Gå til innhold

Når fortalte dere om graviditeten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, jeg hadde akkurat gått gjennom en operasjon og våknet fra koma da jeg fikk vite at jeg var gravid på sykehuset. Hadde en god del morfin i kroppen så alle som var på besøk til meg fikk vite det :sjenert: Husker ikke at jeg har sagt det en gang. Så kollegaer, sjef, familie og venner fikk vite det i uke 5-6 :sjenert:

Hadde det ikke vært for at jeg ikke klarte å holde snavla mi igjen pga all morfinen, så hadde jeg nok ventet til uke 12 (minst). Det skal jeg neste gang dersom det blir flere unger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt uke 18. Noen enda senere.

Fortalte det til et par venninner, mine foreldre og min bestemor først.

Endret av Rosebud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt uke 18. Noen enda senere.

Fortalte det til et par venninner, mine foreldre og min bestemor først.

Oi, det var sent! Ganske imponerende at dere klarte å holde det hemmelig så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte de nærmeste da jeg var fem uker på vei, og "resten av verden" da jeg var seks uker på vei.

Så ikke poenget med å vente til tolvte uke, dessuten var jeg hormonell og veldig sårbar og syntes kollegaene og sjefen min burde få vite hvorfor jeg plutselig var blitt fryktelig distré og humørsyk... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ventet til uke 12 begge gangene. Hadde lite lyst til å evnt måtte fortelle at det ikke ble noe baby alikevell. Selvom det selvfølgelig skjer etter uke 12 også, men det er jo lite sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortalte det til mamma og svigermor i uke 8, og til resten av familien og venner rundt uke 13-14.

Har enda ikke fortalt det på jobb, er nå i uke 19, skal vente til etter ordinær ultralyd i uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Mamma og pappa fikk vite det i uke 5, også svigers i uke 8. Resten fikk vite det litt sånn gradvis framover eller gjettet seg til det fra uke 8 for da viste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. gang: våre foreldre fekk beskjed i veke 14 (dei lekka nyheten til et par søsken), og kollegaer og venner fekk beskjed rundt veke 18.

2. gang: klarte knapt å holde magen skjult, og fortalte våre foreldre og kollegaer når eg var 12 veker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til en god venninne samme dag som jeg testet positivt. Planen var så å vente med å fortelle noen flere til uke 12, men siden jeg var helt sikker på at jeg hadde hatt en (ny) spontanabort i uke 6, fortalte vi det til foreldrene våre da (at det sannsynligvis var en ny abort på gang). På jobben kom det også for en dag blant et par av kollegaene mine i den perioden, rett og slett fordi de gjettet det pga. fravær grunnet diverse undersøkelser og at jeg virket trist. Når jeg da var gravid likevel, fikk jo de vite det også da.

Jeg fortalte det til min nærmeste sjef og flere venner i uke 12-13. Pga. sommerferie rundt da, var det mange som ikke fikk vite noe før i uke 17-18. Mer perifere folk på jobb og andre, driver og finner det ut i disse dager, når jeg er 24 uker på vei, fordi det først nå begynner å bli ordentlig synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen så fortalte vi foreldrene våre/søsken og ett nært vennepar da jeg var 5-6 uker på vei. Resten fikk vite litt etter litt etter uke 11 (etter at jeg hadde vært på tidlig-UL).

Andre gangen så fikk foreldrene våre og søsken vite det i uke 6 (testet ikke før), så fortalte vi det til besteforeldrene mine/tanter etc etpar uker senere siden det viste seg at tanta mi også var gravid. Føltes så teit å vente rett og slett. Så fikk venner vite det omtrent samtidig. Perifere venner og bekjente ventet vi med, det var vel ikke "facebook-offisielt" før 14-15 uker elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre på begge sider + min forlover + ei venninne som bor langt unna, som selv har et barn fikk vite det i uke 6-7. Forloveren min fikk vite det med tanke på at det kom til å komme et utdrikningslag i løpet av relativt kort tid, og vi måtte da begynne å planlegge hvordan jeg skulle bli sjenktet full uten å få i meg alkohol. Venninnen min fikk vite det bare for at jeg skulle ha noen å prate med om det, ellers hadde jeg nok blitt gal!

"Resten av verden" fikk vite det når jeg var 14-15 uker på vei, i bryllupstalen min. :)

Jeg personlig synes det var veldig slitsomt å holde det hemmelig så lenge. Jeg har spontanabortert flere ganger før, og var veldig nedfor hele første trimester,fordi jeg var så redd for at noe var galt. Det, og i tillegg ikke kunne ha noen å prate med, eller at jeg ikke kunne få noe forståelse for hvorfor jeg var litt nedfor var veldig tungt. Men etter at vi fortalte det til folk, så har det gått mye bedre. :) Det er liksom litt mer ekte, og sant, når folk vet om det, og spør om hvordan det går med magen, og sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 7 nå, og denne gangen SKAL vi klare å holde det hemmelig til godt etter uke 12. Sist gjorde vi ikke det, og det endte med SA...

Men det er kjempevanskelig. Jeg er en sosial person både med kollegaer og venner, og har allerede brukt alle mulige unnskyldninger for å ikke være med på fest, ikke spleise på en flaske vin på restaurant (veldig ulikt meg), etc etc. Har mest lyst til å mure meg inne i et par mnd uten kontakt med noen.

I tillegg vokser magen min veldig raskt, og allerede er buksene mine for små.

Skulle gjerne holdt dette hemmelig til uke 18, da jeg er relativt moden i alderen og ser for meg at det kanskje er større sjanse for at noe skal gå galt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det til ei god venninne dagen etter positiv test.

Nå er jeg snart 4 uker, og sliter allerede med å ikke fortelle det til familien. :sjenert:

Tenker at det kan være like greit at de vet hva som står på dersomd et går galt. Har fått endel kommentarer fra mor og svigermor om "det ikke er på tide med noen små"( :kjefte: ), og om det går galt blir dette maset enda verre å forholde seg til. Om de vet at det har gått galt holder de kanskje munn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 9, så ingen grunn til å vente lenger og det var da vi var på sørlandet hos familien min :) Første oldebarnet på min side så vi ville gjerne si det ansikt til ansikt, og ikke over telefon! Samboers familie fikk vite det uken etter når vi var på middag der (de bor på østlandet) :) Neste gang, om det blir det, så forteller vi det nok med en gang det passer ansikt til ansikt, om det så er i uke 5 eller i uke 13 :jepp: Facebook osv får ikke vite det før etter ordinær UL om de får vite det i det hele tatt :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...