Gå til innhold

RUTINER 6 MND


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Ved seks måneder hadde vi pupp når han ønsket, grøt ca. rundt 12 og legging i 7-8-tiden på kvelden. Sov ellers når han var trøtt, men 2-3 ganger daglig! :) Så lekte vi når han var våken. Hadde vi avtaler om å treffe noen var de gjerne mellom 11 og 13 et sted, men vi var veldig fleksible :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig ikke. Hun får grøt morgen og kveld, og middag. Melk i mellom, men den er hun ikke så interessert i lenger... Er i seng 18-19 og sover til 7-8, da ligger vi i senga til 9 og småprater og tuller. Ellers sover hun når hun er trøtt også leker vi ilag og hun leker alene :) ingen faste rutiner på mat og søvn ennå nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 5,5 måneder, og vi har heller ikke særlig rutiner, selv om mye er likt fra dag til dag. Hadde vært kjekt om søvnen var litt forutsigbar snart, men.... er vel bare å vente litt til, så kommer det.

Vi står opp mellom 6 og 7, får melk, sover en lur etter 1-1,5 time, og så går det slag i slag med melk ca. hver 3. time og 1-2 lurer mellom hvert måltid gjennom dagen. Den lengste våkeperioden er før leggetid om kvelden. Grøt til det 4. måltidet, sånn ca. halv 5. I seng halv 7 - 7. Babyen får MME og får 5 flasker i døgnet - akkurat det er det ganske struktur på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart ett år siden, men jeg tror jeg husker sånn omtrentlig: I seng ca kl 19, og ingen soving etter kl 16 var de eneste helt faste rutinene. På den tiden var hun gjerne klar for å starte dagen kl 05.30, så første dupp kom ca kl åtte, mener jeg å huske. 2-3 lurer ila. dagen, litt avhengig av lengden. Vanligvis to stykker på rundt to timer hver, tror jeg, rundt 2,5 timer våkentid mellom lurene.

Ved seks måneder hadde vi innført litt fast føde, og hun spiste frukt- og grønnsaksmos til lunsj og grøt til kvelds.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi har hatt rutiner siden de var veldig små.

Dagen nå ser slik ut, de er straks syv måneder:

kl 0730: Melk på flaske

0830: Dupp

09-11: Lek på gulvet

11: Lunsj, grøt og vann.

1130-14: Dupp i vogn / inne i senga.

15: Grøt og frukt.

1530-1730: Lek

18: Grøt og vann, legging.

Som regel melk en gang i løpet av natten. Tenker å kutte den snart, må bare manne oss opp litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...