Gå til innhold

Hva har du på sparekonto...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om disse svarene er representative? Ser nemlig ut til at de fleste unge, single folkene her har mye penger, mens de litt eldre både med og uten familie har mindre.

Det synes jeg er litt rart, for vi som er yngre, gjerne går på skole eller har vår første litt dårlig betalte jobb, har en hel del penger, mens de som har hatt lenger tid å spare på har nesten ingenting. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mann 30 gift. sparekonto 510 000. lønnskonto ca 45 000 regningskonto ca 30 000

eier et hus(ferdig med lån) og en gammel bil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Som i alle tråder om hvor mye penger man har er det alltid de med mest som svarer. I likhet med de som har lavest vekt svarer i "hvor mye veier du?". Ikke representativt mao.

Ja, jeg får vel inntrykk av at de som ikke har noe særlig, eller ingenting, ikke svarer mye her. Det er litt synd, for man får jo ett inntrykk av at alle har flere hundretusen liggende, og det tror jeg egentlig er heller sjeldent.

Vi betaler huslån, og det er jo også sparing. Syns det er bra i seg selv, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel 100-150 000 på ulike kontoer for tiden, i tillegg har jeg aksjer som pleier å ligge mellom 150-280 000 i verdi. Er i begynnelsen av 30-årene, eier ikke bolig og er student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 21, singel

Sparekonto 1 029 000

BSU 15 000

Andre invest. 279 000

(Hvorfor fyller du ikke opp BSUen din? )

Jeg har:

Høyrente - 25 200

BSU - 10 100

Jente 21, student. I parforhold med bonusbarn, men ikke samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel 100-150 000 på ulike kontoer for tiden, i tillegg har jeg aksjer som pleier å ligge mellom 150-280 000 i verdi. Er i begynnelsen av 30-årene, eier ikke bolig og er student.

Er forresten samboer, han har jobb og i underkant av 400 000 på sparekonto. Noe er arv (gjelder også meg). Vi ville kjøpt bolig nå om vi visste vi ville/kunne bo i området etter min utdanning, men heldigvis har vi lav husleie, så føler ikke vi kaster penger ut av vinduet (de fleste boligene vi har sett på har nesten like høye fellesutgifter). I tillegg har jo begge studielån da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men artikkelen handler om gjennomsnitt, så hvis en har 1000 000 på konto, og 3 har 0, så har de jo i gjennomsnitt 250 000. Gjennomsnitt er veldig misvisende.. ikke så mange av mine bekjente har så mye som 100 000 på konto, men jeg kjenner også noen få som har over 500 000.

selv er jeg 29, samboer, 1 barn, eier hus

på BSU 60 000

på sparekonto 256000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 23, samboer, men ingen felles konto.

Har noen tusenlapper på sparekonto, og det samme med BSU. Har aldri vært flink til å spare, begynte nå nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110.000 ca. Men begynte å spare i fjor så det er ikke så mye som jeg skulle ha likt. Har også en "nyåpnet" BSU, der er det ikke så mye enda. i de sene tyveårene, nylig samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 22 år, langtidssykemeldt, studielån, samboer og med hus og hytte som skal arves. Har 12.000,- per nå i sparekonto. Har spart i litt under 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en som kommenterte at de unge single ser ut ti å ha mest penger. Jeg synes det er helt naturlig, da folk som er litt eldre gjerne har kjøpt bolig. Jeg har en del penger nå, men den dagen jeg kjøper leilighet bruker jeg jo selvfølgelig hele sparekontoen. Kanskje folk her burde opplyst om de eier bolig og om de har lån også. Det er ganske stor forskjell på å ha 300'000 på sparekonto og 1'000'000 i lån, og å ha 300'000 på konto og ikke noe lån. I førstnevnte tilfelle går man jo egentlig i minus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er sparekontoen også en boligkredittskonto, så saldo er for tiden ca -3 mill. Grensen er dog på 3,2 mill, så i praksis har vi en buffer på 200.000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 900.000,-

Er lidt over midten av 30-årene, eier eget hus (belånt ca. 10%) og hytte med stor tomt og strandlinje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Røyskatt*

Her er sparekontoen også en boligkredittskonto, så saldo er for tiden ca -3 mill. Grensen er dog på 3,2 mill, så i praksis har vi en buffer på 200.000,-.

Å :) Hvis det er lov å tenke slik så har vi og buffer på omtrent 400.000.

Da føler jeg meg flink igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 år, har nylig blitt samboer (vi har kjøpt). Jeg har (alene) ca 260.000 på sparekonto + 50.000 i EK i leiligheten. Har spart mesteparten selv på vanlig sparekonto og BSU. Er student. Ingen barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 900.000,-

Er lidt over midten av 30-årene, eier eget hus (belånt ca. 10%) og hytte med stor tomt og strandlinje.

Sleipe leger altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel uten barn, 31 år.

Sparekonto: 150 000

BSU: 100 000

Jeg planlegger å bruke sparekontoen som EK til boligkjøp innen kort tid. BSU blir stående fram til jeg når aldersgrensen.

Etter boligkjøp planlegger jeg å ha en fast bufferkonto på 50-60 000, men ellers ingen sparing utover nedbetaling på boliglån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...