år og jeg blir bare borte i tre år (studier), men jeg hadde aldri fått meg til å slå opp bare fordi avstand forsøker å føre oss fra hverandre. Da får bare vi kjempe for at det ikke skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest (TS)

Jeg er dessverre i den situasjonen selv nå, og vi gjør vårt for å få det hele til å fungere. Klart, telefonregningene blir litt høyere enn hva de vanligvis hadde blitt og det er fryktelig ensomt og trist å tenke på at jeg må gå vinteren alene i møte - men det er verdt å kjempe for. Jeg klarer ikke å se for meg å måtte velge ham bort for noe her i verden.

Nå har vi riktignok vært sammen i noen år og jeg blir bare borte i tre år (studier), men jeg hadde aldri fått meg til å slå opp bare fordi avstand forsøker å føre oss fra hverandre. Da får bare vi kjempe for at det ikke skal skje.

Dere har i hvert fall et tidsperpektiv på det, det må vel hjelpe litt?

Det har jo ikke vi. Barna begynner å bli større, men enda er det lenge til de er ute av redet. Det største problemet er vel at vi ikke snakker om det, så jeg vet ikke hvordan han tenker om det. Akkurat nå sliter han endel på jobben, så jeg har ikke lyst til å mase, i frykt for å gjøre han enda mer stresset. Men dette plager meg såpass mye at jeg tror jeg må ta det opp med han ganske snart. Det er sånn at når vi er sammen, så har jeg ikke lyst til å ta opp ubehagelige ting, for da vil jeg at vi skal være glade og ubekymret, på en måte. Og jeg vil heller ikke ta det på telefon, for da får jeg ikke se hvordan han reagerer.

Jeg mener ikke at han skal love meg ekteskap og samboerskap, men at vi kanskje skal lufte noen fremtidsdrømmer for hverandre. Hvis hans drøm er å få seg en jobb langt bort fra meg, og bare se meg minimalt, så vet jeg ikke om jeg orker - selv om jeg elsker han veldig høyt.

Jobb er veldig viktig for han, og også for meg, så jeg unner han ern jobb en han trives i og kan utvikle seg selv i, men jeg håper han finner den i et område der han kan kombinere det med en kjæreste (meg!).....

Selv kan jeg ikke flytte pga barna, de har allerede flyttet en gang, og det har vært tøft for dem. Sønnen min har enda ikke riktig tilgitt meg for det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg er dessverre i den situasjonen selv nå, og vi gjør vårt for å få det hele til å fungere. Klart, telefonregningene blir litt høyere enn hva de vanligvis hadde blitt og det er fryktelig ensomt og trist å tenke på at jeg må gå vinteren alene i møte - men det er verdt å kjempe for. Jeg klarer ikke å se for meg å måtte velge ham bort for noe her i verden.

Nå har vi riktignok vært sammen i noen år og jeg blir bare borte i tre år (studier), men jeg hadde aldri fått meg til å slå opp bare fordi avstand forsøker å føre oss fra hverandre. Da får bare vi kjempe for at det ikke skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..kjæresten og jeg bor 2 km fra hverandre, men er så og si ikke sammen når vi har ungene hos oss. Derfor blir det å være sammen 2. hver helg, og ellers mye på sms og telefon. Vi har løst dette med Fri familie.. Han har koblet seg på mitt abonnement ved å kjøpe en ekstra telefon med kontantkort.. :) Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...