Gå til innhold

Hvor kjøpte dere deres første baby-utstyr?


ara

Anbefalte innlegg

Ja overskriften sier vel sitt?

Lurer på hvor dere kjøpte diverse babyutstyr som vogn, barnesete, stellebord, osv!:) Noen anbefalinger? Hvor tidlig i svangerskapet begynte dere å handle?

Er dere pysete på å arve og kjøpe brukt, eller føler dere at dere må ha helt nytt til den lille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Vi begynte å handle da jeg var ca. halvveis! Det var da det var salg :fnise: Sjekket mye priser o.l. for man kan spare en del! Men ettersom vi kun har Barnas Hus i byen så ble mye handlet der :) Samt IKEA etc og mange kjekke nettbutikker!

Det meste ble kjøpt nytt. Vi skal ha flere barn og da satset vi på nytt til førstemann slik at det forhåpentligvis kan arves til to til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte flere store ting tidlig, siden vi kom over vogn og bilsete +++ med 40-50% avslag ifbm ombyggingssalg (fra Fru Lyng til Barnas Hus). Det var vel i uke 14 eller deromkring. Da kom mye i hus, også av småplukk - sengetøy, dyne, elastisk sjal, stelleveske, vognteppe fra Røros-pledd, ammepute m.m. Resten tok vi litt utover i svangerskapet. Har ikke hatt noen å arve noe særlig av, kun litt etter oss selv fra foreldrene våre (seng, babykurv, brettebleier og gaskluter), men kjøpte litt brukt (Finn.no) der vi kom over bra pris på ting vi hadde sett oss ut.

Mannen hadde lest at de store tingene burde være i hus innen uke 30-32, og det holdt vi oss til. Ikke så dumt, i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Vi har kjøpt nytt veldig mye. Planen var å overta fra mamma etter meg og søsteren min, men da jeg kommer for å lete gjennom loftet får jeg vite at all møkka er levert til den lokale barnehagen :ler:

Vi sr kjøpt vogn, seng og bilsete hos en lokal forhandler litt utenfor Drammen.

Madrasser fra IKEA, stellebord fra finn.no og kjøpt klær og smått på salg.

Er VELDIG glad i Newbie fra Kappahl :rodmer:

Og ull fra Nøstebarn.

Vi begynte tidlig og jeg er fortsatt storfornøyd med meg selv, da sambo er treg som en snegle og et rotehue uten like. Har lønnet seg å være tidlig ute.

Det er en veldig god ide å starte tidlig og ha oversikt - da slår du til når det er salg o.l. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte så smått å handle etter ordinær UL og hadde alt klart sånn rundt uke 35 eller noe.

- Bilsete og vogn kjøpte vi på Barnas Hus.

- Badebalje og badestol på Biltema.

- Babygym, bæresjal, sterilisator og uro på finn.

- Klær hovedsakelig på Lindex (vi ramlet over salget :fnise: 70% på bodyer til 70 kroner er liksom ikke så mye)

- Stellematte på Ikea.

- Sengetøy, kluter og tepper på Princess (igjen - salg)

- Madrass på Jysk.

- Seng og vogge arvet vi. Vi arvet også mye klær.

- Elektrisk brystpumpe og ammeinnlegg på ebay.

I tillegg fikk vi alle disse gratispakkene fra rundt omkring, så kremer, oljer osv. har vi enda ikke kjøpt noe av. Vi fant også fort ut hvilke bleier vi likte (Pampers) utifra gratispakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler også å begynne å titte litt rundt tidlig så dere kan slå til på tilbud og kampanjer.

Noe av det vi har kjøpt:

- bilsete, Britax (kampanje på babyproffsen i Sverige) - ville ha NYTT bilsete!

- seng (kampanje på ikea+ kjøpte madrass der også)

- BabyBjörn vippestol (500kr for en fin en på finn.no)

- stellebord til badekar (på flust.no - ikke kampanje, men billigere enn mange andre stellebord til badekar)

- badebalje (ikea)

- vogn (TFK bestilt fra Tyskland - www.kiddies24.de - mye billigere enn samme vogn i Norge)

- klær (litt her og der, en del på salg)

- brystpumpe (Medela swing - fra ebay)

- himmel og sengekant til sprinkelseng (tilbud på barnas hus)

- Bæresjal (ordnet meg 15% på lotusbarn.no :nigo: )

Ellers har vi også arvet en del :)

Kos deg med innkjøpene - det er så koselig å få det på plass :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte alt nytt. Det var vel så mye fordi vi ikke har særlig mange å arve fra som at jeg liker å ha nye ting. Mange ting, som møbler, klær o.l. er jo helt greit å arve, mens enkelte ting som bilsete og madrass ville jeg aldri kjøpt brukt. Vogn bestilte vi på nett, bilsete i Sverige, pakkeløsning med sprinkelseng med madrass, sprinkelbeskyttelse, dyne og pute fra Rudo, hengevugge (brukt som dagseng) fra Purnatur osv. Vi kjøpte ingenting som helst før ordinær UL i uke 18 og deretter kjøpte vi ting etterhvert som vi fant det vi ville ha. Det aller siste vi kjøpte var vel stellebordet som kom i hus to uker før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt alt nytt, men hadde vi hatt andre små barn i familien og det var snakk om å arve noe så hadde vi nok gladelig tatt i mot. Det er litt koselig med ting som går "på rundgang" i stedet for å bare hives når det er bra standard på det.

Vi kjøpte litt her og der.. barne/bilstoler på BS Bildeler, seng og stellebord på Ikea, klær osv er kjøpt rundt overalt etterhvert som vi har kommet over det pluss at vi har fått mye. Noe småtteri som flasker, smokk, kluter osv på Barnas Hus og BabyProffsen i Sverige. Vogna (Emmaljunga) kjøpte vi i Sverige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det slik at mange reiser til Sverige for å kjøpe vogner og den slags! Kanskje jeg gjør det også!

Hvis jeg ikke tar helt feil så tror jeg mamma har spart på sprinkelsengen min fra da jeg var liten. Om hun så har gjort det, så får jeg garantert den! :)

Dette er så gøy altså! Jeg vil gjerne begynne å handle med èn gang, men vet at jeg burde vente både av hensyn til det ene og det andre. Er livredd for SA, men så langt er alt i den skjønneste orden!:)

Tusen takk for masse svar folkens! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Åh jeg syns det var dyrt i Sverige jeg! Men kan hende vi bare så på feil plasser? :klo:

Synes liksom vognene kostet like mye, om ikke MER, rett over grensen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...