Gå til innhold

Blodprøve graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor sikker en HCG blodprøve er? Hvis den er tatt 3 - 4 mnd etter mulig graviditet? Er det 100% sikkert, eller er det mulig at en slik test kan vise feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Røyskatt*

Den er da hundre prosent sikker. Det er på alle måter umulig å være tre-fire måneder på vei uten at blodprøver eller for den saks skyld urinprøver ikke skal vise korrekt resultat.

Er du samme personen som har skrevet om dette før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok meg som har skrevet før. Jeg stoler ikke på resultatet. Jeg skjønner ikke fordi jeg kjenner spark, og føler meg helt sikker på at jeg er gravid. Men blodprøven viser negativt. Jeg har vært i dag og tatt en ny blodprøve, og skal ta to ganger for å se om verdiene endrer seg. Jeg er så redd for å være gravid at det går helt inn i hodet på meg. Legen kjente på magen også, og sa han ikke kjente noe serlig, men jeg var litt hard på venstresiden, og det er der jeg kjenner bevegelse. Han sa det kan være cyste på eggstokken eller noe slikt, så tok flere blodprøver for å finne ut om det kan være noe annet. Jeg må jo lide av innbilt graviditet, men bare litt motsatt siden jeg ikke ønsker barn da... Men jeg har lest flere plasser på nett hvor gravide har fått negative urinprøver selv om de er såpass langt i svangerskapet, så derfor stoler jeg ikke noe på urinprøver. Har også ei veninne som fikk feil resultat på de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Så reis og ta en ultralyd. Det er faktisk ingen som kommer til å gi deg andre svar her inne enn de du har fått før, nettopp fordi vi som legen din mener at dette er umulig. Eneste muligheten du da sitter igjen med til å sjekke dette ut er ultralyd.

Jeg tviler veldig sterkt på at du vil få henvisning til en, siden ingenting tyder på graviditet, men de koster rundt 1000 kroner å få utført privat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter røyskatt, ikke vits i å opprette tråd etter tråd etter tråd her inne.

Slik som du fremstiller det så synes jeg du virker direkte paranoid. Kanskje du behøver noen å snakke med?

Kan være en ide å spør legen din om en henvisning, ellers så er det gratis psyk tjeneste om du er student.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Sånn at det er sagt, så er faktisk ikke innbilt svangerskap så sjeldent heller. Mange får det, men de fleste slår seg til ro etter en stund siden man nå tester at en ikke er gravid. Du klarer ikke å slå deg til ro, og da tror jeg det eneste du kan gjøre er å ta en ultralyd. Dersom det fortsatt ikke får deg til rolig, så burde du oppsøke noen å snakke med. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn at det er sagt, så er faktisk ikke innbilt svangerskap så sjeldent heller. Mange får det, men de fleste slår seg til ro etter en stund siden man nå tester at en ikke er gravid. Du klarer ikke å slå deg til ro, og da tror jeg det eneste du kan gjøre er å ta en ultralyd. Dersom det fortsatt ikke får deg til rolig, så burde du oppsøke noen å snakke med. Lykke til.

Virker som innbilt svangerskap er veldig "inn" for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blodprøve som er tatt etter forventet mens er 100% sikker! Det er fordi at graviditetshormonene er i blodet, og om du skulle være gravid så må de være i blodet og det synes på en blodprøve.

De går fra blodet og over i urinen, men i svakere grad. Derfor kan man teste det i urinen også.

Bevegelsene du kjenner er nok luft i tarmen. Du er veldig oppmerksom på å kjenne etter bevegelser og andre fremmede ting og kjenner derfor tarmbevegelsene. Etter å ha vært gravid kan jeg også kjenne det innimellom, har til og med kjent det på utsiden. Det kjennes akkurat som spark, men jeg er ikke gravid. Det er bare tarmbevegelser, litt ekstra luft.

Så ro deg ned og hvis du virkelig ikke klarer det så betal deg en ultralyd, så kan du se selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...