Gå til innhold

Økedøgn? Økedager..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her og tåreme renner...er så sliten! Babyen min nekter å sove, har sovet kun to timer siden i morges....han vil ha pupp kontinuerlig. Når han såvidt sovner ved puppen og jeg prøver å legge ham i vugga, så ligger han og sover veldig urolig i ca 10 minutter, våkner, sutrer,og vil ha mat. Slik har vi hatt det i noen dager nå, med untak av i går, da hadde han en "sovedag" og jeg fikk gjort litt andre ting.

Han virker skikkelig grinete, urolig og jeg kan ikke skjønne at han kan være så sjukt sulten?!

Er det økedager vi har nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor gammel babyen er? Man kan ha økedøgn når som helst de første månedene, frem til babyen begynner med annen mat. Økedøgn kan være skikkelig slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og tåreme renner...er så sliten! Babyen min nekter å sove, har sovet kun to timer siden i morges....han vil ha pupp kontinuerlig. Når han såvidt sovner ved puppen og jeg prøver å legge ham i vugga, så ligger han og sover veldig urolig i ca 10 minutter, våkner, sutrer,og vil ha mat. Slik har vi hatt det i noen dager nå, med untak av i går, da hadde han en "sovedag" og jeg fikk gjort litt andre ting.

Han virker skikkelig grinete, urolig og jeg kan ikke skjønne at han kan være så sjukt sulten?!

Er det økedager vi har nå??

kan jo hende. hvor gammel er han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker. Vi hadde det slik i forigårs ogå....han får liksom ikke roen over seg og skriker på mat nesten hele tiden. Jeg ser han vil ha mat for tunga kommer ut og han putter fingrene i munnen( innimellom skrikinga).

Han må jo bli TRETT en gang?! Dette er slitomt... Samboer er bortreist ogå, typisk nok. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også hende han har stort sugebehov? vi trodde også vår var sulten hele tiden, men det var helt til vi prøvde smokk. men kan jo selvfølgelig være økedøgn også. vanskelig å si. men du kan jo prøve smokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Men er du sikker på at han er sulten?

Bare fordi han tar fingrene i munnen trenger jo ikke bety; sulten.

Prøvd med smokk?

Kan jo være urolig fordi han suger så mye, og får i seg for mye mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter forslaget om å prøve smokk eller la ham suge på fingeren din og se om det hjelper.

Men dersom det fortsetter så kan det rett og slett være at du ikke har nok melk. Både jeg og svigerinnen min slet med dette og kom på 6-ukerskontrollen med undervektige barn. Min niese var dessuten dehydrert og fikk flaske med en gang på helsestasjonen.

Dette er ikke ment for å skremme deg eller få deg til å føle deg mislykket dersom du ikke får til ammingen! Jeg har selv "mislykket" to ganger og vet hvor vondt det er å ikke ha ha nok melk, selv om det burde være en ikke-sak. Er du usikker så ta kontakt med helsestasjonen for en vektkontroll, og ikke vent helt til 6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det likedan her de første to månedene. Redningen for vår del ble kiropraktor. Det er ikke sikkert det er noe din baby trenger - men hvis det fortsetter slik som nå- kan det være verdt å bestille en time bare for å sjekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om å prøve smokk eller la ham suge på fingeren din og se om det hjelper.

Men dersom det fortsetter så kan det rett og slett være at du ikke har nok melk. Både jeg og svigerinnen min slet med dette og kom på 6-ukerskontrollen med undervektige barn. Min niese var dessuten dehydrert og fikk flaske med en gang på helsestasjonen.

Dette er ikke ment for å skremme deg eller få deg til å føle deg mislykket dersom du ikke får til ammingen! Jeg har selv "mislykket" to ganger og vet hvor vondt det er å ikke ha ha nok melk, selv om det burde være en ikke-sak. Er du usikker så ta kontakt med helsestasjonen for en vektkontroll, og ikke vent helt til 6 uker.

TS her.

Var og veide han denne uka og han har lagt på seg 340 gr på en uke! Helsesøster så det var vleldig mye, og bra, så jo, han får definitivt nok melk....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig ut som økedøgn. Vi hadde det forrige uke og det var akkurat som du beskriver det her, fryktelig slitsomt...

Men denne uken har vært helt fantastisk. Blid og hyggelig jente som sover mer og som spiser sjeldnere og bare er ei solstråle når hun er våken.

Hang in there, det blir bedre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Var og veide han denne uka og han har lagt på seg 340 gr på en uke! Helsesøster så det var vleldig mye, og bra, så jo, han får definitivt nok melk....

har du prøvd smokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen her. Smokk vil han ikke ha- prøvd flere ganger etter at dere tipset om det.

Jeg tror det er økedager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vesla mi, hun er 1-2 mnd. Sånn er det her nesten hver dag, og det er IKKE økedøgn. Jeg sitter for det meste med puppen ute fra vi står opp til vi legger oss. Hun sover ca 10-20 min før hun vil ha pupp igjen. Ofte bare 5 min. Nytter ikke å legge henne ned. Skikkelig slitsomt, but what to do?

Og jeg har nok melk og hun legger på seg bra. Hun har ingen låsninger og trenger ikke kiropraktor/manuellterapeut. Så jeg føler med deg, TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS igjen her. Smokk vil han ikke ha- prøvd flere ganger etter at dere tipset om det.

Jeg tror det er økedager.

Har du prøvd sånn rund "gammeldags" smokk?

Det var den eneste som funka her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det også slik nå, i alle fall nesten. Det har vært rimelig utmattende de siste dagene! Det går i mat all den tid gullet er våkent :sjenert: Jeg må le når jeg leser at de spiser såkalt 8-12 ganger pr døgn- yea right! :gjeiper:

Har forøvrig slutta å telle hvor lang tid det går i mellom måltidene, for vi bare bytter pupp i ett, for å si det sånn. Jeg forøker å å ham til å bli skikkelig ferdig med det ene først, for den fete melka kommer til slutt og da skal de- i teorien(i teorien, ja....) bli mette. Vel vel...

Det er så vidt han tar seg tid til å sove nå.

Det fine med dette er jo at når kvelden kommer, sovner han og tar seg en 4-5 timers lur, og da passer jeg på å legge meg slik at jeg får flere timer uavbrutt søvn også :):sovne:

Jeg tenker at det må være økedager eller en økeperiode og det er nok slik med din også. Som andre sier- hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...