Gå til innhold

DE SOM SPISER KJØTT HAR BLOD PÅ HENDENE!


gerotten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

He he he he

Gerotten; hva har du gjort siden du har slik skyldfølelse når du spiser kjøtt??

La folk få nyte sin biff i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten provokasjon tilskutt:

Hvalkjøtt er veldig godt. Med fløtesaus. Nam!

:enig: Jaaaaa!!!

*Tex klapper seg på magen som er full av deilig sau* :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis har ikke mange satt seg inn i dagens dyrehold.Trist synes jeg.Leit at dere blir SÅ opprørt av sannheten.Ett spm:Er dere KLAR over hva som skjer i løper av f.eks en ku`s liv?Har dere satt dere inn i det?Hva synes dere om følgende fakta:En kalv blir født og det første den gjør er å strekke seg mot moren og hun likeså.De hilser og fra det minyttet er de bundet.Inne i seg har de ett grunnleggende prinsipp:Å overleve:Det samme som hos oss.Det river i hjertet å se denne kalven bli revet fra moren,se de lengselsfulle øynene.Hvis denne kalven skal bli kalvekjøtt,settes den i en kalveboks,dvs en trekasse som er så liten at den ikke kan røre seg.Så er det til slakeriet,og resten er historie.Da tenker jeg tilbake på de utrykksfulle øynene og de klossete bevegelsene den hadde da den ble født;Den trodde godt om verden og hadde så mye nygjerrighet til livet.For et liv!!!Fy faen,jeg blir kvalm.Jeg prøver ikke frelse verden,jeg vet at jeg aldri vil få oppleve en verden der dyr har de rettighetene de fortjener.Jeg er heller ikke overrasket over at så mange mener det de gjør.Sannsynligvis er det sånn samfunnet har lært oss til å mene gjennom generasjoner.Jeg var en gang i tiden også i den troen.Jeg oppfordrer alle til å gi dyrene en tanke en gang iblandt.Mens dette blir utallige lidelser påført dem.Og da snakker jeg først og fremst om de indre lidelsene.Angst,redsel,ensomhet,lengsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg glemte håp!Om en verden der vi kan bli respektert uansett hvilken art vi tilhører.Takk for at du minte meg på det.Du synes visst dette er fryktelig festlig du...Håper du kommer tilbake i neste liv som en ku da...du som synes de har det så godt. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke så inne på dyrehold selv du, gerotten. Idag er det mer og mer vanlig med løsdyrfjøs. Da går kalven rundt moren fritt når den er liten, suger melk når den vil, koser når den vil. Når den blir større, havner den i tenåringsinnhegningen med de andre kalvene (som den kjenner fra da de var småkalver og mødrene var naboer).

Om våren slippes kyr og kviger ut i utmarka, der går de og koser seg og spiser seg fete. Bonden passer på at de har nok mat og vann når de er ute, hvis det er tørke så skaffer han vann. Når det begynner å nærme seg kalving, tas dyra inn på innjorda (en eng) så bonden kan bedre holde oppsikt. Småkalvene går rundt på innjorda med mødrene sine, mødrene spiser friskt grønt ikke-nedtråkket gress. Hvor lenge de er ute er væravhengig, gjerne fra slutten av mai/beg juni til slutten av august der jeg kommer fra. Mange dyr reiser også på ferie om sommeren, til setra. Der går de ute hver dag og koser seg i det fine været. De blir tatt godt vare på av budeia. I Norge er det påbudt å ha stordyr ute om sommeren (unntatt okser som kan være farlige), for veldig mange har dette vært skikk i alle de år. Klart livet kan være litt kjedelig om vinteren til dem, men det er nå engang slik at kyr og snø ikke er så god match.

