AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #861 Del Skrevet 30. mars 2012 Er dere helt avholds når dere går isotretinoin, eller drikker dere litt? Skal på fest men er ikke sikker på om jeg bør drikke Drikker svært sjeldent, men når jeg drikker så drikker jeg mye. Noen som har noen erfaring med iso og alkohol? Jeg har drukket en god del under kuren hittil (er over halvveis), og det har ikke vært noe problem. Alle prøver har vært helt fine Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #862 Del Skrevet 30. mars 2012 Body shop? Har jo en del, men usikker på hvor gode de er på våres hudtype... Ellers tror jeg ikke Nimue tester på dyr og de har meget gode kremer. Hva smører dere på eksemene på hendene? Etter opptrapping av tbl er det eksem jeg har fått, ikke særlig plagsomt men litt sårt. Jeg har prøvd dexem, men syns ikke det funka spesielt bra. Det som funker her er å kjøre på med fet hudkrem, og spenol funker faktisk superbra Ellers sa legen at jeg kunne kjøpe resepfri krem med kortison på apoteket, men det har jeg ikke lyst til å bruke. Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nateen Skrevet 30. mars 2012 #863 Del Skrevet 30. mars 2012 Takk for svar Anette ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumos Skrevet 30. mars 2012 #864 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Nå har jeg gått på iso. i 13 dager. Har blitt rimelig tørr i ansiktet, spesielt rundt nesen, munnen og litt i pannen. Hodebunnen har også blitt tørr, spesielt i hårfestet. Jeg har også fått veldig tørre hender, og litt utslett på oversiden av hendene. Nå siste par dagene har jeg begynt å skalle av og skifte hud :gjeiper: Ser superhot ut! Jeg bruker Effaclar H morgen og kveld, og supplerer med jojobaolje. På leppene bruker jeg Weleda Everon Lip Balm. Endret 30. mars 2012 av Lumos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 2. april 2012 #865 Del Skrevet 2. april 2012 vet noen om et bra tips for nupper? kan de fjernes ved en "hjemmelagd" kur eller maske eller må de fjernes med laser hos en hudklinikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 2. april 2012 #866 Del Skrevet 2. april 2012 vet noen om et bra tips for nupper? kan de fjernes ved en "hjemmelagd" kur eller maske eller må de fjernes med laser hos en hudklinikk? Hvordan nupper er det? Små hudfliker eller små prikker? Jeg har nemlig noe slik på halsen, men vet ikke helt hva det kalles.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 2. april 2012 #867 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Nå har jeg gått på iso. i 13 dager. Har blitt rimelig tørr i ansiktet, spesielt rundt nesen, munnen og litt i pannen. Hodebunnen har også blitt tørr, spesielt i hårfestet. Jeg har også fått veldig tørre hender, og litt utslett på oversiden av hendene. Nå siste par dagene har jeg begynt å skalle av og skifte hud :gjeiper: Ser superhot ut! : Jeg bruker Effaclar H morgen og kveld, og supplerer med jojobaolje. På leppene bruker jeg Weleda Everon Lip Balm. Dette med skalling av hud har ikke jeg opplevd.. Gjør alle det? Jeg har overhodet ikke skiftet noe hud.. Er over 2 1/2 måned ut i kuren og har istedenfor fått et lite utbrudd på ene kinnet og den motsatte kjeven igjen.. Når stopper utbruddene? Dette er ikke stort altså, men irriterende.. Endret 2. april 2012 av Lotta1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 2. april 2012 #868 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Utbrudd fra HELvete idag Begge kinn og kjeven... Faen altså! nesten halvveis ut i kuren, og begynte å bli så mye bedre... Er det forresten noen som vet noe om kombinasjon penicillin og denne kuren? Jeg har fått halsbetennelse og knasker mye tabletter for tiden. Tåler ikke