Gå til innhold

Mini i magen!

ara

Anbefalte innlegg

For en fiiiin mage du har! :rodmer: Håper min blir like fin, og synes forresten at størrelsen er perfekt. :)

Nei, nå er det ikke lenge igjen hos dere. Gleder meg sånn til jeg tipper uke 30, da begynner det viiirkelig å nærme seg! Selv om jeg fikk småsjokk her om dagen da jeg så at det var under 17 uker igjen til termin.. :sjenert:

Hvilken seng har dere valgt til knøttet deres? :)

Jordmødrene er så skummelt, jeg gråter hver eneste gang jeg ser det. Så forresten det programmet som går nå på tv om de som har et litt vanskeligere svangerskap, husker ikke hva det heter, men herregud som jeg gråt.. Satt i armkroken til min kjære og stor-snufset! :sjenert:

Takk!! :rodmer:

Vi har bare en vanlig hvit sprinkelseng fra Ikea til gullet vi! :)Denne

Er mange som er ute etter litt mer moderne og dyrere senger, men akkurat det bryr ikke meg så mye. Bare babyen ligger komfortabelt på madrassen sin så er det det viktigste! :) Men for all del, vil man bruke flere tusen på seng så må man gjerne det! :)

Ja, man blir så rørt!! Det programmet du snakker om heter vel "Beretninger om begynnelsen" eller noe sånt.. Det er både trist og vakkert på samme tid!

Har dere funnet seng forresten?

Ahhhh, jeg er så sykt trøtt om dagen! Skjønner ikke hva som går av meg. Fredag etter jobb gikk jeg å la meg og sov fra 1500-1700. Og klokka 2300 var jeg i seng igjen og sov til 1100 neste dag(!!)... Og i går var jeg hos mor og far og overnattet til i dag. Jeg la meg ved midnatt og sov til 1100 i dag...Og når jeg kom hjem rundt 1600 i dag la jeg meg for å sove(igjen) og sov til 1800. Nå sitter jeg her og gjesper som en tulling og må nok krype til sengs om en liten stund. :sove:

Er dette noe merkelig eller er det bare gravidkroppen som jobber hardt om dagen? Jeg har ikke anstrengt meg mye og ikke gjort masse hardt arbeid, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg har så lite energi. Håper ikke det er noe skummelt med dette her...

Ellers er alt toppers! Lillegutt beveger seg masse og gir tegn til å være en sterk krabat! Jeg blir like sjarmert hver gang jeg kjenner han der inne i magen og jeg gleder meg så til han er på utsiden. 60 dager igjen nå sier tickeren :tommelsmil: Det går nok fort vil jeg tro.

Blir spennende å se om terminen stemmer... Ettersom jeg ble flyttet tilbake fra 18uker til 15+4 på UL... Og jeg er ganske så skråsikker på når jeg hadde siste mens...Så her er det bare å vente å se. Men ettersom magen vokser etter kurvem og sånn så stemmer nok den nye terminen. Jeg bare syntes det er så rart at jeg kan ha tatt såååå feil.... :klo:

Men ikke noe annet enn tiden vil vise..Skal etterhvert lage en tippeliste for fødsel.

I morgen er det ny uke med nye muligheter! Håper den blir knall for alle dere KG damer! :briller2:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes jeg var trøtt hele svangerskapet jeg :fnise: Er nok ikke noe farlig :)

60 dager ja. Det er vel både lenge og kort. Nyt den siste tiden du har til å gjøre akkurat det du vil, når du vil :)

Jeg tipper du får en liten :babygutt: Men så tipper jeg alltid feil, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke merkelig å være trøtt i svangerskapet nei, ganske trøtt jeg også. DU er heldig som får sove mye ;)

Nydelig mage du har også ;):rodmer: Med en skatt inni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes jeg var trøtt hele svangerskapet jeg :fnise: Er nok ikke noe farlig :)

60 dager ja. Det er vel både lenge og kort. Nyt den siste tiden du har til å gjøre akkurat det du vil, når du vil :)

Jeg tipper du får en liten :babygutt: Men så tipper jeg alltid feil, så..

