AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #3821 Skrevet 31. mai 2015 Dere som har fått kviser etter avsluttet kur, hadde dere i utgangspunktet veldig dårlig hud før kuren? Jeg har fått klarsignal fra hudlege, og har ikke veldig dårlig hud, men alltid ca. 5 aktive, vonde kviser gående. Anonymous poster hash: 137a6...e08
Nuttery Skrevet 31. mai 2015 #3822 Skrevet 31. mai 2015 Dere som har fått kviser etter avsluttet kur, hadde dere i utgangspunktet veldig dårlig hud før kuren? Jeg har fått klarsignal fra hudlege, og har ikke veldig dårlig hud, men alltid ca. 5 aktive, vonde kviser gående. Anonymous poster hash: 137a6...e08 Jeg hadde SKIKKELIG dårlig hud før kur 1. Hadde helt ren hud etter 6mnd kur med 60mg daglig. Etter ca 1 år hadde jeg fått tilbake kvisene igjen. Gikk på 40mg dagen i 11 mnd. Funket i to år, så satt jeg inn pstav, og har masse kviser igjen, antageligvis grunnet hormonene Ta roaccutanen. Når du har såpass "lite" fra før så bør det være garantert suksess. Beste legemiddelet ever.
Gjest BabyBlue Skrevet 31. mai 2015 #3823 Skrevet 31. mai 2015 Hei alle dere! Er det noen andre som har oppdaget utslett i nakken som bivirkning? Er snart 3mnd og 100 tabl ut i kuren og har den siste uka fått mye kløe på ene arma, ser også at jeg er litt tørr der. Men så merket jeg for noen dager siden at jeg har veldig grov hud i nakken, og det virker som det er et stort område med utslett :O Utslett er veldig vanlig på iso. Jeg fikk oppover armene husker jeg, og det kom og gikk gjennom kuren. Og leggene... de klødde som et helvete. Var bare å glemme å barbere seg hver dag Bare smør deg med noe som gir fukt og næring i nakken og vær obs på ingrediensene i shampoen du bruker. Hvis det er i nakken kan det sikkert være noen hårprodukter huden din reagerer på da huden er ganske tynn og sensitiv når man går på iso Om du går med håret oppsatt mye kan det også hende at det er solen som har stekt litt i nakken din og irritert huden.
Kaffejenta30 Skrevet 1. juni 2015 #3824 Skrevet 1. juni 2015 Jeg må helt ærlig innrømme at jeg blir litt stresset av å høre hvor mange av dere som nettopp har avsluttet som har fått kviser tilbake... . Jeg har trappet ned fra 60 til 20 mg hver dag en periode nå, for å ikke avslutte rett i forkant av en spesiell happening, men har allerede hatt to kviseaktige ting i pannen siste uken. Vet ikke om det er kroppen som har fått nok, eller om det er fordi jeg har trappet ned på dosen... . Veldig spent på hva som skjer om 8 dager når jeg avslutter helt, kommer hvert fall til å savne dette håret intenst! I det minste later dette til å være den ideelle vår/sommeren å ha gått på dette stoffet; ikke mange solskinnsdager så langt gitt... .
