Gå til innhold

Norges mest sexy dialekt?

Anbefalte innlegg

Gjest HunterLady
Skrevet

Er jeg den eneste som synes Norges desidert mest sexy dialekt er Bergenserdialekta???? :rodmer: :rodmer:

Så til alle bergenserne her inne: Prat ennå høyere enn dere gjør fra før!! :fnise: Dere snakker helt nydelig fantastisk!!! :dagens-rose:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jeg den eneste som synes Norges desidert mest sexy dialekt er Bergenserdialekta???? :rodmer: :rodmer:

Så til alle bergenserne her inne: Prat ennå høyere enn dere gjør fra før!! :fnise: Dere snakker helt nydelig fantastisk!!! :dagens-rose:

Ja.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes Bergensk er lidt slitsomt og brautende.

Gi meg Vest-Agder, vest for Kristiansand og øst for Farsund.

Men der snakker man jo uansett ikke høyt....

• Liker 2
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg synes Bergensk er lidt slitsomt og brautende.

Gi meg Vest-Agder, vest for Kristiansand og øst for Farsund.

Men der snakker man jo uansett ikke høyt....

Ja, det er litt brautende. Men ikke slitsomt (for meg iallefall!).

Men kanskje jeg hadde endret mening dersom jeg skulle levd tett sammen med en bergenser? Kanskje de er mest sexy på avstand? :gjeiper:

Skrevet

Jeg liker Stavangerdialekta best, men Bergen kommer på en god andreplass! :)

Gjest boblebrus
Skrevet

Bergensk er mest brautende, og lite sexy synes jeg. Men det kan også ha en sammenheng med at mange av de bergenserne jeg kjenner er ganske merkelige :fnise:

Jeg synes flere dialekter fra nord-norge (f.eks. bodø) kan være ganske sexy :sjenert::jepp:

Skrevet

Sunnmørsdialekta :rodmer: Stavangerdialekta er også over middels hot!

Skrevet

Jeg liker nordlandsdialekt på en mann. Eller litt sånn brei telemarksdialekt (klar over at det finnes flere, men jeg vet ikke hvilken som hører til hvor).

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Sunnmørsdialekta :rodmer: Stavangerdialekta er også over middels hot!

Sunnmøringer er selvsagt sexy. Er sammen med en slik selv.. MMMMM! ;)

• Liker 1
Skrevet

Hva slags dialekt er du vant til da?

Er ikke enig med deg. Og please ikke be dem prate enda høyere!

Den mest sexy er trønder :rodmer:

Skrevet

For ikkje å snakke om trønder. Særleg sånn brei nord-trønder.

• Liker 1
Skrevet

Bergensk er mest brautende, og lite sexy synes jeg. Men det kan også ha en sammenheng med at mange av de bergenserne jeg kjenner er ganske merkelige :fnise:

Jeg synes flere dialekter fra nord-norge (f.eks. bodø) kan være ganske sexy :sjenert::jepp:

Åh, jeg synes Per Kjerstad har fin dialekt. Noen som vet hvor han er fra?

Skrevet

Jeg liker Bergensk, og den dialekta de snakker på Stord. Har hørt folk skryte av nordnorsk, men for meg er det ikke så tennende med damer som snakker om hæstkuk.

• Liker 2
Gjest HunterLady
Skrevet

Hva slags dialekt er du vant til da?

Er ikke enig med deg. Og please ikke be dem prate enda høyere!

Den mest sexy er trønder :rodmer:

Er nordlending (troms) selv, men bor i Rogaland og har bodd her mange år nå, så er vant til stavangerdialekta og sunnmørsk (samboer er det).

Jeg er ihvertfall ikke enig med deg!! ;)

Trøndersk er Norges desidert mest usexy dialekt!!!! :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Trøndersk er groteskt :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Sånn slepen bergensdialekt er sexy, men breiflabb-bergensk er skikkelig turnoff.

Sunnmørsk kan også være sexy, Stavanger og Haugesund direkte kvalmende.

Ellers er stemmen minst like viktig - Bjørn Floberg og Trond Espen Seim :rodmer:

• Liker 2
Skrevet

Bergensk er helt fantastisk, finnes ikke noe som er mer sexy enn det :rodmer: Bergensere er noen sjarmerende skapninger :regn:

(Ja, jeg er bergenser selv :sjenert: )

• Liker 2
Skrevet

IKKE bergens hvert fall, mener selv at det er norges styggeste dialekt. Bor i bergen, så hører det hele tiden. Syns stavangerdialekten er ganske sexy. Også har jeg sansen for noen av dialektene i sogn og fjordane, som sogndal og nordfjord syns jeg er supersjarmerende:) Ikke noe særlig fan av trøndersk og nordlandsk. Liker heller ikke sørlandsk, som arendal og kristiansand.

Skrevet (endret)

Jeg har ingenting i mot bergensdialekt - jeg syns tvert i mot den kan være veldig fin så lenge man ikke nærmest skriker og er brautende (noe ikke alle bergensere gjør, i motsetning til hva mange østlendinger tror) - men jeg ser ikke at den skal være så fryktelig sexy.

Jeg liker nordlandsdialekt på en mann. Eller litt sånn brei telemarksdialekt (klar over at det finnes flere, men jeg vet ikke hvilken som hører til hvor).

Dette er jeg helt enig i. Om jeg skal trekke fram dialekter som kan være direkte sexy på menn, vil jeg si en del nordnorske dialekter (ikke mange finnmarksdialekter eller f.eks. Vesterålen-dialekt, men gjerne en del andre dialekter fra Nordland og Troms) og bred Telemark, gjerne à la Odd Nordstoga (som er fra Vinje, mon tro?).

Og så vil jeg, påminnet av anonym bruker over et sted, legge til flere dialekter fra Sogn og Fjordane som både flotte og sexy.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...