Gå til innhold

Mini i magen!

ara

Anbefalte innlegg

Vi har faktisk kommet fram til akkurat samme løsning som dere ;)

Eneste jeg er usikker på er om vi skal ta 100%, og 10 uker ulønnet, eller kjøre det trygge/enkle med 80%. Tjener 7000,- på å velge 100%, men er ikke sikre på om vi klarer å spare opp til evt ulønnet perm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har faktisk kommet fram til akkurat samme løsning som dere ;)

Eneste jeg er usikker på er om vi skal ta 100%, og 10 uker ulønnet, eller kjøre det trygge/enkle med 80%. Tjener 7000,- på å velge 100%, men er ikke sikre på om vi klarer å spare opp til evt ulønnet perm..

Ser den.. Kan jo bli heftig om det viser seg at pengene ikke strekker til de siste 10 ukene... Men dere finner sikkert en god løsning. Vi gjorde det hvertfall sånn, slik at vi hele tiden vet at det er penger å få :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidstatus

Ser andre her inne har laget en sånn gravidstatus rundt uke 30, så da ville jeg også! :kul:

På vei:

30+0

Igjen til termin:

10 små uker igjen!

Kjønn:

Gutt! :babygutt: Har fått det bekreftet både på ord.ultralyd og 3D :)

Utålmodig?:

Nei. Det går veldig fint og jeg nyter fortsatt dagene med nurket inni magen!

Har hodet ned:

Ja, faktisk! Var hos jordmor for 3 dager siden, og hun kjente helt tydelig hodet nederst og en liten rompestomp litt oppe på venstre siden av magen og bein som ligger mot høyre siden av magen og som derfor forklarer de kraftige sparkene mot ribbena! :ler2:

Aktivitet i magen:

Han er veldig aktiv og jeg nyter hver eneste bevegelse. Han hikker også en del :fnise:

Navn:

Vi har kommet fram til et navn vi begge syntes er veldig fint og som vi håper vil passe til lillemann; LEO :rodmer:

Vektøkning:

Har gått opp 10 kg til nå...Og det er...helt ok føler jeg.

Vann i kroppen:

Merker at jeg er litt hoven noen ganger, særlig hvis jeg har sittet stille lenge.. Også gir sokkene tydelige merker etter seg.. Men er ikke spesielt plagsomt!

Humør:

Jeg er et hormontroll uten like! Dette er forferdelig vondt, men jeg prøver så godt jeg kan å alltid ha et smil på lur, ettersom jeg egentlig er veldig positiv og glad av meg som person!

Barnerom:

Har fått på plass kommode og alle klær som er kjøpt og fått er vasket og brettet. Mangler å få lagt dem på plass i skuffene.

Ellers mangler vi å sette opp senga, henge opp gardiner og ellers gjøre rommet komplett. Stresser ikke, men skal snart sette skikkelig i gang!

Utstyr:

Vi har stort sett alt av utstyr:

Vogn

Bilstol

Vippestol

Seng

Stellebord

Tåteflasker

Flaskevarmer

Smokker

Tisselaken

Stelleveske

Sengesett

Laken

osv

Strekkmerker:

Kommer litt antydninger til strekkmerker på lårene og hoftene. Håper de ikke blir mange, men det vet man aldri, og lite får jeg gjort med saken. Har alltid hatt strekkmerker på puppene, men de syntes nesten ikke fordi de er blitt så bleke.

Magen:

Vokser og gror og ligger helt etter kurven på helsekortet.

Melk i brystene:

Har ikke antydning til hverken melk eller annen væske...

Tanker om fødsel:

Har vel som alle andre tanker om at jeg håper den blir fin og at det ikke oppstår komplikasjoner.

Sånn jeg føler det nå så vil jeg helst klare det uten særlig smertelindring, men jeg er fullstendig klar over at jeg kan skifte mening når fødselen står på.

Kosthold:

Prøver å spise variert og sunt. Går bra noen ganger og andre ganger ikke! :ler: Men er ganske bevisst i matveien og velger sunne og magre produkter, samt at jeg spiser forskjellig frukt og drikker en del smoothies. Tar også B-vitaminer og Omega-3.

Søtsuget er litt ukontrollert og jeg kan ofte slenge i meg en sjokolade, bake et eller annet og ellers lage meg kakao eller noe for å dempe suget. Prøver som regel å holde meg unna i ukedagene, men ikke alltid like lett å stå imot!