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #3825 Skrevet 2. juni 2015 Jeg må helt ærlig innrømme at jeg blir litt stresset av å høre hvor mange av dere som nettopp har avsluttet som har fått kviser tilbake... . Samme her. Jeg har alltid fått høre at dette er den virkelige løsningen på kviser og at det er det mest effektive osv. Også googler man litt og får opp hundrevis av personer (om ikke tusenvis..) som fikk alle kvisene tilbake etter et par måneder.. ETTER å ha tatt disse tablettene i månedsvis og pint seg gjennom neseblod, flassende hud, knusktørre lepper, smerter i muskler og ledd, trøtthet o.l. (Varierer jo fra person til person, men..) Med tanke på hvor sterke tablettene er og alle bivirkningene syntes jeg det er litt tåpelig å skrive ut resepter i hytt og pine når det egentlig viser seg at det ikke er _så_ effektivt alikevel.. I hvertfall hvis man skal tro alle som skriver rundt omkring på div forum/youtube. Anonymous poster hash: b9422...e13
Kaffejenta30 Skrevet 2. juni 2015 #3826 Skrevet 2. juni 2015 Samme her. Jeg har alltid fått høre at dette er den virkelige løsningen på kviser og at det er det mest effektive osv. Også googler man litt og får opp hundrevis av personer (om ikke tusenvis..) som fikk alle kvisene tilbake etter et par måneder.. ETTER å ha tatt disse tablettene i månedsvis og pint seg gjennom neseblod, flassende hud, knusktørre lepper, smerter i muskler og ledd, trøtthet o.l. (Varierer jo fra person til person, men..) Med tanke på hvor sterke tablettene er og alle bivirkningene syntes jeg det er litt tåpelig å skrive ut resepter i hytt og pine når det egentlig viser seg at det ikke er _så_ effektivt alikevel.. I hvertfall hvis man skal tro alle som skriver rundt omkring på div forum/youtube. Anonymous poster hash: b9422...e13 Jeg håper og tror jo at det er slik som.med bivirkningene; at de som får mange av de er de som ofte skriver mest på forum som dette, eller "roper høyest". Grugleder meg til å ende dette,men kjenner jeg er skikkelig nervøs.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #3827 Skrevet 2. juni 2015 Jeg forstår ikke statistikkene leger operer med hvis alle som sier de har tilbakefall har hatt detAnonymous poster hash: 50669...0e1
LiseHal Skrevet 2. juni 2015 #3828 Skrevet 2. juni 2015 Nå er det 6 dager siden jeg ble ferdig med min kur. Merker ingenting enda. Fortsatt like mye tørrhet osv! Kjemperedd for tilbakefall.. Men må bare krysse fingrene!
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #3829 Skrevet 2. juni 2015 Hvis man får tilbakefall, er det vits i å prøve kur nr 2?Anonymous poster hash: 50669...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #3830 Skrevet 2. juni 2015 Er det noen her som har gått på Iso uten å være såå plaget? Mitt problem er at jeg kronisk har 3-4 kviser på haka, og jeg får lett arr. Så huden min ser enda mer uren ut enn den er. Har litt på ryggen også,men det plager meg ikke så veldig. Vet at kvisene mine er hormonelle (kun hake/rundt munn og noen ganger langs kjevebenet), men hverken p-piller eller nattlysolje har hjulpet. Anonymous poster hash: 7a211...327 1
Enter Skrevet 4. juni 2015 #3831 Skrevet 4. juni 2015 Jeg er en av dem som går på kuren selvom jeg ikke er like ekstremt plaget som sikkert mange andre er. Jeg mener, det plager jo meg veldig men folk rundt meg skjønner ikke problemet om du forstår :-) Har som regel 1 kvise eller 2 om gangen. Så gjerne 1 uke opphold og så en ny igjen. Største problemet er at jeg ikke klarer å la vær å plukke på dem. Så de 1-2 kvisene jeg har ligner mer på sår som regel. På grunn av dette har jeg derfor en del arr, ikke slike dype men mer små rødheter litt rundt om kring. Da dette har vart siden jeg var 16år og nå er 24, gikk jeg til legen... Har forøvrig gått på kuren i 2,5måneder og har til nå kun negativ effekt så håper det snur snart:-)