Ja, jeg nyter tiden så masse jeg klarer og føler jeg er ganske flink til å gjøre det jeg vil, når jeg vil :jepp:

Den trøttheten er vel ingenting å bekymre seg over,nei.. Man er vel generelt bare litt småredd for ting og tang når man er førstegangs...

Jeg mente tippeliste for fødsel, ikke kjønn. Men du har tydeligvis ikke fått med deg at jeg har publisert kjønnet her, så du gjetta jo riktig, for det er en gutt! :hoppe:

Ikke merkelig å være trøtt i svangerskapet nei, ganske trøtt jeg også. DU er heldig som får sove mye ;)

Nydelig mage du har også ;):rodmer: Med en skatt inni

Takk. Ja, en herlig skatt der inne...Jeg er så lykkelig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! Sylder på ammetåke :fnise: Selvfølgelig visste jeg jo det! Jaja, sånn kan det gå.

Tippeliste til fødsel ja, hmm.. Skal vi se. Jeg tipper 22 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! Sylder på ammetåke :fnise: Selvfølgelig visste jeg jo det! Jaja, sånn kan det gå.

Tippeliste til fødsel ja, hmm.. Skal vi se. Jeg tipper 22 mai :)

:fnise: Sånn er det bare noen ganger! Jeg skal ikke si noe..Er nokså vimsete selv, uten å være i ammetåka! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 uker!!

:danser:

Nå går det unna. 8 uker til termin!

Ellers ble jeg litt "knekt" i går. Tok en real kikk i speilet og fikk da se en del strekkmerker i full blomstring. :hakeslepp: Jeg som alltid har hatt problemer med å takle det... Og jeg har aldri vært overvektig. Lang og slank.... Men jeg vet jo at man kan få strekkmerker uansett hva slags kropp man har..Hadde bare håpet at jeg skulle slippe unna nå som det er så kort igjen til jeg er ferdig!

Jeg bare ble litt lei meg..Har dårlig selvtilitt og da hjelper det ikke akkurat når kroppen forandrer seg såpass. Men dette var jeg jo klar over at kunne skje og det er en pris noen av oss må betale for å bli foreldre. Og det kommer helt sikkert til å være verdt det. Bare utrolig irriterende at kroppen skal bli "ødelagt". :murvegg:

På en annen side føler jeg ikke at jeg har rett til å sitte her å klage heller, for jeg har hatt en fint og problemfritt svangerskap og jeg har ikke ikke gått opp alt for mye heller......

Huff, nei... Måtte bare få blåst ut litt... :sjenert:

Ellers er alt veldig bra altså! Kjære og jeg har det bra og alt rundt oss er godt på stell om dagen. Vi begynner virkelig å bli klare til å få lillegutt i hus :hjerte:

I dag har jeg fri fra jobb..Og er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Må vaske litt klær og så smått gjøre litt husarbeid.. :husarbeid: Også får resten av dagen gå med til å slappe av tenker jeg... Skulle gått en tur, men jeg vet ikke om jeg har energi til det i dag. Får heller ta det i morgen etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ettersom Teita har startet gjetting for fødsel så lager jeg herved en tippeliste og erklærer den for åpnet. Så da er det bare å gjette folkens! :jepp:

(Legger til at jeg ble flyttet tilbake 2 1/2 uke på ord.UL! Skal bli spennende å se hva som egentlig stemmer, da jeg trodde jeg var rimelig sikker på både el og mens)...

TIPPELISTE FOR FØDSEL: :popcorn:

Termin 20.mai

Småkjekset 21.mai

Teita 22.mai

Angel-A 23.mai

Pjusk 24.mai

Teriyaki 25.mai

Sema_ 26.mai

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 32 uker!! :klemmer:

Er usikker på hvilken seng vi skal velge enda.. En del av meg har veldig lyst på en Kili-seng, men det er ganske dyr. :sjenert: Så elle-melle mellom Kili og en enkel sprinkelseng.