Neste kontroll:

Er hos legen, 17.april. Da er det ca èn måned igjen til termin! :rodmer:

Alt i boks med NAV:

Har fylt ut alt av skjemaer i dag. Mangler bare opplysninger om inntekt fra arbeidsplassen min, også kan skjemaene sendes avgårde. Jordmor som anbefalte meg å få dette ferdig og sendt inn slik at NAV har god tid på seg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker :strix: de neste 10 ukene kommer nok til å gå fort :)

Så fin gravidstatus :jepp: Kjenner jeg savner å gå gravid jeg nå :ler: savner å kjenne spark og hikking inni magen! Nyt det mens du enda kan :jepp:

Det er bra du ikke gruer deg til fødselen. Selv om fødselen min var litt dramatisk angrer jeg på at jeg brukte så mye tid på å grue meg. Det er jo bortkastede krefter uansett hvordan fødselen blir, så :sjenert:

Ha en fin kveld! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker :strix: de neste 10 ukene kommer nok til å gå fort :)

Så fin gravidstatus :jepp: Kjenner jeg savner å gå gravid jeg nå :ler: savner å kjenne spark og hikking inni magen! Nyt det mens du enda kan :jepp:

Det er bra du ikke gruer deg til fødselen. Selv om fødselen min var litt dramatisk angrer jeg på at jeg brukte så mye tid på å grue meg. Det er jo bortkastede krefter uansett hvordan fødselen blir, så :sjenert:

Ha en fin kveld! :jepp:

Ja, man savner vel til en viss grad å gå gravid når det hele er over kan jeg tenke meg. Jeg fikk plutselig litt småpanikk, for nå går jo tiden så fort til jeg ikke skal være gravid lenger... :sjenert: Merkelig opplegg. Man tror liksom at 9 mnd er så fryyktelig lenge, men jeg syntes bare det er få uker siden jeg satt med positiv test i hånda....

Huff ja, du hadde ikke akkurat noen hyggelig fødselsopplevelse... Men er som du sier at å grue seg i lang tid før bare er dumt.. Men det er jo sikkert ikke lett å kontrollere da.. Gruer man seg så gruer man seg liksom. Det man hvertfall vet for sikkert er at ungen må ut på ene eller andre måten og at det kommer til å være vondt!

En fin kveld til deg og din lille familie også, Pjusk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin gravidstatus :) Virker som du har god kontroll, og det er jo bra!

Håper helgen har vært fin!

Og tenk, om 10 små uker får du møte lille Leo :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gravidstatus :) Virker som du har god kontroll, og det er jo bra!

Håper helgen har vært fin!

Og tenk, om 10 små uker får du møte lille Leo :rodmer:

Ja, tror det meste skal være under kontroll! :lur: Helgen var knallfin! Var hos mine foreldre fra lørdag til sømdag for vi feiret pappa`s 50 år!! Det var utrolig koselig.

Ellers har jeg ikke gjort stort. Bare slappet av.

Har begynt å få en del skikkelig sterke kynnere på kveldene.. Det strammer til så jeg nesten må konsentrere meg om å puste... En pysete forsmak på rier..

Jaja, jobben kaller.

Håper dere søte jenter får en fin uke!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker :hoppe:

Fin statusoppdatering! Ikke lenge igjen nå :) Du har MYE foran deg, og mye å glede deg til. Og selv om den siste ventetiden kan virke LANG, så prøv å nyt det så godt du kan! Veldig snart har du en ny sjef i hus, og alle dine preferanser går bak alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du snart er 31 uker på vei! Plutselig er lillegutt i armene dine. :rodmer: Teo står på vår liste og, kjempefint navn. :jepp:

Hvordan går det med deg ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker :hoppe:

Fin statusoppdatering! Ikke lenge igjen nå :) Du har MYE foran deg, og mye å glede deg til. Og selv om den siste ventetiden kan virke LANG, så prøv å nyt det så godt du kan! Veldig snart har du en ny sjef i hus, og alle dine preferanser går bak alt annet.

Takk!

Nei, når går det fort! Gleder og gruer meg og prøver så godt jeg kan å nyte tiden! :)

Tenk at du snart er 31 uker på vei! Plutselig er lillegutt i armene dine. :rodmer: Teo står på vår liste og, kjempefint navn. :jepp:

Hvordan går det med deg ellers?