Jeg regner med du vet at sauer er fri i utmarka tilnærmet halve året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg glemte håp!Om en verden der vi kan bli respektert uansett hvilken art vi tilhører.Takk for at du minte meg på det.Du synes visst dette er fryktelig festlig du...Håper du kommer tilbake i neste liv som en ku da...du som synes de har det så godt. :evil:

Vel, jeg kommer nok tilbake som flue eller snegle om jeg ser tilbake på livet mitt... :wink:

Men for å være ærlig så tilegger jeg ikke husdyr så mange emosjoner som det du gjør. Aber ich bin nicht so gerotten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gerotten:

leste du i det hele tatt mitt innlegg?

jeg venter uansett på en komentar... hvis du klarer og presse frem noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GREIT!Ok!Jeg har tatt poenget!Du eller dere eller what ever mener ikke det samme som meg.Jeg tror ikke jeg er bedre enn noen,og prøver ikke redde verden.Poenget er at jeg VET at dyr er klokere enn vi mennesker liker å tro.Dette var nok litt for stor sak å ta opp.Hva med pels da kjære Donnie?Hva synes du om det?Er vi på linje der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende at noen så lite informert tar på seg å forandre verden.. Du VIL vite og tro at dyr har det helt grusomt før de blir slaktet på en helt grusom måte kun for menneskers glede. Og som andre fundamentalister, nekter du å titte fra noen som helst andre kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GREIT!Ok!Jeg har tatt poenget!Du eller dere eller what ever mener ikke det samme som meg.Jeg tror ikke jeg er bedre enn noen,og prøver ikke redde verden.Poenget er at jeg VET at dyr er klokere enn vi mennesker liker å tro.Dette var nok litt for stor sak å ta opp.Hva med pels da kjære Donnie?Hva synes du om det?Er vi på linje der?

så du klarer ikke komentere noe av det jeg skrev? du må bytte tema...

for og sitere deg selv: "ikke så kjepphøy nå eller :ler: "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er at du måler dyrs verdi i intelligens!

Hvorfor i alle dager gjør du det hvis du er en slik forkjemper for dyrenes sak?

IQ har vel ingen ting med dyrets verdi å gjøre?

Det at du gjør dette forteller meg at du faktisk ikke aner hva du snakker om!!

Dersom du skal måle et dyrs IQ må du gå ut fra dyrets egne forutsetninger og ikke fra menneskets, slik som du gjør.

Det er fullstendig uinteressant om en ape har IQ som en femåring eller en en treåring!! Tror du en femåring ville klart seg alene ute i jungelen?

Apens IQ kan måles, det samme kan grisens eller hønas for den sin del. Og ei høne, som de fleste mennesker anser som stokk dumme, har akkurat den IQ den trenger å ha for å overleve!

Du skriver et annet sted her inne på KG at man skal la dyr få lov til å være dyr. Det er jeg helt enig i, men du forfekter akkurat det motsatte synet her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart de gjør det Lurven! Det avholder meg imidlertidig ikke fra å spise dem.

Det som er det viktige for meg, er at alle dyr som benyttes i en hvilken som helst produksjon har et verdig og godt liv frem til de avlives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapper stort for DD's innlegg på side 3.

Er fryktelig glad i dyr jeg, men det stopper meg ikke fra å spise kjøtt likevel.

Det siste jeg tenker på når jeg tar en jafs av biffen min er at kalven savnet moren sin før den døde.

Du må, som mange her sier, komme deg litt ned fra den høye hesten du sitter på. Du kan ikke argumentere godt nok, og du er altfor bastantisk. Vi forstår hvor du vil hen, og forstår at du er i mot at man spiser kjøtt, men som flere her har prøvd å si hadde det blitt en ubalanse på jorden om dette ikke skjedde.

Hvordan VET du, som du skriver, at argumentene dine stemmer? Kan du legge fram beviser? Å når den ene etter den andre her plukker fra hverandre argumentene dine, blir du sint. Hvilken propagandametode er det da??? Du kaller oss uvitene, dumme og dyremishandlere- Det blir for dumt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke babyer fordi jeg synes det er galt.. har aldri spist kalvekjøtt eller grisunge eller spelam i hele mitt liv. Kyllingen er ganske stor. Det fordi jeg synes det er stygt gjort å drepe noen som knapt har fått levd i det hele tatt.. og et liv er et liv uansett, en kalv har så lite kjøtt på kroppen at det er ikke verdt det.. Den er da så LITEN! Dette har jeg fått med meg hjemmefra, mine foreldre er gårdbrukere og jobber med dyr hver dag. De skyter ikke rådyrkalver eller elgkalver heller, av akkurat samme grunn. Det drepes ikke for morro skyld, og hvis man ikke får særlig kjøtt ut av det, så bør man la være. Basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...