Gå til innhold

Etter aborten


SyPix

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål som handler om kroppen etter abort.

Er det vanlig å gå fort og/eller automatisk ned i vekt? Vekta mi viste en forskjell på omtrent 3 kg på 2 dager. Har veigt meg flere ganger, å tallene forbli de samme.

Også lurer jeg på det med matlyst; Er det vanlig å ikke spise så mye som før/bli fortere mett?

Er egentlig som en ulv eller hest til å spise, men nå spiser jeg omtrent som ei mus og er mett..(!)

Tok abort for halvann uke siden, medisinsk abort vel å merke.

Noen som har noe erfaring?

For min del er det med vekten egentlig nokså ok/greit, da jeg var overvektig før graviditeten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

jeg har også tatt abort- men jeg tror nok svaret her kommer heeelt ann på hvordan du takler aborten! det kan virke på meg som at du ikke takler deg særlig bra? at du er preget av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen spørsmål som handler om kroppen etter abort.

Er det vanlig å gå fort og/eller automatisk ned i vekt? Vekta mi viste en forskjell på omtrent 3 kg på 2 dager. Har veigt meg flere ganger, å tallene forbli de samme.

Også lurer jeg på det med matlyst; Er det vanlig å ikke spise så mye som før/bli fortere mett?

Er egentlig som en ulv eller hest til å spise, men nå spiser jeg omtrent som ei mus og er mett..(!)

Tok abort for halvann uke siden, medisinsk abort vel å merke.

Noen som har noe erfaring?

For min del er det med vekten egentlig nokså ok/greit, da jeg var overvektig før graviditeten...

Forstår ikke helt hva du mener med fort eller automatisk ned i vekt. Hvor langt var du på vei? De fleste aborter må tas før uke 12, og så tidlig i sv. skapet har ikke sv. skapet noen innvirkning på vekten.

Det at du har gått ned nå og har mindre matlyst, kommer vel av følelsene dine omkring aborten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også tatt abort- men jeg tror nok svaret her kommer heeelt ann på hvordan du takler aborten! det kan virke på meg som at du ikke takler deg særlig bra? at du er preget av det?

Kanskje du er deprimert? Det ble i hvertfall jeg etter min abort, men det var nok andre grunner i tillegg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt deprimert ja, var et tøft valg.. men på lang sikt er det nok det beste.

Tenker egentlig ikke noe særlig over aborten, vil gjerne bare prøve å leve et så normalt liv som mulig.

ANONYM: Jeg mener at livmoren vokser osv, så lurer på om man er dømt til å gå ned litt siden livmoren krymper igjen.

Unnskyld hvis det høres dumt ut, men er bare 16 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...