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #3832 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er en av dem som går på kuren selvom jeg ikke er like ekstremt plaget som sikkert mange andre er. Jeg mener, det plager jo meg veldig men folk rundt meg skjønner ikke problemet om du forstår :-) Har som regel 1 kvise eller 2 om gangen. Så gjerne 1 uke opphold og så en ny igjen. Største problemet er at jeg ikke klarer å la vær å plukke på dem. Så de 1-2 kvisene jeg har ligner mer på sår som regel. På grunn av dette har jeg derfor en del arr, ikke slike dype men mer små rødheter litt rundt om kring. Da dette har vart siden jeg var 16år og nå er 24, gikk jeg til legen... Har forøvrig gått på kuren i 2,5måneder og har til nå kun negativ effekt så håper det snur snart:-) Kan jeg spørre hva slags negativ effekt? Du har fått mer kviser enn du hadde? Jeg har alltid hatt kviser på kinn og i panne/mellom øyebrynene - de har vært der konstant siden jeg var rundt 13, nå er jeg 28. Har gått på Iso i 3 uker og hittil har jeg bare fått et par sånne cyste-kviser, men ikke noe mer... Legen mente at på folk som ikke var så hardt plaget i utgangspunktet så kom man ikke til å få noe ekstra utbrudd på kuren - men det har du altså?:/ Anonymous poster hash: b9422...e13
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #3833 Skrevet 5. juni 2015 Noen andre som opplever at håret vokser raskere?Anonymous poster hash: 50669...0e1 1
Mr.Invisible Skrevet 8. juni 2015 #3834 Skrevet 8. juni 2015 Er det andre alternativer utenom Isotretinoin? Jeg klarer ikke å svelge piller. Må ha tabletter som jeg kan knuse i små biter. Har fått henvendelse fra fastlegen til hudlegen, men jeg klarer ikke å svelge piller, uansett hva.
Evelina 1979 Skrevet 9. juni 2015 #3835 Skrevet 9. juni 2015 Hei. Jeg ble ferdig med iso i september 2014.Var plaget med utslett på hendene og litt armer, vonde ledd og ømfintlige tørre øyne. Alt forsvant noen uker etter kuren. Huden er fin, ingen kviser. MEN, jeg fikk, 1 mnd etter kuren, skikkelig eksem på armen, fra håndledd og opp til skuldre. Det blir små pussfylte blemmer, og jeg kan klemme ut innholdet av og til. Huden er rød og kløende. Jeg har ALDRI hatt eksem noen plass før iso.Jeg gikk til lege og fikk skrevet ut locoid 0,001%, det er mye bedre, men slutter jeg å smøre, kommer det tilbake. jeg smører masse fuktighetskrem på også, men er ikke tørr egentlig. Jeg mener dette helt klart må være en ettervirkning av iso, og det er grusomt plagsomt. Noen andre med lignede erfaringer?? Sommeren er her, og nå kan endelig ansiktet vises, så er det armene :-( de ser fryktelige ut :-(
Mona26 Skrevet 9. juni 2015 #3836 Skrevet 9. juni 2015 Hei. Jeg ble ferdig med iso i september 2014.Var plaget med utslett på hendene og litt armer, vonde ledd og ømfintlige tørre øyne. Alt forsvant noen uker etter kuren. Huden er fin, ingen kviser. MEN, jeg fikk, 1 mnd etter kuren, skikkelig eksem på armen, fra håndledd og opp til skuldre. Det blir små pussfylte blemmer, og jeg kan klemme ut innholdet av og til. Huden er rød og kløende. Jeg har ALDRI hatt eksem noen plass før iso.Jeg gikk til lege og fikk skrevet ut locoid 0,001%, det er mye bedre, men slutter jeg å smøre, kommer det tilbake. jeg smører masse fuktighetskrem på også, men er ikke tørr egentlig. Jeg mener dette helt klart må være en ettervirkning av iso, og det er grusomt plagsomt. Noen andre med lignede erfaringer?? Sommeren er her, og nå kan endelig ansiktet vises, så er det armene :-( de ser fryktelige ut :-( Så utrolig kjipt! Jeg har ofte eksem, så kan jo komme med litt generelle råd; jeg har en del allergier. Så jeg må bruke tabletter. Glemmer jeg det i en periode får jeg lettere eksem. Du kan jo teste allergitabletter i to uker og se om du blir bedre. Er vist ikke så uvanlig at man er allergisk selv om man ikke har slått ut på tester. Skal, ifølge min lege, være helt ufarlig å teste ut allergimedisin i 2 uker. Ellers så er det jo lurt å slutte med tøymykner ( mye parfyme som kan irritere følsom hud), skifte sengetøy ofte, bruke kremer uten parfyme osv. håper det ordner seg for deg 😄