ibux og lignende preparater så er nødt å ta paracet i tillegg. Men: påvirker penicillin og iso virkningen av hverandre? Har alle tatt påskefeire forresten? det er så lite liv herinne for tiden Endret 3. april 2012 av Lotta1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 3. april 2012 #869 Del Skrevet 3. april 2012 I følge drugs.com er det ingen interaksjon mellom iso og penicillin. Men det går an å ta en telefon til apoteket og høre om de kan sjekke databasen sin, slik at du er helt sikker Jeg hadde (små) utbrudd omtrent hele veien gjennom kuren, og det er jo fryktelig kjedelig når man endelig begynner å føle seg åkei. Nå har jeg vært av iso i en uke og tre dager, og rødmen har allerede begynt å trekke seg tilbake. Kan også være ute i sola igjen uten å få soleksem! Huden er fin, har fremdeles røde 'arr', men de bleknes sakte og sikkert. Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 3. april 2012 #870 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg har forresten også drukket en god del under kuren og ikke tatt noe skade av det Og på utslett har jeg brukt en hydrokortisonkrem fra apoteket. Det var redningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terri Skrevet 3. april 2012 #871 Del Skrevet 3. april 2012 Hei har akkurat startet på roa. (1 og 2 tbl.) hvor lang tid gikk det før dere merket bedring? Har veldig fet hud, så lurer på om det forsvinner raskere enn kvisene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 3. april 2012 #872 Del Skrevet 3. april 2012 Hei har akkurat startet på roa. (1 og 2 tbl.) hvor lang tid gikk det før dere merket bedring? Har veldig fet hud, så lurer på om det forsvinner raskere enn kvisene? Hei og velkommen her til hulen Det tok ikke lang tid i det hele tatt faktisk. Huden tørket litt inn veldig fort og det blanke forsvant. Det hjelper jo kraftig. Så ble jeg tørr og rød og flammete, men det ga seg i løpet av første måned. Bruker produkter og serum fra Dermalogica, funker meget bra. Utbrudd har det vært flere av, begynte allerede første uken hos meg. Men nå, snart 11 uker ut i kuren har jeg det værste så langt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #873 Del Skrevet 3. april 2012 Utbrudd fra HELvete idag Begge kinn og kjeven... Faen altså! nesten halvveis ut i kuren, og begynte å bli så mye bedre... Er det forresten noen som vet noe om kombinasjon penicillin og denne kuren? Jeg har fått halsbetennelse og knasker mye tabletter for tiden. Tåler ikke ibux og lignende preparater så er nødt å ta paracet i tillegg. Men: påvirker penicillin og iso virkningen av hverandre? Har alle tatt påskefeire forresten? det er så lite liv herinne for tiden Så utrolig kjedelig Lotta Jeg har faktisk ikke hatt noen flere utbrudd, kun det ene i starten. Det er ikke tegn til noe mer utbrudd heller, så krysser alt jeg har for at jeg er heldig der!! Har nettopp hatt èn kvise, ellers er jeg og har vært kvisefri i flere uker. Det er så deilig! Men jeg ER SÅ SYKT LEI av denne kuren kjenner jeg, tørr og sår, blææææ. 169 tabletter igjen... Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 3. april 2012 #874 Del Skrevet 3. april 2012 Så utrolig kjedelig Lotta Jeg har faktisk ikke hatt noen flere utbrudd, kun det ene i starten. Det er ikke tegn til noe mer utbrudd heller, så krysser alt jeg har for at jeg er heldig der!! Har nettopp hatt èn kvise, ellers er jeg og har vært kvisefri i flere uker. Det er så deilig! Men jeg ER SÅ SYKT LEI av denne kuren kjenner jeg, tørr og sår, blææææ. 