Gå til innhold

Norges mest sexy dialekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh, jeg synes Per Kjerstad har fin dialekt. Noen som vet hvor han er fra?

Ofoten i Nordland leste jeg et sted etter å ha søkt litt. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesterålen i Nordland har Norges desidert fineste dialekter. Det burde ha vært forbudt å snakke en annen dialekt enn en Vesterålsdialekt :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Bergensdialekt sexy?? Neineinei, hvem liker brautende måkedialekt inn i ørene, ikke jeg hvertfall.

Syns det er mest sexy med en som har lært seg godt norsk, men som har en fremmedartet tone når han snakker. Nesten som disse spåkonene på sirkus. :fnise: (skjønte noen det?)

Selv snakker jeg Stavangerdialekt, og har fått høre av flere menn at jeg snakker utrolig sexy, hehe.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Liker veldig godt en del av dialektene i Sogn og fjordane, men det stopper på grensen mot Sunnmøre for min del. Stavangersk skjønner jeg meg ikke helt på, det ene øyeblikket er det hot og sjarmerende, det andre øyeblikket er det bare utfattelig tregt, gnålet og usexy i mine ører. Det er også noen fine rundt Hardangerfjorden, som jeg ikke helt har klart å stedsplassere.

Skrevet

Trøndersk er groteskt :gjeiper:

What....!!!! Snakker jeg groteskt?? he he..

Skrevet

Er jeg den eneste som synes Norges desidert mest sexy dialekt er Bergenserdialekta???? :rodmer: :rodmer:

Så til alle bergenserne her inne: Prat ennå høyere enn dere gjør fra før!! :fnise: Dere snakker helt nydelig fantastisk!!! :dagens-rose:

Hehehe, jeg liker det ikke spesielt godt, men har en venninne som digger den dialekta. Hun blir helt sigen bare noen snakker Bergensk, og hennes største drøm er en mann fra Bergen! :lete:

Skrevet (endret)

Jeg liker dialekter generelt, men kan styre meg for bodø.. de høres sååå kåte ut.

Æ kommer fra bodøøøøø usj:)

Endret av ludo
  • Liker 1
Skrevet

What....!!!! Snakker jeg groteskt?? he he..

Ja, men på en veldig pen måte, selvfølgelig! :klemmer:

Skrevet

Ja, men på en veldig pen måte, selvfølgelig! :klemmer:

åh.. okei da :klemmer:

Skrevet

Bergensk uten tvil. Sexy og mandig dialekt på menn, og frekk og søt på jenter. :jepp:

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Bergensk uten tvil. Sexy og mandig dialekt på menn, og frekk og søt på jenter. :jepp:

Ja, men du har jo ikke stemmerett her.!! :gjeiper: Du er jo en innfødt!!! :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Ja, men du har jo ikke stemmerett her.!! :gjeiper: Du er jo en innfødt!!! :gjeiper:

Må du gje deg! Jeg er subjektiv jeg da! Iallfall litt! :filer:

• Liker 1
Skrevet

(....) og den dialekta de snakker på Stord.

Takk for det - Stordamål er knallfint ! ;)

Men liker godt kr.sand dialekt og stavangersk! <3

Skrevet

Takk for det - Stordamål er knallfint ! ;)

Men liker godt kr.sand dialekt og stavangersk! <3

Aprilsnarr!!

Skrevet

Må du gje deg! Jeg er subjektiv jeg da! Iallfall litt! :filer:

Mener du ikke objektiv? :P

• Liker 1
Skrevet

Stavangersk (heter det det?) passer damer fint synes jeg, nesten like bra som svensk :sjenert:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg liker Bergensk, og den dialekta de snakker på Stord. Har hørt folk skryte av nordnorsk, men for meg er det ikke så tennende med damer som snakker om hæstkuk.

:ler: Å nei! Hæstkuk e stort sett det eneste vi snakke om i Nord-Norge.

Jeg liker nordlandsdialekt best.

Edit: Ser nå at det hørtes passe selvdiggende ut, men jeg er ikke fra Nordland altså.

Endret av Cathrine88
Skrevet

Var i flere år avstandsforelska i en fra Jæren. Både da og i lang tid etterpå skvatt jeg bare jeg hørte noen snakke samme dialekt som han. Jeg er fortsatt svak for dialektene fra Jæren og traktene rundt Stavanger.

Ellers liker jeg også godt dialekter fra Vest-Telemark, for eksempel slik de snakker i Vinje og Rauland.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke bergensdialekt er sexy. Synes østnorsk, spesielt østnorsk fra Oslo er aller finest og sexy.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...