Gå til innhold

Svangerskapspenger?


Tilim

Anbefalte innlegg

Jeg er som nevnt i går ganske tidlig på vei.

Men jeg lurer på om jeg oppfyller kravene for å kunne få svangerskapspenger i og med at jeg jobber som maler?

Jeg snakka med legen på fredag, og hun hadde ikke peiling på maling, så snakket jeg med sjefen min, hvorpå de to hadde en samtale over telefon, og han i ettertid sa til meg at hun hadde overhodet ikke peiling på maling. Vi bruker jo masse vannbaserte produkter.

Jeg røpte meg for tillitsmann på jobben i dag, og han mente at jeg burde snakke med legen igjen, be om hastetime og ikke ta noen sjanser.

Det jobba ei hos de før som visstnok ble hjemme fra dag 1, men jeg vet ikke om det var sykemelding eller svangerskapspermisjon hun gikk på da.

Jeg prøvde å ringe opp legen i stad, men hun var ikke der, så jeg skal prøve igjen i morgen.

Jeg har liksom så dårlig samvittighet for å gå på jobb om dagen, jeg aner jo ikke hva jeg får i meg sånn egentlig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det så mye farlige kjemikalier i maling nå til dags da? Kan jo være lurt å snakke med legen, men jeg vil ikke tro du har krav på det.

Jobber man som f.eks politi eller fengseløsbetjent har man krav på svangerskapspenger, fordi det er en overhengende fare for å bli et "enkelt offer" da man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sens er den eneste malingen jeg vet om som er strengt testa og skal være ufarlig, men den har jeg aldri brukt.

Bruker masse andre produkter.

De fleste er vannbaserte, men de inneholder salmiakk og andre stoffer. Det lukter ganske stramt av våtromsgrunning f.eks. selv om det er et vannbasert produkt.

Er bare usikker. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å få svangerskapspenger. Du kan snakke med legen din om det, men jobben er pålagt å prøve å legge til rette for deg. Nå er ikke jeg maler selv, men jeg gjetter på at det ikke bare er å bruke en maske, så er alt bra?