Yme Skrevet 6. september 2011 #41 Skrevet 6. september 2011 Å nei! Hæstkuk e stort sett det eneste vi snakke om i Nord-Norge. Jeg liker nordlandsdialekt best. Edit: Ser nå at det hørtes passe selvdiggende ut, men jeg er ikke fra Nordland altså. Jeg er glad i deg selvom du digger degselv, så det går helt bra
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #42 Skrevet 6. september 2011 Var i flere år avstandsforelska i en fra Jæren. Både da og i lang tid etterpå skvatt jeg bare jeg hørte noen snakke samme dialekt som han. Jeg er fortsatt svak for dialektene fra Jæren og traktene rundt Stavanger. Ellers liker jeg også godt dialekter fra Vest-Telemark, for eksempel slik de snakker i Vinje og Rauland. Hadde aldri trodd jeg skulle kunne være både 100% enig og 100% uenig med en og samme person! Jæren = fysj og fy, Vest-Telemark = flott og fint.
Cordelia Skrevet 7. september 2011 #43 Skrevet 7. september 2011 Har aldri funnet noen dialekter stygge eller turn-off, nei. For noen år siden hadde jeg en svakhet for Ålesund dialekten. Akkurat nå er jeg litt svak for Haugesunds-dialekten(kvalmende?,neineinei). Vestlandet har generelt mye fine dialekter. Vest-Telemarks er alltid bra.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #44 Skrevet 7. september 2011 Har aldri funnet noen dialekter stygge eller turn-off, nei. Liker deg, Cordelia, og er veldig enig. Jeg synes det er sjarmerende med dialekter og opplever vel ingen som direkte stygge. Kjipt for de som har en dialekt som stadig går igjen som dårlig likt. Vi har et stort mangfold i måten vi snakker på i Norge og jeg synes det er både spennende og interessant. Selv har jeg en forkjærlighet for trøndersk og dialektene i Sunnhordland. Er selv en avslepet Bergenser.
Katana Skrevet 7. september 2011 #46 Skrevet 7. september 2011 Jeg greier heller ikke å peke på èn dialekt som direkte stygg, selv om noen dialekter har en del uttrykk som kan være vanskelige å forstå. Så at en bruker nevnte dette med stemmen, enig i at den har mye å si, - og når en liker et menneske, synes en som regel dialekten er fin også. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #47 Skrevet 7. september 2011 Jeg synes Bergensk er lidt slitsomt og brautende. Gi meg Vest-Agder, vest for Kristiansand og øst for Farsund. Men der snakker man jo uansett ikke høyt.... desverre finnes det dotter som meg som er litt for høylytte der også... ----- liker omtrent alle dialekter mellom arendal og bergen, både innland og kyststrøkene. de deiligste er dialektene i grimstad, lyngdal, bergen og stavanger. stavangerdialekta kler kvinner bedre enn menn da.
Giacomo_P Skrevet 8. september 2011 #48 Skrevet 8. september 2011 desverre finnes det dotter som meg som er litt for høylytte der også... ----- Men da må man regne med å bli deportert... Der min familie kommer fra, er det sterkeste udtryk man får komme med (lavmælt), at "det e'kje no' særle' stas....." Eventuelt kan man bruke kraftudtrykket "ser man det!" Men da må det være eksepsjonelt.... 3
Gjest Høne Pøne Skrevet 8. september 2011 #49 Skrevet 8. september 2011 Alt av dialekter har sjarm, på hver sin måte Er derimot ikke noe glad i østlendingenes dialekter........Oslo og Fredrikstad f.eks nei nei nei. Bor sammen med en Bergenser men er ikke så enig med deg at de må snakke høyere. Liker det best på sånn passe lavt støynivå.....men er ikke en direkte STYGG dialekt, men det syntes jeg før traff gubben
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #51 Skrevet 8. september 2011 Men da må man regne med å bli deportert... Der min familie kommer fra, er det sterkeste udtryk man får komme med (lavmælt), at "det e'kje no' særle' stas....." Eventuelt kan man bruke kraftudtrykket "ser man det!" Men da må det være eksepsjonelt.... Men jeg trodde du egentlig var dansk.
Giacomo_P Skrevet 8. september 2011 #52 Skrevet 8. september 2011 Men jeg trodde du egentlig var dansk. Skindet bedrager. Men jeg har en viss fartstid i Danmark.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #53 Skrevet 8. september 2011 Så på Hjelp, han pusser opp på TV3 med Annie og Chris fra Vestlandet. Han Chris hadde utrolig flott dialekt. Hørtes litt ut som om han var fra Hareid eller noe. Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #54 Skrevet 8. september 2011 Er det ingen som liker OSLOMÅL her da?? Oslomål er jo finest da ..også er det så lett å forstå. Sunnmøredialekta må være den verste! De spiser jo ordene de sier" Trøndersk og bergensk er litt bedre, men fortsatt ikke like fint og forståelig som oslomål 1
Gjest Høne Pøne Skrevet 8. september 2011 #55 Skrevet 8. september 2011 egentlig så er det vel slik at hvis man liker mannen/dama så syns man at dialekten hans/hennes er sjarmerende uansett:) Hvorfor tror dere jeg er sammen med en bergenser.. ?
Gjest Høne Pøne Skrevet 8. september 2011 #56 Skrevet 8. september 2011 Er det ingen som liker OSLOMÅL her da?? nei. :gjeiper:
Gjest HunterLady Skrevet 8. september 2011 #57 Skrevet 8. september 2011 Oslomål finnes ikke sexy eller spesielt. Er helt greit liksom, men får ikke noe spesiell feeling av det nei.
Xaphan Skrevet 8. september 2011 #59 Skrevet 8. september 2011 Jeg syns Oslomål er sexy på mennesker med mørk hud, men ikke på nordmenn. Litt sært kanskje, men men :gjeiper:
Gjest Eurodice Skrevet 8. september 2011 #60 Skrevet 8. september 2011 (endret) Jeg liker Bergensk, og den dialekta de snakker på Stord. Har hørt folk skryte av nordnorsk, men for meg er det ikke så tennende med damer som snakker om hæstkuk. Jeg kjente en gang en dame som omtalte sin manns kjønnsorgan som "kosepinnen". Jeg så for meg en blyantlignende sak . Endret 8. september 2011 av Belladonna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå