Gå til innhold

babyrom


^me^

Anbefalte innlegg

jeg sitter og irriterer meg en del over at min mann virker som at han tar det som det kommer med babyrommet og at vi skal begynne med rommet etter baby har komt. nå står rommet ubrukt og bare venter på å bli pusset opp, men lommeboka lar oss ikke gjøre noe enda.

det vi mp gjøre er å rive en vegg, legge gulv, tapetsere og sette inn møbler og installere nye kontakter, lamper og slikt.

barnet skal ligge inne hos oss det første halvåret, men før det er det jo greit å ha en plass å sette babyting og slikt synes jeg!

når hadde dere babyrommet klart?

er det bare meg som stresser unødvendig med rommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er snart 8 mnd og har ikke noe rom klar i det hele tatt ;)

det anbefales jo at babyen sover på rom med foreldrene hele første leveåret pga krybbedød,så jeg ville IKKE stresset med å få ferdig rommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me budde i leilighet med 1 soverom til vesla var 1,5 år. Ho sov i eiga seng på vårt rom.

Når ho var 1,5 flytta me til hus, og då fekk ho eige rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal gjesterommet bli babyrom. Eller det skal fungere som begge deler. Gjestesenga er 120, og skal fortsatt stå der. Men skal ha babyseng, gammelt skap gjort om til klesskap for babyklær, + hyller med koslige bamser og bilder og en gyngestol. Menn per dags dato er dette et roterom, og ikke plass til et eneste barnemøbel :gjeiper:

Vil jo gjerne ha det i orden snart da, så har jeg noe å pusle med å blir på en måte ekstra virkelig at babyen er på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste har babyen på sitt soverom de første månedene, så så fremt du ikke har tenkt å ha babyen på eget rom med en gang er det ingen vits i å stresse. Med førstemann hadde vi barnerommet ferdig før han kom. Ikke fordi han skulle bruke det da (han sov på vårt rom til han var 5 mnd), men bare fordi det var så moro å lage i stand barnerom. Med andremann har vi ennå ikke begynt å innrede rommet hans, men kommer vel til å ta det snart siden han skal flytte på rommet sitt om ikke så lenge. Husk at det er et helt liv etter fødselen også, alt trenger ikke være klappet og klart før babyen kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Her har vi ikke begynt å tenke tanken enda ;) Vi bor i en leilighet med kun et soverom og skal nok her i et år eller mer så får vi heller fikse rom til ham når vi en gang får oss et hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg var kommet hjem fra klinikken med babyen. Min eks var håpløs å gå gjort ting når jeg ba han om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha barnet på vårt soverom den første tiden men vi hadde rommet klart før jeg var 8 mnd på vei. For det første var det deilig å få det krysset av listen, for det andre var det fint å ha et sted å sette babyting, skru opp møbler, få alt babytøy og utstyr inn i kommoden og re opp seng osv. For det tredje er det ikke noe særlig for små barn med oppussing, støv og skitt som blir dratt rundt i huset :) Hvertfall når du må gjøre slik som her, rive vegger, gulv og tak og kle om på nytt med isolasjon osv, full renovering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nærmer jenta seg 8 mnd og vi har ikke babyrom. Nå skal vi flytte da, men hun skal fortsatt sove inne hos oss noen måneder til, så stresser fortsatt ikke med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal også babyen sove hos oss første halve året. Eller..Første tre-fire måneder i alle fall. Men ville også ha rommet ferdig før han kommer. Så nå har vi (i stor grad jeg, han jobber med badet han), revet gammel tapet, malt tak, lagt ny malerstrie, malt strie og brystpanel, lagt nye lister til panelet, malt lister og begynt grunnarbeid på vinduskarm og dørkarm. Gjenstår bare å male karmene og legge opp to-tre kontakter, dette er noe jeg ikke kan gjøre, men det hele vil stå ferdig innen utgangen av neste uke. Altså er jeg 32 uker og noen dager når rommet er klar til innredning. Begynte med rommet for to uker siden. :)

Hadde nok også blitt stresset om vi skulle ta det etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det som det er: et fiks ferdig barnerom er ikke noe jeg ville at hverken jeg eller mannen skulle brukt energien på før fødselen.

Bruk heller tida på å SOVE (viktig!), kose dere sammen, med turer, matlaging, sex, kino, restaurantbesøk- kort sagt det man ikke har tid/ ork til med en nyfødt og altoppslukende tass i huset.

Skal den ikke ligge på rom for seg selv, er det noe man kan ta etterhvert.

Endret av missLynch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...