Gå til innhold

Vil ingen ha kattungene må de møte sin skaper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en annonse som er lagt ut på facebook og de er i slekt med meg. Synes de burde kastrere kattene sine. De har hunder, men autoritære eiere. Dette er det femte kullet som noen må ta i en liten bygd i et grisgrendt strøk. Dyremishandling?

Skrev på facebok at jeg kjenner en som fikk en omplasseringspus i fanget, men pga allergi måtte pus omplasseres, og han tilbød seg å betale sterilisering hvis noen ville tilby den et godt hjem, og det gikk bra etter å ha limt opp 70 plakater i hele oslo.

Hva tror duster på landet? At de er tøffe? At de vet om dyr? AT de er glad i dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ikke vært lov, men dessverre bor vi i Norge og nærmest alt er lov når det kommer til dyr..

Dersom det er en slektning du bor i nærheten av kan du jo høre med dyrebeskyttelsen om dere kan få komme til et av husene for å vise personen at mange hundre katter trenger hjem og de burde se til å kastrere katta?

Min erfaring er at mange liker katten så lenge den ikke koster noe eller er til bry. Ikke bare på landet, men over alt. :tristbla: Det å avlive kattunger så fort de ikke bare er små og søte mer for så å få nytt kull er heller ikke uvanlig.. Samme med kaninunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg blir kvalm. Lille kattepusen min stod for tur å bli avlivet sammen med mor og kullet. Eieren hadde ikke giddet sterilisere moren, satt med et uønsket kull og da fant han ut at han gadd ikke ha det ene eller det andre, da det ble for mye styr.

Moren døde "mistenksomt" rett før både moren og kullet skulle hentes av noen snille dyrevenner som skulle ta vare på de til de kunne omplasseres. Da var kattungene kun 3 uker gamle. Han hadde vel planer om å la kattungene møte sin skaper også...

Nå har jeg en nydelig katt jeg ikke kunne vært foruten, og kastrering er det aller første jeg tenkte på. Min venninne, som aldri har hatt dyr, påpekte at det var jo ikke noe vits siden JEG ikke endte opp med kattunger - jeg har jo hannkatt. For en holdning.. som sikkert mange har.

Folk bør tenke seg bedre om før de får katt, for det koster mer enn man skulle trodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg fikk som forventet ingen kommentar på min kommentar på facebook. Og har en mistanke om at de (familien) synes jeg var frekk som foreslo at de kan betale sterilisering når kattungene blir gamle nok, da er muligheten større for at noen barn får overtalt foreldrene til å få seg en katt eller at en trygdet med dårlig råd ser muligheten. Et argument mot å få katt som jeg har hørt på landet, er at de får så mange kattunger.

Jeg ville selv betalt for sterilisering, var også med på å omplassere en katt jeg ble allergisk mot, men de nye eierne tok steriliseringen på sin egen regning. Den katten fikk jeg omplassert takket være en venninne som jobber i dyrebeskyttelsen og som har et stort nettverk.

De som nå annonserer kattungene sine, vet veldig godt at nærmeste småby (2000 innbyggere) har hele 300 villkatter og at kommunen har satt i gang tiltak - det vil si avlivning. At en liten by kan ha et så stort antall villkatter er rett og slett en skandale men det sier alt om holdningen altfor mange har til katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...