Når det kommer til strekkmerkene så tenker jeg det samme. Jeg var uheldig og fikk strekkmerker i puberteten da jeg vokste 15 cm i høyde, fikk hofter og pupper over en sommerferie.. Heldigvis har disse blitt helt lyse og fine, men igjen så er det ikke noe jeg jubler over at jeg har. Jeg har ikke et eneste strekkmerke på hoftene og på magen så krysser fingrer og tær på at det ikke dukker opp nå i graviditeten, noe som er veldig sannsynlig at det gjør. Jeg roser alle de kvinnene som klarer å være stolte over sine merker, for det klarer ikke jeg. Håper at jeg en dag kommer dit! Og det er lov til å klage litt, ara. :klemmer: Jeg skjønner deg veldig godt for jeg har det helt likt selv.

Når det kommer til tippelisten din så kommer jeg med et svar senere. ;)

Håper du, baby og dine kjære har det fint-fint! :klemmer:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyy, sjekk her a! 2 små ting igjen på lista!! Permisjon og termin! :skravle:

Liste over forskjellige milepæler i svangerskapet:

Unnfangelsen finner sted omkring: 26. august 2011

Hjertet begynner å slå: 20. september 2011

Embryoet beveger seg: 14. oktober 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 21. oktober 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 21. oktober 2011

Risiko for spontanabort avtar: 4.november 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 11.november 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 18. november 2011

Fosteret svelger og tisser: 2. desember 2011

Tid for ultralyd: 9. desember 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 16. desember 2011

Du er nå 19 uker og 3 dager på vei: 26. desember 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 30. desember 2011

Fosteret begynner å høre: 20. januar 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 17. februar 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 23. mars 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 29. april 2012

Antatt termindato: 20. mai 2012

:danse: :danse: :danse: :danse:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 32 uker!! :klemmer:

Er usikker på hvilken seng vi skal velge enda.. En del av meg har veldig lyst på en Kili-seng, men det er ganske dyr. :sjenert: Så elle-melle mellom Kili og en enkel sprinkelseng.

Når det kommer til strekkmerkene så tenker jeg det samme. Jeg var uheldig og fikk strekkmerker i puberteten da jeg vokste 15 cm i høyde, fikk hofter og pupper over en sommerferie.. Heldigvis har disse blitt helt lyse og fine, men igjen så er det ikke noe jeg jubler over at jeg har. Jeg har ikke et eneste strekkmerke på hoftene og på magen så krysser fingrer og tær på at det ikke dukker opp nå i graviditeten, noe som er veldig sannsynlig at det gjør. Jeg roser alle de kvinnene som klarer å være stolte over sine merker, for det klarer ikke jeg. Håper at jeg en dag kommer dit! Og det er lov til å klage litt, ara. :klemmer: Jeg skjønner deg veldig godt for jeg har det helt likt selv.

Når det kommer til tippelisten din så kommer jeg med et svar senere. ;)

Håper du, baby og dine kjære har det fint-fint! :klemmer:

Deilig at noen forstår!! Jeg fikk jo også strekkmerker i puberteten så har etter det alltid hatt dårlig selvtillit pga det! Latterlig, jeg vet, men tror ikke folk som ikke har det vet hvordan det føles. Det ødelegger jo rett og slett kroppen. De blir jo heldigvis bleke med tiden da.. Nå når det bryter ut så ser det jo helt forjævlig ut. Ser ut som om man er blitt klort opp!! Har sluppet unna merker på magen og håper virkelig jeg slipper det, så får det heller være med de som kommer på lårene....!!

Ja, sengevalget er sikkert ikke så lett når man vil ha litt andre ting. For meg har det aldri vært noe annet enn sprinkelseng som har vært aktuelt så jeg fikk aldri det problemet med å velge.. Men hvordan ser den senga ut som du vil ha da? Har du link? :)

Kom med gjettingen din når du føler for det du! :jepp: Har ikke så mange "lesere" så blir nok ikke lange tippelisten :fnise: Men gøy med de få som velger å gjette uansett!