Mona26 Skrevet 9. juni 2015 #3837 Skrevet 9. juni 2015 Er det andre alternativer utenom Isotretinoin? Jeg klarer ikke å svelge piller. Må ha tabletter som jeg kan knuse i små biter. Har fått henvendelse fra fastlegen til hudlegen, men jeg klarer ikke å svelge piller, uansett hva. Hei igjen! Som nevnt tidligere, du kan jo førsøke å øve deg på å svelge en en ss med syltetøy e.l. Ettervert kan du klare å ha en tbl oppi. Eller pakke den inn i en brødbit. Dette gjør vi med pasienter som har kronisk betennelse eller brokk i spiserøret så er fysisk mulig. Er det helt umulig finnes det jo 1000 andre alternative behandlinger. Det finnes laser, masse sterke kremer som kun skrives ut av hudlege eller den der "Obagi" kuren. Jeg håper det ordner seg for deg 😊
Evelina 1979 Skrevet 9. juni 2015 #3838 Skrevet 9. juni 2015 Så utrolig kjipt! Jeg har ofte eksem, så kan jo komme med litt generelle råd; jeg har en del allergier. Så jeg må bruke tabletter. Glemmer jeg det i en periode får jeg lettere eksem. Du kan jo teste allergitabletter i to uker og se om du blir bedre. Er vist ikke så uvanlig at man er allergisk selv om man ikke har slått ut på tester. Skal, ifølge min lege, være helt ufarlig å teste ut allergimedisin i 2 uker. Ellers så er det jo lurt å slutte med tøymykner ( mye parfyme som kan irritere følsom hud), skifte sengetøy ofte, bruke kremer uten parfyme osv. håper det ordner seg for deg Tusen takk, det skal jeg teste ut :-) Er kjipt, men vil faktisk heller ha eksem på armene, enn 100 kviser i ansiktet, men det beste er om armene blir bra selvfølgelig, og så er det jo litt vondt når det klør....
carianne Skrevet 10. juni 2015 #3839 Skrevet 10. juni 2015 Hei. Jeg ble ferdig med iso i september 2014.Var plaget med utslett på hendene og litt armer, vonde ledd og ømfintlige tørre øyne. Alt forsvant noen uker etter kuren. Huden er fin, ingen kviser. MEN, jeg fikk, 1 mnd etter kuren, skikkelig eksem på armen, fra håndledd og opp til skuldre. Det blir små pussfylte blemmer, og jeg kan klemme ut innholdet av og til. Huden er rød og kløende. Jeg har ALDRI hatt eksem noen plass før iso.Jeg gikk til lege og fikk skrevet ut locoid 0,001%, det er mye bedre, men slutter jeg å smøre, kommer det tilbake. jeg smører masse fuktighetskrem på også, men er ikke tørr egentlig. Jeg mener dette helt klart må være en ettervirkning av iso, og det er grusomt plagsomt. Noen andre med lignede erfaringer?? Sommeren er her, og nå kan endelig ansiktet vises, så er det armene :-( de ser fryktelige ut :-( Ved bruk av kortison er det viktig å ikke bråslutte men trappe ned til svakere kortison etter hvert. Altså avslutte med mildison.
Gjest Skrevet 10. juni 2015 #3840 Skrevet 10. juni 2015 Har dere noen forslag til en god fuktighetskrem? Jeg går ikke på isotretinoin, men har fått en krem som heter epiduo. Har aldri slitt med uren hud, men etter jeg sluttet på p-piller har det blitt skikkelig ille Blir bare enda verre når jeg er så tørr i tillegg. Vil ikke gå ut uten sminke, men jeg ser jo bare ti ganger verre ut når jeg er så tørr. Sminken flasser liksom av og en liten halvtime etter jeg har tatt på fuktighetskrem får jeg store flak i ansiktet jeg bare kan dra av huden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå