Gå til innhold

Tranebærtabletter for å forhindre UVI


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på ferie i morgen, og siden jeg har IKM om en uke tenkte jeg at det kanskje er greit å være på den sikre siden og ta tranebærtabletter hver dag i ferien. Jeg får alltid UVI når jeg er på badeferie!

Men er sånne tabletter skadelige for en evt spire? Tablettene er som kosttilskudd, kjøpt på apotek, og det står på pakken at man bør snakke med lege før bruk ved graviditet.. Nå vet jo ikke jeg om jeg er gravid, og rekker uansett ikke prate med legen. Hva hadde dere gjort hvis dere var mye plaget med UVI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvordan tranebær skulle skade et foster? Fortsett med tranebær til du blir gravid, så kan du spørre fastlegen din. Det er mitt råd. Unødvendig å ringe legevakten for dette, det er jo ikke akkurat noe akutt!?

Edit: Vil tro det er verre med UVI dersom det viser seg at du er gravid.

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en lignende situasjon, og apotekeren sa at det kunne være skadelig, men faren var minimal ved kortvarig bruk.

I denne situasjonen bør du selvsagt rådføre deg med lege eller fertilitetsklinikken! Det kan tas over telefon, og det er en kostnad du burde ta selv om du er i utlandet.

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...