Tusen takk, vi har det supert!!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg en flott fredagskveld :)

Og slenger inn en tipping også - 21. mai :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også godt hvordan du har det med tanke på strekkmerker. Dukket opp mange i puberteten her også, og jeg føler absolutt ikke for å flashe de til alle.. Men vi får prøve å gjøre det beste ut av det! "greit, jeg har strekkmerker, men jeg er i hvertfall velstelt på håret!" :fnise:

Og nå kommer en kjip fødselstipping fra meg: 26 mai ;)

Håper jo for din skyld at du slipper å gå noe særlig over, så håper vel egentlig ikke jeg får rett... :sjenert:

Ønsker deg en riktig god helg ara!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å ønske deg en flott fredagskveld :)

Og slenger inn en tipping også - 21. mai :jepp:

Takk i lige måde! :goodbye:

Tipping er notert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også godt hvordan du har det med tanke på strekkmerker. Dukket opp mange i puberteten her også, og jeg føler absolutt ikke for å flashe de til alle.. Men vi får prøve å gjøre det beste ut av det! "greit, jeg har strekkmerker, men jeg er i hvertfall velstelt på håret!" :fnise:

Og nå kommer en kjip fødselstipping fra meg: 26 mai ;)

Håper jo for din skyld at du slipper å gå noe særlig over, så håper vel egentlig ikke jeg får rett... :sjenert:

Ønsker deg en riktig god helg ara!!! :klemmer:

:fnise: Du er morsom! Men godt å tulle litt med det også. Så lenge man er frisk og rask så skal man ikke klage på at man ikke har modell-kropp...

God helg, søtnos!!

Tippingen føres herved opp på listen. Håper ikke du har rett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å klage litt på strekkmerker :klemmer: jeg fikk masse strekkmerker på magen på slutten av svangerskapet, så magen min ser virkelig ikke ut nå :sjenert: etter fødselen fikk jeg også en god del på lårene og noen på puppene også. Det gir virkelig en knekk på selvtillitten, så jeg håper du slipper unna det verste :)

Og jeg tipper 24. Mai på deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov å klage litt på strekkmerker :klemmer: jeg fikk masse strekkmerker på magen på slutten av svangerskapet, så magen min ser virkelig ikke ut nå :sjenert: etter fødselen fikk jeg også en god del på lårene og noen på puppene også. Det gir virkelig en knekk på selvtillitten, så jeg håper du slipper unna det verste :)

Og jeg tipper 24. Mai på deg :jepp:

Huff, som sagt; strekkmerker er en dårlig oppfinnelse!!

Fikk du etter fødselen også?? :klaske: Man skal liksom ikke slippe unna virker det som. hehe...

Din tipping er notert!

Håper du har en fin lørdagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fantastiske knallværet i dag, og jeg har prestert å være innendørs hele dagen!!! :daane:

Begynte å sette opp stellebord/stelle"hylle" fra Ikea og da gikk visst tiden, for jeg måtte ha både matpause og andre pauser innimellom slagene..Er ikke så lett å krabbe rundt på gulvet med vondt bekken og tung mage.. :fnise:

Men jammen ble jeg ferdig og resultatet ble bra, så da er jeg fornøyd! Jeg kunne overlatt jobben til min kjære, men han er på jobb også syntes jeg det er litt gøy å sette sammen møbler og sånn :smilorange:

Nå har jeg satt meg ned i sofaen for å sjekke KG og drikke en kopp kaffe. Kjære er ferdig på jobb klokka 1800, så jeg reiser snart til byen og handler McDonalds til oss. Usunt, men er kjempelenge siden vi spiste det sist og ingen av oss er hypp på å lage middag i dag! :gjeiper:

Håper dere andre har vært smarte nok til å kose dere ute og nyyyte sola i dag...(hvertfall dere som har hatt fint vær)...Hørte på radioen at ikke alle er like fornøyd med været rundt om i landet men..

Fortsatt god søndag! Snart er det ny uke med nye muligheter og ikke minst snart PÅSKEFERIE! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Selma_ skriver så er det greit å ha noe annet å fokusere på rett og slett, f.eks at man ser skikkelig fresh ut på håret. ;) For min del så har jeg alltid hatt komplekser for bena mine og overarmene(tro det eller ei), men har klart å overleve det fordi jeg har vært smal og fin og i tillegg hatt en fiiin mage om jeg kan si det selv. Haha! :legrine::flau: Men nå som det er magen som vokser er jeg redd for hvordan jeg vil takle det å ikke kunne ha den å "leve" på. Om du skjønner hva jeg mener.. Er jo så god til å forklare og vet du. :ironi:

Så lenge vi spiser ok sunt, prøver å gå en tur i ny og ned og smører oss med krem så er det ikke så mye mer å gjøre med akkurat dette.. Synd å si det. Så vi får heller prøve å hjelpe hverandre med å tenke positivt på det rett og slett. :) Har du lyst til å virkelig klaaaage over f.eks strekkmerkene eller andre ting så er du hjertelig velkommen til å enten skrive det i dagboka di, i dagboka mi eller rett og slett sende meg PM. :)

Det blir nok en hvit sprinkelseng fra IKEA på oss også i begynnelsen, så får vi heller kjøpe ny seng når han blir større. Fillern.. Hehe. :PHER er den senga vi vil ha, de selger den på bla. Sprell. Den er så fiiin!!

Plutselig kommer jeg med min tipping også. :) Haha, du har flere lesere enn meg i hvert fall. Husker du tippelisten jeg hadde? Der var det kun 2 stk. oppført, du og Selma_. ;) Skal ikke klage jeg altså, dere er to veldig kjekke lesere. :klemmer:

Hehe, du er like "sta" som meg du. Jeg gjør gjerne slike jobber som å sette opp møbler fra IKEA selv jeg og!;) Tar jo litt lengre tid nå selvfølgelig, men vi får bare ta det i det tempoet vi klarer. :) Flink har du vært! Er du fornøyd med senga? :) Skulle ønske vi hadde eget rom til knøttet, DA skulle jeg ha kost meg med å innrede da. :Nikke:

McDonalds er greit i ny og ned når en rett og slett ikke gidder å lage mat, så støtter den! (selv om jeg ville ha valgt BK i stedet for;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig! Man må bare godta at kroppen forandrer seg under en graviditet. Det er noe vi alle vet. Men som du og Selma_ sier, så er det bedre å fokusere på andre ting. Gjøre seg i flid på en måte. Være fresh og fin(så mye man kan/orker) og kle seg ordentlig og sminke seg om man vanligvis bruker sminke. Da føler man seg jo bedre! Ser så alt for mange gravide som lar seg selv forfalle...Å det er det ingen grunn til gjøre! :)

Jeg skjønner hva du mener om kroppen din...Vi er omtrent like gode til å forklare vi..:fnise:

Jeg skjønner godt at du har lyst på den senga ja. De er veldig stilige!! Men som du sier så kan du jo kjøpe en sånn når gullet er blitt litt større! :)

Så komisk med 2 stykker på tippelista :skratte: huff...mener det ikke stygt ment da!! Jeg syntes det er kjempefint å lese om deg og din hverdag med et knøtt i magen! :rodmer: Jeg leser ganske mange dagbøker og da følger kanskje enda fler med i min også.... Vet ikke.. Samme hvor mange som leser egentlig. Det viktigste er at vi kan snakke, dele erfaringer og ellers bare skrive det vi føler for! :skravle:

Jeg tror du og jeg generelt er ganske like jeg. Kjenner meg så igjen med alt du skriver! :fnise: Jeg har ikke satt opp sprinkelsenga enda. Tenkte å la kjære få gjøre det..Han har egentlig ikke bidratt så mye på shopping og den slags..så vil at han også skal få litt følelsen av at det snart kommer en liten baby også..Selv om det begynner å gå opp nå som stellebord og sånn er på plass! :lur::fnise:

Er koselig med babyrom men er jammen meg en del ting som skal på plass.. Mangler gardiner og lampe og litt sånn diverse. Og kanskje et bilde eller 2 til veggen. Men tar det litt etterhvert. Den første tiden skal han jo få bo på vårt rom! :rodmer:

Men om du vet om noen nettsider eller butikker som selger fine bilder så bare skrik ut! Jeg vil ikke kjøre Ole Brum eller Biler og sånn...Vil ha litt andre ting... Jeg syntes Peter Rabbit er såå nydelig! Husker du, eller har du sett det før? Men jeg finner ingen bilder av han...

Vi får se hva jeg finner etterhvert!

Jeg foretrekker også BurgerKing, men det har dem ikke i Lillehammer der jeg bor... Det er på Gjøvik og det er litt langt å reise for å få mat. hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...