Gå til innhold

Når kommer tennene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på når tennen kom hos deres søte små?

Her har junior fått to tenner nede (kom med 2-3 ukers mellomrom). Hvor lenge går det til de oppe kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierar jo enormt. Etter "boka" skal dei fyrst få to nede, deretter fire oppe, så dei to siste fortennene nede, så 1-årsjekslar, så hjørnetenner og til slutt 2-årsjekslar. Når dei får tennane kan vera alt frå nyfødd til over året. Men dei fleste får fyrste tanna rundt 6-8 mnd, og har fullt sett med mjølketenner ein gong mellom 2 og 3 år.

Mine ungar fekk fyrste tanna då dei var 4 og 5 mnd, og hadde fullt sett med mjølketenner ved ca 22 mnd, så dei var ganske tidleg ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på når tennen kom hos deres søte små?

Her har junior fått to tenner nede (kom med 2-3 ukers mellomrom). Hvor lenge går det til de oppe kommer?

Her kom de første to nede ved 6 måneder. De to opp kom ved 9 måneder, og de neste to kom 3 uker etter. Men som det påpekes over, dette varierer veldig. Jeg kjenner en ett-åring som fortsatt ikke har tenner. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår på 8 mnd har nettopp fått en av fortennene nede, og jeg kan se at den ved siden av kommer til å titte frem om et par dager også. Blir spennende å se hvilke som kommer etterpå, og når det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk lillemor sin første tann når hun var 11mnd, neste tann et par mnd etter. Så var hun vel halvannet år før "resten" poppet frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...