Gå til innhold

Flergangsfødende og strekkmerker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 år og gravid (14 uker) med tredje- og sistemann nå, med to barn på 2 og 4 år fra før. I de to forrige svangerskapene fikk jeg ikke et eneste strekkmerke og magen ble helt slik den var før fødslene. Begge gangene smurte jeg magen og puppene med olje og bodybutter (selv om de sier at strekkmerker skjer i underhuden og at smøring ikke hjelper) så har jeg gjort det, og gjør det denne gangen også, det skader ihvertfall ikke =)

Er spent på om jeg er like heldig denne gangen også, eller om jeg ikke har gener for å få strekkmerker siden jeg ikke har fått det før? Mamma har ingen etter 4 svangerskap hun heller, men min søster har litt.

Noen av dere andre flergangsfødende som har sluppet i et svangerskap, men fått det i et annet? Lurer på hva som liksom utløser det.. Mulig størrelse på magen og vektoppgangen har noe å si, la på meg 12 kg med begge de to andre. Man blir jo litt spent på hvordan kroppen reagerer og blir seende ut, hvert svangerskap er jo forskjellig.. Spennende tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma fødte meg og tvilllinger uten et eneste strekkmerke, og magen hennes var enorm med tvillingene. Kan ikke se på henne at hun har født barn engang. Dermed trodde jeg at jeg ikke kom til å få et eneste strekkmerke siden sånt visstnok skal være arvelig, men magen min ser ut som et veikart! C' la vie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk ingen strekkmerker i første svangerskap. Då hadde eg ein fin rund mage, gjekk opp 10 kg. Brukte ingen kremer.

Denne gang har eg hatt større mage heilt frå starten, vekta kom også raskare på, no 14 kg oppgang (3 veker til termin). No har eg fått et par streker/et lite nett midt på tut-magen (rundt navlen)

Har strekkmerker på pupper og hofter etter puberteten, så eg er nok disponert for strekkmerker, sjølv om eg ikkje fekk i 1. svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen strekkmerker første gang. Er nå 38 uker på vei med nr.2, og har fått ett strekkemerke loddrett over navlen. Bryr meg ikke så mye om det. Et merke her og der er jo ikke så farlig, men føler med de som får magen full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen strekkmerker etter første og hadde temmelig stor mage. Fikk enda større mage med andremann, og på høyre side av magen hvor babyen lå å presset seg ut mest, sprakk huden opp så jeg begynte å blø. Så slapp ikke unna andre gangen. Men må bare si at det er utrolig hvor mye de har bleknet allerede. På meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...