Ja, dette har gått overraskende fort! Er heldigvis litt tid igjen til de siste forberedelsene og sånn! :)

Vet ikke om du mente å skrive Leo eller om du mente Teo, men begge navn er fine syntes jeg. Vi er nok ganske sikre på at det blir Leo men avgjørelsen kommer ikke helt før vi får hilst på han og sjekket om han kler navnet! Men TROR han gjør det! :lur:

Ellers er det bra med meg, takk som spør! Bekkenet er fryktelig opp og ned, men det er stort sett de eneste plagene jeg har. Litt hyppigere dobesøk om natten(2-3ganger), noe som forstyrrer søvnen litt. Men som jeg har sagt før så gidder jeg ikke klage! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette har gått overraskende fort! Er heldigvis litt tid igjen til de siste forberedelsene og sånn! :)

Vet ikke om du mente å skrive Leo eller om du mente Teo, men begge navn er fine syntes jeg. Vi er nok ganske sikre på at det blir Leo men avgjørelsen kommer ikke helt før vi får hilst på han og sjekket om han kler navnet! Men TROR han gjør det! :lur:

Ellers er det bra med meg, takk som spør! Bekkenet er fryktelig opp og ned, men det er stort sett de eneste plagene jeg har. Litt hyppigere dobesøk om natten(2-3ganger), noe som forstyrrer søvnen litt. Men som jeg har sagt før så gidder jeg ikke klage! :)

Jeg mente å skrive Leo.. :sjenert: Men Teo står også på listen vår. :fnise: Vi har en liten navneliste, men tørr ikke å bestemme oss før han kommer til verden vi heller. :) Skal dere på 3D-UL da? Du har sikkert skrevet noe om det tidligere, men er jo så glemsk av meg.. :sjenert:

Du er flink! :) Bekkenet er der det, er ikke så mye å gjøre med det. Bare å lære seg å leve med det rett og slett. Jobber du nå, eller er du sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente å skrive Leo.. :sjenert: Men Teo står også på listen vår. :fnise: Vi har en liten navneliste, men tørr ikke å bestemme oss før han kommer til verden vi heller. :) Skal dere på 3D-UL da? Du har sikkert skrevet noe om det tidligere, men er jo så glemsk av meg.. :sjenert:

Du er flink! :) Bekkenet er der det, er ikke så mye å gjøre med det. Bare å lære seg å leve med det rett og slett. Jobber du nå, eller er du sykemeldt?

Jeg var på 3D for en stund tilbake, men med min flaks var jo veslegutt en bølle og bare gjemte seg! Fikk et lite glimt av ansiktet hans og ellers var det bare å se fingre og tær. Vi drev på i over 2 timer enda jeg egentlig hadde 1 til rådighet. Veldgig snill mann som drev med denne ultralyden så jeg fikk med noen dårlige bilder og betalte bare halv pris.(500,-)

Litt kjedelig var det, men samtidig blir det jo ekstra spennende å se han når han kommer ut da! :rodmer:

Jeg er 65% sykemeldt så jobber kun 35%...3 dager i uka. Passer meg utmerket..Noe mer ville vært for plagsomt mtp bekkenet..Så er sykemeldt fram til 17 april, og da er det like før jeg går ut i permisjon, så da blir det uansett ikke aktuelt å jobbe fullt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 3D for en stund tilbake, men med min flaks var jo veslegutt en bølle og bare gjemte seg! Fikk et lite glimt av ansiktet hans og ellers var det bare å se fingre og tær. Vi drev på i over 2 timer enda jeg egentlig hadde 1 til rådighet. Veldgig snill mann som drev med denne ultralyden så jeg fikk med noen dårlige bilder og betalte bare halv pris.(500,-)

Litt kjedelig var det, men samtidig blir det jo ekstra spennende å se han når han kommer ut da! :rodmer:

Jeg er 65% sykemeldt så jobber kun 35%...3 dager i uka. Passer meg utmerket..Noe mer ville vært for plagsomt mtp bekkenet..Så er sykemeldt fram til 17 april, og da er det like før jeg går ut i permisjon, så da blir det uansett ikke aktuelt å jobbe fullt igjen!