169 tabletter igjen... Anette Hva??!! Kvisefri allerede??? Ønsker det var meg Men utrolig bra at det funker så fint for deg... Jeg håper dette er en krampetrekning pga jeg gikk opp i dose for halvannen uke siden... Er alle hvite og sorte prikker og borte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #875 Del Skrevet 3. april 2012 Hva??!! Kvisefri allerede??? Ønsker det var meg Men utrolig bra at det funker så fint for deg... Jeg håper dette er en krampetrekning pga jeg gikk opp i dose for halvannen uke siden... Er alle hvite og sorte prikker og borte? Jepp, kvisefri Sett bort i fra en og annen kvise da. Jeg tenker også det du tenker, at det er pga oppjustering av dosen. Jeg har jo gått på samme dose hele veien, så jeg tenker at da fikk jeg et utbrudd i starten og så har kroppet blitt kvitt det og vennet seg til denne dosen. Hadde ikke så manhe hvite og sorte prikker egentlig, men det som var er borte ja Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 3. april 2012 #876 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Jepp, kvisefri Sett bort i fra en og annen kvise da. Jeg tenker også det du tenker, at det er pga oppjustering av dosen. Jeg har jo gått på samme dose hele veien, så jeg tenker at da fikk jeg et utbrudd i starten og så har kroppet blitt kvitt det og vennet seg til denne dosen. Hadde ikke så manhe hvite og sorte prikker egentlig, men det som var er borte ja Anette Da er det vel håp for meg og Har sett litt tilbake i tråden og ser du hadde et stort utbrudd etter ca seksti tbl, kan være at det er lignende jeg har nå. Ser ut som alt skal ut samtidig over hele ansiktet husker du hvor lang tid det tok før det roet seg? Jeg ser ikke ut i måneskinn Endret 3. april 2012 av Lotta1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 3. april 2012 #877 Del Skrevet 3. april 2012 Da har jeg lest gjennom hele tråden, og vil ha den på 'mine innlegg'. Datteren min på 15 startet nemlig på Iso i dag, etter 1,5 år på tetracycliner og tetralysal, epiduo, dalacin, etc etc. Dette har hun gledet seg til! Hun er godt forberedt, og sier at det blir litt som med tannreguleringen; det var verdt det det også. Takk for at dere har delt så mye av erfaringene deres og alle fine tips! En flott gjeng med tøffinger er dere! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #878 Del Skrevet 4. april 2012 Da er det vel håp for meg og Har sett litt tilbake i tråden og ser du hadde et stort utbrudd etter ca seksti tbl, kan være at det er lignende jeg har nå. Ser ut som alt skal ut samtidig over hele ansiktet husker du hvor lang tid det tok før det roet seg? Jeg ser ikke ut i måneskinn Det var vel ganske ille i et par uker, og så gikk det gradvis over og borte ble det Hvor lenge har du hatt utbrudd nå? Føler med deg, husker selv hvor kjipt det var Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 4. april 2012 #879 Del Skrevet 4. april 2012 Det var vel ganske ille i et par uker, og så gikk det gradvis over og borte ble det Hvor lenge har du hatt utbrudd nå? Føler med deg, husker selv hvor kjipt det var Anette Akkurat nå er det helt jævlig. Føler meg vanvittig lite fin for å si det slik:( Har vært der i noen dager, kanskje en uke. Men siste dagene er det liksom forsterket. Det er svære byller, og de er ikke lite svære heller. Har aldri hatt slikt før. Ser rett og slett ut som jeg er syk med et eller annet. Å sminke over er bare å glemme. Så nå er jeg ikke lett å ha med å gjør, sur som ei sitron, rett og slett Det KAN vel ikke være så her ille i flere uker?? Jeg er glad jeg har påskefri fra jobb nå gitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 4. april 2012 #880 Del Skrevet 4. april 2012 Finnes det lokale midler vi kan bruke på aktive kviser samtidig som vi går på iso? Differin? Skinoren? Dalacin? Noe annet? Har det værste utbruddet ever, og er litt desperat etter å hjelpe disse kvisene langt dit pepperen gror... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå