Gå til innhold

Hvor er beste ekspertisen: Rikshospitalet eller Ullevål?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sterkt i tvil: Hvor er det aller beste ekspertisetilbudet til en gravid kvinne, og en fødende kvinne, er det Rikshospitalet eller Ullevål?

Tenker da spesielt på:

- Fødselsleger

- Planlagt keisersnitt

- Hastekeisersnitt

- Oppfølging etter keisersnitt

- Profesjonalitet under fødsler (kjenner til og benytter de beste metode, a'la Finland, USA, etc.)

- Tidlig ultralyd

- Fosterdiagnostikk

Om noen har noen erfaringer de vil dele her, settes det meget stor pris på. Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer jeg også på:)

Jeg har egentlig forstått det som at alle med "risikosvangerskap" blir sendt til Riksen siden de tar seg av slike..

Valgte selv riksen siden jeg har leiden mutasjon (ikke så veldig alvorlig i seg selv, men jeg ville vite at jeg fikk hjelp fra noen som var flinke).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt fra de gravide jeg kjenner i Oslo (vest) som sverger til Rikshospitalet, på grunn av ekspertisen og at de vet mer hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt fra de gravide jeg kjenner i Oslo (vest) som sverger til Rikshospitalet, på grunn av ekspertisen og at de vet mer hva de snakker om.

Da er vel fort alternativet Bærum, om det tror jeg de færreste vil anbefale.

Tror Riksen sitter på ekspertisen på risikosvangerskap og unormale svangerskap.

Men vil nok tro at det er ganske mye ekspertise på normale svangerskap på Ullevål. Ullevål har jo også ABC for de som ønsker et mer naturlig svangerskap og fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har risikosvangerskap/risikofødsel og har født begge mine på Rikshospitalet. Jeg har gått til kontroll der annenhver uke gjennom hvert svangerskap og er veldig fornøyd med alt av oppfølging både før, under og etter svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...