Gå til innhold

blir kiropraktor dekket når jeg er gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får jeg kiropraktor dekket visst jeg blir henvist av legen min når jeg er gravid?

Har så ekstreme ryggsmerter :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gravide må dekke selv med egenandeler hele veien. Ja visst, konsultasjonen til fastlegen er gratis, men alle de andre spesialistene en må til skal ha egenandeler:

- Røntken

- Gynekologisk undersøkelse

- Blodanalyse

etc., etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide må dekke selv med egenandeler hele veien. Ja visst, konsultasjonen til fastlegen er gratis, men alle de andre spesialistene en må til skal ha egenandeler:

- Røntken

- Gynekologisk undersøkelse

- Blodanalyse

etc., etc.

Du skal ikke betale egenandel for gynekologisk undersøkelse når du er gravid. Heller ikke blodanalyse hvis det er i forbindelse med svangerskap.

Fysio får du dekket, som en annen bruker skriver her, hvis du har diagnose bekkenløsning med gangvansker. Kiropraktor får du ikke dekket, ei heller manuellterapaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får ikke dekket kiropraktor, og legen din kommer nok heller ikke til å henvise deg dit. For det første trenger du ikke henvisning, for det andre pleier ikke leger å være så begeistret for kiropraktorer. Du kan bli henvist til fysio, og få dette dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravide må dekke selv med egenandeler hele veien. Ja visst, konsultasjonen til fastlegen er gratis, men alle de andre spesialistene en må til skal ha egenandeler:

- Røntken

- Gynekologisk undersøkelse

- Blodanalyse

etc., etc.

Jeg har vært til flere gynekologiske undersøkelser hos spesialist på sykehus i forbindelse med graviditet, og jeg har ikke betalt noe noen av gangene. Ikke blodprøvetaking- og analyse heller. Men jeg husker at jeg én gang måtte betale blodprøver hos fastlege, mens jeg en annen gang fikk beskjed om at jeg ikke skulle betale noen ting hos fastlege, verken blodprøver eller bruk av utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kiropraktor dekkes ikke av folketrygden. Fysio og/eller manuellterapeut dekkes. For å få dekket fysio så kreves det at du får henvisning med "bekkenløsning med gangvansker". Man trenger ikke henvisning til manuellterapeut, men dette dekkes selvsagt kun om manuellterapeuten mener du har "bekkenløsning med gangvansker".

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til flere gynekologiske undersøkelser hos spesialist på sykehus i forbindelse med graviditet, og jeg har ikke betalt noe noen av gangene. Ikke blodprøvetaking- og analyse heller. Men jeg husker at jeg én gang måtte betale blodprøver hos fastlege, mens jeg en annen gang fikk beskjed om at jeg ikke skulle betale noen ting hos fastlege, verken blodprøver eller bruk av utstyr.

Jeg fikk også dekket gynekolog under graviditeten. Og blodprøvetaking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke betale egenandel for gynekologisk undersøkelse når du er gravid. Heller ikke blodanalyse hvis det er i forbindelse med svangerskap.

Fysio får du dekket, som en annen bruker skriver her, hvis du har diagnose bekkenløsning med gangvansker. Kiropraktor får du ikke dekket, ei heller manuellterapaut.

Manuellterapeut får man dekket, jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...