Gå til innhold

Kan noen av dere "syklus eksperter" hjelpe meg? :):)


Eliine

Anbefalte innlegg

Vi prøver å få barn og her er saken:

Hadde første dag i siste mens fredag 26 august ( to uker siden i dag)

Målte LH stigning på tirsdag og onsdag denne uken, begge dager med fullt utslag på eggløsningstestene. Vi hadde samleie tirsdag og torsdag denne uken og det "kjentes ut som" at eggløsingen kom i går kveld/natt.

I mitt hode og etter alt jeg har lest og blitt fortalt,så har vi en sjanse for at det blir baby ut av det....Hvis vi er skikkelig heldige:)

Spm mitt er om du mener vi har gjort det "riktig dag"? Vil bare få det bekreftet at jeg ikke surrer helt,så hvis noen vil være så vennlig å svare så setter jeg stor pris på det!:)

Til dere som kun ønsker å slenge dritt, finn på noe annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde ikke stolt blindt å eggløsnngstester, de kan ofte gi feil utslag. hadde jeg vært deg så hadde jeg heller funnet ut av hvor mange dager det nøyaktig er mellom hver mens, og så hadde jeg funnet eggløsningen ut ifra dette. eggløsning er alltid 14 dager før mens, ikke etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke stolt blindt å eggløsnngstester, de kan ofte gi feil utslag. hadde jeg vært deg så hadde jeg heller funnet ut av hvor mange dager det nøyaktig er mellom hver mens, og så hadde jeg funnet eggløsningen ut ifra dette. eggløsning er alltid 14 dager før mens, ikke etter.

Beklager, men sporer litt av tråden her. Du sier at eggløsning alltid er 14 dager før mens. Jeg testet klart positivt for 14 dager siden på eggløsning, men jeg har ikke fått noen mens. Ikke et eneste tegn til at den nærmer seg en gang, å graviditetstestene er negative. Vil det da si at jeg kanskje ikke egentlig hadde eggløsning da?

Kan vel nevnes at syklusene har tullet litt i det siste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja EL kommer ca 14 dager FØR mens. mange tror at de skal telle ETTER mens, men det er feil. hvis du har uregelmessig mens, så må du skrive ned hver måned hvor mange dager det er mellom hver gang. utifra det vet du sånn ca når EL er. :)

og du burde da ha sex et par dager før EL og annenhver dag i noen dager framover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja EL kommer ca 14 dager FØR mens. mange tror at de skal telle ETTER mens, men det er feil. hvis du har uregelmessig mens, så må du skrive ned hver måned hvor mange dager det er mellom hver gang. utifra det vet du sånn ca når EL er. :)

og du burde da ha sex et par dager før EL og annenhver dag i noen dager framover:)

Ja, vet det er 14 dager før mens, er bare det at jeg er nå på 14 dager etter eggløsning (i følge eggløsningstesten) og ikke et eneste tegn til mensen... Blæh...

Får begynne å skrive ned dagene heller. De EL-testene blir en bare sprø av. :sjenert:

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet det er 14 dager før mens, er bare det at jeg er nå på 14 dager etter eggløsning (i følge eggløsningstesten) og ikke et eneste tegn til mensen... Blæh...

Får begynne å skrive ned dagene heller. De EL-testene blir en bare sprø av. :sjenert:

Takk for svar!

Men det kan da ikke stemme :klo:

Det er jo fjorten dager siden du hadde første dag i forrige mens.

Som du sier selv, det er sikkert like greit å begynne å skrive ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det kan da ikke stemme :klo:

Det er jo fjorten dager siden du hadde første dag i forrige mens.

Som du sier selv, det er sikkert like greit å begynne å skrive ned!

Nei, da har jeg vært litt snar å skrive her.

Det er 14 dager siden jeg testet klart positivt på EL-testen. Det vil si: at jeg skulle hatt mensen i dag. Men jeg har ingen tegn til mensen. Bruker å kjenne en uke i forveien at mensen er på vei til vanlig.. Graviditetstestene var klart negative i dag og i går.

Så problemstillinga var om EL-testen viste falskt resultat, eller om det kan gå mer enn 14 dager mellom eggløsning og mens.

Satser på å begynne å skrive ned dagene, å heller la være å ta EL-tester så ofte. De forvirrer bare. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo hende du er gravid også da? hvis ikke menser er kommet mener jeg. test det igjen om noen dager :)

EL tester er bare en stress faktor. stress er med å påvirke slik at EL kan utebli en mnd eller fler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 14 dager siden jeg testet klart positivt på EL-testen.

Husk at testen er positiv 24-48 timer før eggløsning. Sannsynligvis får du mensen i morra eller på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke stolt blindt å eggløsnngstester, de kan ofte gi feil utslag. hadde jeg vært deg så hadde jeg heller funnet ut av hvor mange dager det nøyaktig er mellom hver mens, og så hadde jeg funnet eggløsningen ut ifra dette. egågløsning er alltid 14 dager før mens, ikke etter.

Jeg stoler mye mer på EL-tester enn det regnestykket der. Jeg har f.eks en helt standard 28 dagers syklus, men har EL på dag 18, altså 10 dager før mens. Dette er bekreftet av temping, EL-tester og to tidlige ultralyder i to svangerskap. Om du titter litt på f.eks. FertilityFriend så kan du se at det er ganske stor andel som ikke har 14 dager fra EL til mens.

Dessuten vet du jo ikke før etter at det ikke har klaffet når første dag i neste mens er. Så om syklusen varierer med noen dager så er EL-tester et fint hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...