Stemmer det, husker det nå! Hm.. Kjedelig at du ikke fikk sett så mye som du hadde håpet da, men som du sier så blir det jo bare enda mer spennende å se hvordan han ser ut når han kommer til verden! Er ikke lenge igjen til deg nå! :rodmer:

Herlig at du får til å jobbe da, da går dagene litt fortere. :) Nei, er ikke noe vits i å jobbe mer nå fremover, blir jo ikke akkurat lettere. ;) Ser du har bare gått opp 10kg, du er flink! Veldig greit at det begynner å bli vår ute nå, da skal jeg prøve å gå en liiiten tur hver dag så jeg får rørt litt mer på meg.

Hvordan ligger dere an på utstyrsfronten da? Føler du at dere begynner å få dårlig tid eller har dere kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det, husker det nå! Hm.. Kjedelig at du ikke fikk sett så mye som du hadde håpet da, men som du sier så blir det jo bare enda mer spennende å se hvordan han ser ut når han kommer til verden! Er ikke lenge igjen til deg nå! :rodmer:

Herlig at du får til å jobbe da, da går dagene litt fortere. :) Nei, er ikke noe vits i å jobbe mer nå fremover, blir jo ikke akkurat lettere. ;) Ser du har bare gått opp 10kg, du er flink! Veldig greit at det begynner å bli vår ute nå, da skal jeg prøve å gå en liiiten tur hver dag så jeg får rørt litt mer på meg.

Hvordan ligger dere an på utstyrsfronten da? Føler du at dere begynner å få dårlig tid eller har dere kontroll?

Ja, var litt kjedelig..Men han vil vel overraske oss med sitt søte utseende sikkert! :fnise::rodmer:

Er deilig med litt jobbing. Man får vært litt sosial med herlige kollegaer også går dagene litt fortere som du sier.

Jeg har gått opp 12 kg nå, så det går oppover. Mem han plutselig fått en del vann i kroppen. Ikke kult. Men det var ingen fare sa jordmor, vi får se hvor mye jeg har gått opp på neste kontroll.

På utstyrsfronten ser det ut til at vi er så og si klare! Som jeg har sagt mange ganger så var vi så heldige og arvet så mye ting. Så har hatt vogn og bilstol og vippestol og masse klær helt fra begynnelsen av svangerskapet nesten. Og ellers har vi jo også to gærne vordende bestemødre som hopper innom titt og stadig med klær og greier. Så har nok i "nydfødt-størrelse" og ellers nok av klær den første levetiden hans. Jeg har også hentet ut 2 gratispakker fra Libero og Apotek1. Så om lillegutt bestemmer seg for å komme litt før så er vi klare :fnise:

Har stellebord og barneseng også, men venter litt med å sette opp det.

Så ja, vi har stort sett full kontroll på det meste nå!

Leo og Teo var fine navn ;)

Ha en fin dag ara! ;)

Takk i lige måde! :)

31 uker :strix:

Jaaaa!!! 9 UKER til termin!! :danser:

Gud, 9 uker høres så kort ut! Men det er jo forsatt over 2 mnd til! hehe.. eller 2 mnd og èn uke... Men alikevel...hoho! Jeg blir helt paff... Skjønner ikke hvor tiden er blitt av. Jeg ble jo til og med tilbakestilt på UL, 2 1/2 uke! Og enda har tiden løpt fra meg.

Heldigvis har vi det aller meste i boks så her er det ikke noe stress! :rodmer: Lille Leo kan bare komme når han vil...eller, han må selvsagt vente til han er god og klar da! :):hjertesmil:

Slenger med et magebilde jeg! :lur:

Tror ikke jeg er så stor egentlig..men skal vel ese ut nå de siste ukene sikkert? :fnise:

(PS:Bildene mine blir alltid så store, men det får dere overleve) :fnise:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å se på Jordmødrene på NRKnett-tv. Herregud jeg griner! :sjenert:

Men jammen er det koselig og lærerikt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fiiiin mage du har! :rodmer: Håper min blir like fin, og synes forresten at størrelsen er perfekt. :)

Nei, nå er det ikke lenge igjen hos dere. Gleder meg sånn til jeg tipper uke 30, da begynner det viiirkelig å nærme seg! Selv om jeg fikk småsjokk her om dagen da jeg så at det var under 17 uker igjen til termin.. :sjenert:

Hvilken seng har dere valgt til knøttet deres? :)

Jordmødrene er så skummelt, jeg gråter hver eneste gang jeg ser det. Så forresten det programmet som går nå på tv om de som har et litt vanskeligere svangerskap, husker ikke hva det heter, men herregud som jeg gråt.. Satt i armkroken til min kjære og stor-snufset! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...