Gå til innhold

Hovrdan skal jeg NÅ vite om jeg er igang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 2.gangs og 38 uker, og har siden uke 16 hatt regelmessige kynnere som gjør at magen strammer seg, ubehagelig men ikke vondt. Har blitt litt kraftigere i de siste ukene, men kunne godt kjenne at det er kynnere. Sånn var det i første graviditeten min også.

Men, den siste uka har jeg sånn smått begynt å få "mensen-smerte-lignende" tak i magen om natten, det kulminerte med natt til Fredag hvor de var regelmessige og vonde, klarte ikke å ligge i senga, de strålte nedover lårene. Kom vel med ca 6-8 minutters mellomrom, og trodde at nå var jeg igang. Det var veldig likt hvordan fødselen startet første gangen. Men, klarte å sovne, og når jeg våknet var det over. Litt støl i magen, men ellers lite action.

Dagen gikk, og på kvelden begynte jeg å få mageknip igjen, begynte å kaldsvette og klarte nesten ikke å stå. Etter noen timer med dette, rignte jeg føden og fikk komme inn til sjekk. Der var det bare 1 cm åpning, og egentlig ikke modent enda. JM sa at det jeg hadde var kynnere. Men disse takene ligner absolutt ikke på de kynnerne jeg har hatt, der magen strammer seg og blir hard, disse takene er vonde, åpningsrier vonde. Så nå føler jeg meg litt dum som kom inn på føden helt umoden og bare 1 cm åpning. Og jeg aner ikke når jeg skal tørre å dra inn igjen, for nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal stole på, eller hvordan jeg skal vurdere vondtene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 2.gangs og 38 uker, og har siden uke 16 hatt regelmessige kynnere som gjør at magen strammer seg, ubehagelig men ikke vondt. Har blitt litt kraftigere i de siste ukene, men kunne godt kjenne at det er kynnere. Sånn var det i første graviditeten min også.

Men, den siste uka har jeg sånn smått begynt å få "mensen-smerte-lignende" tak i magen om natten, det kulminerte med natt til Fredag hvor de var regelmessige og vonde, klarte ikke å ligge i senga, de strålte nedover lårene. Kom vel med ca 6-8 minutters mellomrom, og trodde at nå var jeg igang. Det var veldig likt hvordan fødselen startet første gangen. Men, klarte å sovne, og når jeg våknet var det over. Litt støl i magen, men ellers lite action.

Dagen gikk, og på kvelden begynte jeg å få mageknip igjen, begynte å kaldsvette og klarte nesten ikke å stå. Etter noen timer med dette, rignte jeg føden og fikk komme inn til sjekk. Der var det bare 1 cm åpning, og egentlig ikke modent enda. JM sa at det jeg hadde var kynnere. Men disse takene ligner absolutt ikke på de kynnerne jeg har hatt, der magen strammer seg og blir hard, disse takene er vonde, åpningsrier vonde. Så nå føler jeg meg litt dum som kom inn på føden helt umoden og bare 1 cm åpning. Og jeg aner ikke når jeg skal tørre å dra inn igjen, for nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal stole på, eller hvordan jeg skal vurdere vondtene....

Glemte å legge til at jeg har 2 timers reisevei til sykehuset der jeg skal føde, så kan ikke la det drøye for lenge heller om det er igang, selv om jeg først må innom den lokale fødestua for sjekk før jeg får dra videre.

Men følte meg temmelig "dum" igår, så jeg aner ikke når jeg bør ta turen neste gang for sjekk. Kommer sikkert til å ende opp å føde på baderomsgulvet, for det er jo bare kynnere jeg har! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som maserier. Jeg hadde det den siste uka før fødselen, hver kveld og litt utover natta. Men da fødselen først startet var det ingen tvil, det var som å slå på en knapp med lange, vonde rier hvert tredje minutt fra rie nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel mase-rier, men jeg aner ikke hvordan jeg skal vite forskjellen på dem og ekte rier. De er jo kliss like. Flere uker med dette tror jeg kan bli hardt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det psykiske spiller litt inn også?

du vet du er snart i mål, nermest kan ta og føle på den forestående fødselen. + at du vet du har to timer til sykehuset og dermed engster deg litt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til at jeg har 2 timers reisevei til sykehuset der jeg skal føde, så kan ikke la det drøye for lenge heller om det er igang, selv om jeg først må innom den lokale fødestua for sjekk før jeg får dra videre.

Men følte meg temmelig "dum" igår, så jeg aner ikke når jeg bør ta turen neste gang for sjekk. Kommer sikkert til å ende opp å føde på baderomsgulvet, for det er jo bare kynnere jeg har! :fnise:

Du er hvertfall ikke den eneste som føler deg dum pga noe sånt.

Jeg kom ned igår på sykehuset å hadde smerter som kom med bare 2 minutter mellomrom.

Jeg var helt sikker på at fødselen var igang,også viste seg etter innvendig ultralyd at det var ingen åpning enda.

Legen sa det var nok bare kynnere.

Gjett om jeg følte meg dum da :S

Kommer til å være redd for å ringe neste gang,så føder sikkert på baderomsgulvet her og hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vel mase-rier, men jeg aner ikke hvordan jeg skal vite forskjellen på dem og ekte rier. De er jo kliss like. Flere uker med dette tror jeg kan bli hardt...

er maserier og skikkelige rier like vonde?

Hadde maserier som virkelig var smerter fra helvete,å visst rier er enda vondere så kommer ikke jeg til å overleve hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Maserier kan oppleves som akkurat like vondt som vanlige rier, i hvertfall på tidlig stadium. Jeg gikk med maserier i ukesvis før jeg fikk nummer 1, og jeg kunne ærlig talt ikke kjenne noen forskjell før langt uti fødselen. Eneste måten jeg viste at noe virkelig var i gang på, var at vannet mitt hadde gått.

Har også denne gangen masse teite maserier, og lever derfor i håpet på at vannet skal gå før resten setter i gang denne gangen også. Ellers klarer jeg faktisk ikke å skille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er maserier og skikkelige rier like vonde?

Hadde maserier som virkelig var smerter fra helvete,å visst rier er enda vondere så kommer ikke jeg til å overleve hehe :P

TS her

Åpningsriene og disse mase-riene er helt like for meg. De riene som kommer lenger ut i forløpet er jo annerledes, men det som foregår hos meg nå er likt begynnelsen da jeg gikk i fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som maserier, ja. Men de er ofte under ett minutt lange, og ofte litt mer uregelmessige enn vanlige rier. Sett deg ned med rieteller neste gang for å få oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er maserier og skikkelige rier like vonde?

Hadde maserier som virkelig var smerter fra helvete,å visst rier er enda vondere så kommer ikke jeg til å overleve hehe :P

Maserier kan være veldig vonde, men under fødselen, når du tror det ikke kan gjøre mer vondt, blir det alltid vondere...og enda litt vondere....og enda vondere. Ikke for å skremme deg, men du spurte ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...