Gå til innhold

Amming&fest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heii:-)

Jeg skal på fest til helgen, og lurer på en del ting i forbindelse med dette.

1) Jeg har ei jente på 2mnd. som jeg fullammer. Synes dere at det er for tidlig å dra på fest fredag til lørdag?

2) Jeg driver og pumper litt og litt, slik at mamma kan gi henne på flaske mens jeg er borte. Hvordan skal mamma varme opp melken? Jeg har nå fryst den - så da har jeg forstått at den skal tines i kjøleskap? Men så skal den vel helst varmes opp litt? Hva gjør dere? I vannbad? I mikro?

3) Vet dette er veldig individuelt, men Ca. Hvor mye melk bør jeg beregne til et døgn barnepass?

4) Hvor tidlig kan jeg amme jenten min igjen? Går ikke noe av alkoholen over i melken? Har sett flere innlegg om dette, men synes det var vanskeig å forstå. Noen som kan fortelle meg hvordan dette fungerer på en enkel måte?:-)

I tillegg lurer jeg på om andre har vært plaget med vonder under avføring? Det gjør kjempevondt og kommer blod på papiret. Dette har pågått siden fødselen. Skal vel ikke være sånn at jeg må grue meg til å gå på do?:( Tips?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke så veldig mye peiling, men det med avføringen kan vel ikke tilfeldigvis være hemoroider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii:-)

Jeg skal på fest til helgen, og lurer på en del ting i forbindelse med dette.

1) Jeg har ei jente på 2mnd. som jeg fullammer. Synes dere at det er for tidlig å dra på fest fredag til lørdag?

2) Jeg driver og pumper litt og litt, slik at mamma kan gi henne på flaske mens jeg er borte. Hvordan skal mamma varme opp melken? Jeg har nå fryst den - så da har jeg forstått at den skal tines i kjøleskap? Men så skal den vel helst varmes opp litt? Hva gjør dere? I vannbad? I mikro?

3) Vet dette er veldig individuelt, men Ca. Hvor mye melk bør jeg beregne til et døgn barnepass?

4) Hvor tidlig kan jeg amme jenten min igjen? Går ikke noe av alkoholen over i melken? Har sett flere innlegg om dette, men synes det var vanskeig å forstå. Noen som kan fortelle meg hvordan dette fungerer på en enkel måte?:-)

I tillegg lurer jeg på om andre har vært plaget med vonder under avføring? Det gjør kjempevondt og kommer blod på papiret. Dette har pågått siden fødselen. Skal vel ikke være sånn at jeg må grue meg til å gå på do?:( Tips?=)

1) Nei, ikke så lenge du pumper melk så hun har så lenge du er full, og hun er hos pappaen eller en annen trygg voksen til du er HELT edru. Og du må selvsagt være klar for det da.

2) Den skal tines i kjøleskap, men ikke sett den i døren, der blir det for varmt når den er tint. Når den skal varmes bør du ha den i vannbad. Om melken blir for varm så er det en del av næringen som blir borte, derfor anbefales ikke mikro. Men du kan selvsagt bruke det om du er ytterst forsiktig.

3) Det kommer litt an på hvor ofte du pleier å amme. Jeg bruker sånne begere fra Avent, er vel 180 ml i de tror jeg. Og jeg beregner 1 sånt beger per måltid. Noen ganger spiser hun mindre, andre ganger mer. Husk at melken ikke skal varmes mer enn én gang, så det er bedre med for mye.

4) Melken er fri for alkohol når blodet ditt er det. Dette er så individuelt ift hvor mye du drikker og hva du drikker. Hadde jeg tatt et par glass vin ville jeg ventet en 6-7 timer. Hadde jeg blitt full ville jeg ventet hvertfall 12. Kjenn på kroppen din.

Det kan være du har fått hemorroider etter fødsel, det har jeg. Spør på apoteket etter noe som lindrer. Om det blir veldig ille kan du bruke avføringsmiddel så det myker opp, men dette kan du også spørre om på apoteket. Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...