Gå til innhold

ekstremt vondt i bekkenet :'(


Purple Toxic88

Anbefalte innlegg

jeg sitter med tårer fordi det gjør så vondt :(

jeg er 2 dager over termin..

jeg gikk i dusjen i går kveld, før jeg skulle legge meg, halvveis så begynte jeg å få ganske merkbare mensmurringer, og disse satt i ca 30min før det ga seg (når jeg hadde fått lagt meg og slappet av)

men i løpet av natta så har jeg hatt et rent helvete.. bekkenet mitt har gjort såååå vondt, bare å røre på beina så gjør det drit vondt i symfsen, og det stikker nedover lårene.. har vel vært våken ca 20ganger i natt (hver gang jeg skulle snu meg) å legge beina fra høyre til venstre side og omvendt, var det prosjektet, og tårene trillet mens jeg holdt på..

nå når jeg har stått opp, er alt helt jævelig.. reise seg opp fra seng/sofa, gå rundt, sette seg, osv.. hver minste bevegelse som inkluderer bekkenet (som er alle bevegelser fra livet og ned) er til å grine av..

kjennes enten ut som om bekkenet har "sprekt"/låst seg/stivna totalt..

jeg ringte føden, men de vill jeg skulle ringe fysio, og de hadde jo selvfølgelig ikke noe ledig :(

så nå sitter jeg her å griner av smerte, og håååper noen har opplevd det samme, eller har noen tips til meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer: Jeg har en klem! :)

Tror ikke jeg har opplevd så sterke bekkensmerter som deg, men vet godt hvordan det føles når bekkenet føles både sprekt og stivna ut. Det er ikke deilig, og sikkert ikke så lett når du er så stor som du er nå, og bare vil bli ferdig med det.

bit tennene sammen! Om en uke så husker du nesten ikke dette, da er livet ditt snudd på hodet :)

Varmeflaske bruker å hjelpe meg, hvert fall. Har du et badekar i nærheten som du kan slenge deg oppi? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også klem :klemmer:

Husk at nå er det snart over!! Du er flink!

Niennas nevner badekar og varmeflasker, her tror jeg det er mye å hente. Du kan også legge håndklær i varmt vann, så varmt at du klarer å ha det på huden og ikke brenne deg, og legge i korsryggen og foran. Det kan lindre og mykne litt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for klemmer :rodmer:

badekar er det desverre veldig dårlig med, men skal prøve varmeflaske :jepp:

det har bedret seg bittelitt nå som jeg har beveget meg det lille jeg har klart, så smertene har veg gått fra 9 til 8 på en skala 0-10..

har hatt ei venninne her nå, som har ryddet og tørket støv og hjulpet meg med det jeg trenger, det er såå deilig med gode venninner nå :klemmer::rodmer:

sambo kommer også hjem snart, så jeg kommer nok til å kreve å bli vartet opp i dag :fnise:

føler jeg har lov til det :jepp:

kjenner bare at jeg gruer meg skikkelig til jeg skal legge meg i kveld igjen :tristbla: håper virkelig denne natta blir litt lettere enn i natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for klemmer :rodmer:

badekar er det desverre veldig dårlig med, men skal prøve varmeflaske :jepp:

det har bedret seg bittelitt nå som jeg har beveget meg det lille jeg har klart, så smertene har veg gått fra 9 til 8 på en skala 0-10..

har hatt ei venninne her nå, som har ryddet og tørket støv og hjulpet meg med det jeg trenger, det er såå deilig med gode venninner nå :klemmer::rodmer:

sambo kommer også hjem snart, så jeg kommer nok til å kreve å bli vartet opp i dag :fnise:

føler jeg har lov til det :jepp:

kjenner bare at jeg gruer meg skikkelig til jeg skal legge meg i kveld igjen :tristbla: håper virkelig denne natta blir litt lettere enn i natt..

Hørt om Murphy's Law? Vel, siden du nå håper på en lettere natt i natt, gjerne med mindre smerter, så skal jeg love deg at riene kommer ikveld ;) Alt som kan gå "galt", gjør som regel det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om Murphy's Law? Vel, siden du nå håper på en lettere natt i natt, gjerne med mindre smerter, så skal jeg love deg at riene kommer ikveld ;) Alt som kan gå "galt", gjør som regel det ;)

Mitt liv styres ofte av denne, hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørt om Murphy's Law? Vel, siden du nå håper på en lettere natt i natt, gjerne med mindre smerter, så skal jeg love deg at riene kommer ikveld ;) Alt som kan gå "galt", gjør som regel det ;)

hehe :fnise: med min flaks, så skjer nok det ja :sjenert:

men om riene kommer, og evt fødsel som følger, så klager jeg ikke, for jeg er meget klar for å få ut denne lille leieboeren nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

En klem til deg!

Et lite tips når du skal sove er å ha en pute mellom beina når du ligger på siden. Jeg gjerne ligge oppå en dyne også. Det har reddet meg mange ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klem til deg!

Et lite tips når du skal sove er å ha en pute mellom beina når du ligger på siden. Jeg gjerne ligge oppå en dyne også. Det har reddet meg mange ganger!

joda, gjør det hver natt, men problemet kommer når jeg skal snu meg eller bevege meg :kjefte: når jeg egentlig bare hadde snudd meg i søvne, våkner jeg av et reint smerte-helvete, og bruker ekstermt mye energi og krefter bare for å snu meg fra en side til en annen, eller til ryggen :sukk: tar meg vel 6-7min på den lille prosessen...

samme når jeg skal opp av sofaen, inn/ut av bilen ol :tristbla:

er sååååååå leiiiii alt vondt og ubehag :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Skjønner hvordan du har det! :kose: Håper du får det som meg og ikke kjenner noe etter fødselen - DET var herlig det! :nigo: Første gang uten krykker på månedsvis :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Hørt om Murphy's Law? Vel, siden du nå håper på en lettere natt i natt, gjerne med mindre smerter, så skal jeg love deg at riene kommer ikveld ;) Alt som kan gå "galt", gjør som regel det ;)

Skriver under på den!

Veldig veldig vanlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde ikke rier, og har fortsatt ikke hatt det :gjeiper:

og nei, han ligger desverre fortsatt inni magen :fnise:

meeeen bekkenet er en del bedre enn i går :jepp: har vel bare vært våken 4-5 ganger i natt pga det, og det var lettere å snu seg enn i går :takke:

kom meg tillogmed ut av senga på under 10min :fnise:

så dagen i dag er myyyye bedre enn i går :danse:

men tusen tusen tusen takk for støtte dere :klem:

eneste som mangler nå, er at mini melder sin ankomst snart :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Åh så godt å høre at det er bedre! :)

Den skal bare ligge og nyte litt til så kommer den vel. Kan tro du er lei! Har tre mnd igjen selv og kjenner allerede at jeg vil ha den ut!

Kommer meg ikke lenger opp av sofaen selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, føler med deg. Men jeg har ihvertfall ett lyspunkt til deg: du kommer mest sannsynligvis til å føle deg uthvilt og opplagt når babyen kommer ut og du bare trenger å våkne et par ganger om natten. :fnise: Sånn var det ihvertfall for meg. Husker enda med gru på de fæle nettene jeg hadde før fødselen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...