Gå til innhold

gravid og har rekkordmange mareritt


^me^

Anbefalte innlegg

siden jeg ble gravid har jeg hatt rekkordmange mareritt, både slike som trigger tårene frem og slike som er skumle.

jeg har drømt spesielt mye om de som betyr mest for meg som mamma, pappa og min mann.

disse drømmene tror jeg kommer mest rett før jeg våkner om morgenen.

dere andre som er/har vært gravid, har dere hatt det samme?er det normalt?før jeg ble gravid hadde jeg nesten aldri mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det sånn i begge svangerskapene mine, men det var ekstra ille i det første svangerskapet. Var faktisk så ille at jeg måtte få hjelp. Varte bare 2-3 mnd og resten av svangerskapet gikk helt fint.

Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn. :Nikke: En gang våknet jeg opp og begynte å hulkegråte. Jeg klarte liksom ikke å riste av meg den følelsen, selv om jeg visste at det bare var en drøm.

Jeg drømte forresten mest om alt som kunne gå galt med den lille inni magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange mareritt, men mest av alt har jeg hatt merkelige drømmer. Når man er gravid drømmer man de merkeligste ting. Men jeg har flere ganger vært så redd når jeg våkner at jeg ikke har turd å gå på toalettet før etter noen minutter når jeg har kommet til meg selv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Sånn har jeg det!! Akkurat sånn.

Selvfølgelig mer hvis dagen ble avsluttet på dårlig vis, har fått med meg noen skremmende nyheter (er ikke måte på hva som treffer en gravid dame...) eller hvis jeg er VELDIG sliten og nedfor når jeg legger meg.

Har også drømt mye om alt som kan gå galt med barnet.

Jeg bråvåknet her om dagen og gråt og hadde superdårlig samvittighet - hadde drømt at jeg røyket masse sigg og drakk whiskey!! MED magen...

Har også drømt om ting som kan gå galt med mini på sykehuset.

Du er ikke alene! Det er slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det akuratt slik som dere forteller!

jeg har våknet om natten flere ganger av at jeg ikke klarer å riste av meg følelsen og bare blir liggende og gråte etterpå!skikkelig ekkelt!

frøken am: jeg har også drømt at jeg har drukket med magen, en fantastisk følelse å våkne etterpå lettet over at det bare var en drøm!

jordmor fortalte på første kontroll at kroppen gjør seg klar følelsesmessig for et barn, derfor kan vi jenter ha nedturer i svangerskapet, altså kun for at kroppen sier til oss "hey!kjenn på denne følelsen, kan du begynne å gråte litt nå?".

lurer på om disse drømmene kommer av samme grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

Da var vi mange gitt! :ler:

Tror det er den verste følelsen jeg har hatt...har aldri følt meg jævligere eller slemmere eller dummere eller styggere.

Følte meg helt inkompetent som mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt påfallende mange drømmer i det siste der jeg sjekker opp, og har sex med, andre menn. Helt tilfeldige menn fra omgangskretsen, som jeg vanligvis ikke ofrer en tanke. Våkner med kjempedårlig samvittighet, skjønner ikke at hjernen min kan finne på å spille meg slike puss når vi venter barn, og alt er bare fryd og gamen mellom meg og mannen. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mareritt ja!

Er bare en måned igjen til termin å enda ikke fått leilighet,så drømte at når vi skulle hjem fra klinikken så hadde vi ingen sted å bo :O

Drømte at jeg måtte bo ute med babyen :S

Virkeligheten er selvsagt noe helt annen :)

Kan bo hjemme hos foreldrene mine så lenge jeg vil så er jo ingen fare :)

Bare hodet mitt som overreagerer litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. ja. Jeg drømmer myyye :gjeiper:

Det er alle slags drømmer. Lange, korte, fine, ekle, mareritt. De handler om alt fra folk jeg kjenner til helt meningsløse ting til insekter. De fine drømmene handler ofte om mat :fnise: Har også en del drømmer om nye konsepter for lunch steder og restauranter :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke nødvendigvis mareritt, men hver eneste natt var fylt av sinnsyke og livaktige drømmer om alt mulig rart. Følte at jeg var i full vigør hele natta, og var sliten hver morgen når jeg våknet.

Kombinert med alvorlig svangerskapskvalme ble det nesten uutholdelig, for kroppen fikk aldri den hvilen og den næringen den skulle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også kan våkne av flere forskjellige mareritt noen netter også. Og andre merkelige drømmer. Noen blir helt ille.

Har drømt veldig mye om captein jack sparrow faktisk fra pirates of the carinbien :fnise: haha

Og at jeg fødet på en campingplass, og da jeg var ferdig sto jeg med barnet og vinket til alle fra verandan x)

MEn mest skummle drømmer da x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

HAHAHA så mye sprøtt dere drømmer!

Drømte at ungen var stooor da den kom ut. Og det var det. Den gikk sin vei på sykehuset. Så den aldri igjen. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt utpreget mye mareritt, men herre min hatt så mange drømmer jeg har hatt. Aldri drømt så mye og intenst som etter at jeg ble gravid. Syns det har roet seg litt nå da, men drømmer fortsatt mye. :sovne: Alldri vært så trøtt som nå heller og sover utrolig mye og det gir jo godt grunnlag for mange drømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...