Gå til innhold

Kjenne på magen at man er gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man kjenne på magen om man er gravid i 4 mnd? er ganske normalvektig, har ikke flat mage fra før, er ofte oppblåst. Men lurer på om det er en spesiell plass på magen man kan kjenne det? bør den ha bynt å vokse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man kjenne på magen om man er gravid i 4 mnd? er ganske normalvektig, har ikke flat mage fra før, er ofte oppblåst. Men lurer på om det er en spesiell plass på magen man kan kjenne det? bør den ha bynt å vokse?

Livmoren min rakk vel opp til navlen i den tiden, nå er den kommet litt lenger opp. Så i teorien skal man vel kunne kjenne det. Men det er jo forskjellig fra kvinne til kvinne, det, som så mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kjente du det? var du hard på magen fra navelen og ned? eller bare ved navvelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kjente du det? var du hard på magen fra navelen og ned? eller bare ved navvelen?

Kjenner at den er fastere der livmoren er. Nå er min mage veldig myk, på grunn av overskuddshud etter tidligere svangerskap, så fastheten ligger liksom litt "inni". Merker det veldig godt når jeg ligger, og når vesla "trykker" utover, på en måte. Litt vanskelig å forklare, men du kjenner fastheten litt "under" alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke synlig mage ennå på den tiden, men magen var helt hard. Hadde ingen problemer med å kjenne på magen at jeg var gravid, altså. Jeg er forresten normalt slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle 3 gangene jeg har vært gravid, har jeg hatt synlig mage fra 3-4-uker og utover. Det må være ettellerannet der inne som sveller opp/lager oppblåsthet, uansett har det vært slik alle gangene. Magen vokser fort de første ukene, men så stagnerer det, og først etter uke 16-17-18 begynner gravidmagen å komme på ordentlig.

Første gang jeg var gravid og annonserte det da jeg var 12 uker på vei, hadde "alle" sett det for lenge siden, så det var ingen stor nyhet...

Noe annet jeg kan kjenne graviditet på tidlig, er at det ikke er like lett å trekke inn magen og lage den helt flat/innhul. Det er liksom noe som står i veien der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 4 måneder (altså 15-16-17 uker) så begynte jeg å få litt mage. Jeg er overvektig fra før, og hadde fra uke 10-12 fått veldig hard mage helt nederst, over skambenet. Men når jeg var rundt 4 måneder så fikk jeg kjempehard mage fra under ribbeina og ned til navelen. Dette kom nesten over natta, og jeg kunne kjenne forandringer fra dag til dag. Magen min er fortsatt hard, og nå har det virkelig begynt å komme kulemage.

Det er visst ikke alle som får hard mage (det kjennes ut som at musklene er i høyspenn konstant, uten at det gjør vondt :P ), men i mitt tilfelle var det visst helt normalt, sa JM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...