Gå til innhold

Heelp ! :( fremfall


nummer 2

Anbefalte innlegg

Hei:) Jeg fikk plutselig panikk her. Jeg ar merket det tidligere, men i sted da jeg satt på huk, kom livmortappen ca 1cm ut av skjeden:(

En tupp av skjedeveggen bak stikker også ut.

Jeg tror det ar vært sånn etter fødselen for 3 år siden!! Jeg turte ikke ta gyn undersøkelsen etter fødselen, så ingen lege har 'sett oppi der' etter fødselen.

Jeg har ikke tenkt over det før nå. Nå har jeg nemlig begynt å sjekke tappen iom at vi er prøvere.

Men, hva vil dette si for neste graviditet? Neste fødsel??

Har el rundt disse tider. Har hatt oss en del, så er det graviditet på gang, så er det litt seint å 'stoppe' det nå for å få utredning:(

Ble utroolig stresset her nå:(

Hva kan gjøres??

Skjønner jeg må til gy, men er jo en del ventetid og vi er som sagt i gang nå.

Endret av nummer 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Skjønner det :(

Men, noen som vet hvordan det er i Evt svangerskap med dette?

Sliter veldig med å ikke få tømt blæren. Har gått ut fra at det er 'overaktiv'. Men, skjønner jo- nå når jeg tar meg tid til å tenke over det, at det ikke er normalt å måtte tisse igjen, i det en reiser seg fra toalettet:/

Lekkasjer er en historie for seg selv. 3. Trimester og press på blæren i tillegg.. Yayks!!

Men, det er vel ikke FARLIG for baby med nedfall? Den ville ikke falle ut før tiden?:o

Kan jo også nevne at forrige fødsel var hard- han satt fast og ble dradd ut med tang. Er livredd for å bli mer ødelagt inni der ved flere fødsler. Er det grunnlag for KS?

bor i Bergen, som er det strengeste stedet på KS:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Skjønner det :(

Men, noen som vet hvordan det er i Evt svangerskap med dette?

Sliter veldig med å ikke få tømt blæren. Har gått ut fra at det er 'overaktiv'. Men, skjønner jo- nå når jeg tar meg tid til å tenke over det, at det ikke er normalt å måtte tisse igjen, i det en reiser seg fra toalettet:/

Lekkasjer er en historie for seg selv. 3. Trimester og press på blæren i tillegg.. Yayks!!

Men, det er vel ikke FARLIG for baby med nedfall? Den ville ikke falle ut før tiden?:o

Kan jo også nevne at forrige fødsel var hard- han satt fast og ble dradd ut med tang. Er livredd for å bli mer ødelagt inni der ved flere fødsler. Er det grunnlag for KS?

bor i Bergen, som er det strengeste stedet på KS:/

Det er ikke farlig å bli gravid med livmorfremfall. 1.trimester kommer du nok til å få økte plager, men etterhvert som livmoren kommer over skambeinet, vil hele livmoren og livmortappen reise seg og plagene vil lette. Fare for for tidlig fødsel er det heller ikke, men det kan nok være lurt for din egen del å ligge mest mulig i 3.trimester, når trykket øker, for å skåne livmorsbåndene og musklene som jo er svekket om det er fremfall du har. Om du har uttalt fremfall kan du nok høre om mulighetene for KS, men du har rett i at de er streng i Bergen, og det kan godt være de mener du fint kan føde vaginalt tross livmorfremfall. Operasjon er aktuelt etter fødselen om det er siste barnet ditt.

Endret av SummerJoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...