Gå til innhold

Kosthold på avveie


Cashpink

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hvordan har kostholdet for andre nygravide vært?

Jeg har ikke lyst på noe av det jeg spiste tidligere. Jeg har for en tid tilbake gått ned 15 kg, men har nå lagt på meg både igjennom pergo-kur og at jeg rett og slett ikke har lyst på sunn mat. Det har vart en mnds tid nå. Har ingen aning om hvor langt jeg er på vei (undersøkes ytterligere i morra). Men la på meg ved pergo. Ett par kilo. også ytterligere 3 kg nå nylig. Jeg er livredd for å bli fet. Jeg vil ikke bli det igjen.

Jeg trenger råd. Noen sier jeg skal legge på meg. Men jeg synes det er litt tidlig. Andre igjen sier jeg går ned igjen etter fødsel. MEN det jeg ikke skjønner, noe av dette blir vel fett. Det jeg spiser nå må da være over det kalorinivået jeg hadde tidligere, tenker jeg. Og da kan det ikke bare naturlig gå vekk seinere?

Er det noen med erfaringer som kan dele det med meg? Jeg tenker på dette så mye at det er plagsomt for meg og overskygger faktisk den gleden av at jeg endelig ble gravid.

Har spist fettfattig mat og lite karbohydrater tidligere. Nå smaker ikke slik mat meg. Hungrer på yoghurtis/yoghurt, kalkunpølse. Vanlig hvitost osv. Egentlig det meste som tidligere har vært NEI. og tidligere vært lett å la være.

Kan tillegge at jeg er småkvalm om morgenen. Spesielt hvis det går lang tid fra kveldens siste måltid til jeg spiser noe dagen etter. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så heldig at jeg har mer lyst på sunn mat, drikker mer vann og har mindre lyst på usunne ting.

Mulig at det bare er min iver på å gjøre det jeg kan for at den lille skal få en god start.

Når det er sagt må jeg nevne at jeg har vanvittig lyst på muffinsrøre og blåmuggost, så bare bra er det ikke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...