Gå til innhold

Når begynner babyer å være mer våkne?


Gjest Blokkolokko

Anbefalte innlegg

Gjest Blokkolokko

Har ei jente som er 1 mnd. i morgen. Når hun er våken er hun VELDIG våken og fokuserer og har øyekontakt, men som regel er hun bare våken når hun er sulten og sovner rett etter mating igjen. Vet det er normalt at de sover mye, men som "hysterisk førstegangsmamma" må man jo bekyre seg for alt :sjenert: Nå skal det sies at hun ble født 4 uker for tidlig og var veldig liten for "alderen" (2005 gram), så hun er vel litt sløv pga. det - men jeg lurer likevel på når de normalt pleier å bli mer våkne?

Endret av Blokkolokko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ei jente som er 1 mnd. i morgen. Når hun er våken er hun VELDIG våken og fokuserer og har øyekontakt, men som regel er hun bare våken når hun er sulten og sovner rett etter mating igjen. Vet det er normalt at de sover mye, men som "hysterisk førstegangsmamma" må man jo bekyre seg for alt :sjenert: Nå skal det sies at hun ble født 4 uker for tidlig og var veldig liten for "alderen" (2005 gram), så hun er vel litt sløv pga. det - men jeg lurer likevel på når de normalt pleier å bli mer våkne?

Min tredje sov nærmest konstant i 4 uker, og begynte så gradvis å være litt mer våken. Tok fortsatt noen uker før han kunne være våken i noen timer. Etterhvert var han uforskammet mye våken på dagtid :ler:.

Du skal ikke bekymre deg over en baby som virker fornøyd, legger på seg normalt og sover mye :). Nyt det! Det er HERLIG med babyer som sover mye, særlig når man kan sitte og nærmest savne dem og glede seg til de våkner.

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 3 mnd hos mine. Før det sov de omtrent i ett, bare avbrutt av mat (ofte det da) og stell + litt kos.

Endret av SummerJoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en baby som var unormalt mye våken den første tiden, og det var ikke morsomt. Han trengte egentlig masse søvn, men var veldig vanskelig å roe ned. Derfor ville jeg anbefale å slappe av og nyte freden. Barnet ditt blir tidsnok mer våkent og aktivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Jeg har hatt en baby som var unormalt mye våken den første tiden, og det var ikke morsomt. Han trengte egentlig masse søvn, men var veldig vanskelig å roe ned. Derfor ville jeg anbefale å slappe av og nyte freden. Barnet ditt blir tidsnok mer våkent og aktivt :)

Signerer! Nyyyyt det :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 4 mnd begynte min sønn å være mer våken på dagtid, men han er nå snart 10 mnd og sover enda en del på dagen ( :jepp: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, synes du er heldig, jeg! Nyt det i fulle drag. :)

Jeg synes min tass sover LITE på dagen. Han er to og en halv uke, født en uker etter termin. Han tar seg el lang strekk på 2-3 timer på ettermiddagen, men that's it ;) Da tar jeg igjen litt sårt tiltrengt søvn :sovne: gjør husarbeid, eller vi går ut på trilletur.

Vanskelig å få smurt seg mat og dusjet etc, da han spiser stort sett hele tiden på morgenen frem til 12-13.

Han sover iallefall ikke 14-17 timer i døgnet, som det sto at nyfødte sover i snitt.... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover iallefall ikke 14-17 timer i døgnet, som det sto at nyfødte sover i snitt.... !

Vil bare si at det kan endre seg. Da gutten min var fire måneder begynte han å sove femten timer i døgnet, og det gjør han fortsatt 14 måneder gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det kan endre seg. Da gutten min var fire måneder begynte han å sove femten timer i døgnet, og det gjør han fortsatt 14 måneder gammel.

Da er det håp....! Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blokkolokko

Takk for svar! Hadde en dag i går hvor hun kun sov fra 9-10 på morgenen!! Hun skrek ikke gjennom hele dagen - bare lå og så seg rundt, men klaget veldig hvis jeg la henne fra meg.. Så merket at jeg savnet det å kunne få unna litt ting hjemme og slappe litt av :gjeiper: I dag igjen er vi tilbake til gamle rutiner - og jeg nyter det :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...