Gå til innhold

Vi prøver å bli gravide


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, vi prøver å bli gravide:)

Jeg lurer på om noen vet hvor mye av spermen som har sjans til å bli igjen inni meg når jeg dusjer morgenen etter vi har hatt sex og han har gått i meg? Må jo dusje,ellers lukter det ikke akkurat røde roser...hehe. Blir all spermen vasket bort da,eller har noe av det mulighet til å holde seg lenger inne og bli der noen dager?!

Sikkert et rart spm :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner ikke med at du spyler oppi skjeden og inn i livmora? For det er der sæden er, har den først kommer inn får du ikke spylt den ut akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre dy spyler og vasker deg langt inn så spiller det overhode ingen rolle at du dusjer etterpå. Du har vel merket at det meste av sæden renner ut når du reiser deg etter samleiet? De (mange) sædcellene som ikke renner ut med en gang derimot, forsetter å svømme opp og inn i livmoren. Da har det ikke noe å si at du vasker det i underlivet.

Vil anbefale dere å lese litt om prøving og slikt på forhånd slik at dere vet hvordan ting fungerer. Da blir det nok enklere når dere nå setter i gang. :)

Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæden som kommer ut under utløsning blir "skutt ut" i en voldsom kraft og spermen forsvinner langt opp i livmoren før du får sukk for deg. Det som renner ut er bare overskudd og sædvæske. Om det hadde vært så lett å fått spermen vekk ved en dusj, så hadde vi jo ikke trengt prevensjonsmiddel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæden som kommer ut under utløsning blir "skutt ut" i en voldsom kraft og spermen forsvinner langt opp i livmoren før du får sukk for deg. Det som renner ut er bare overskudd og sædvæske. Om det hadde vært så lett å fått spermen vekk ved en dusj, så hadde vi jo ikke trengt prevensjonsmiddel..

hehheh lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæden som kommer ut under utløsning blir "skutt ut" i en voldsom kraft og spermen forsvinner langt opp i livmoren før du får sukk for deg. Det som renner ut er bare overskudd og sædvæske. Om det hadde vært så lett å fått spermen vekk ved en dusj, så hadde vi jo ikke trengt prevensjonsmiddel..

Dusj som prevensjon hadde i grunnen vært veldig bra! :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går forsåvidt ikke ann å "spyle inn i livmora" ved å spyle inn i skjeden. Jeg har blitt gravid når jeg hoppet i dusjen rett etter samleie, OG spylte vann inn i skjeden. Jeg synes det lukter grusomt hvis det blir der inne for lenge. Likevel ble jeg gravid. Tror ikke sånne ting som å ligge med beina høyt, så spermen ikke renner ut, og andre råd hjelper noe særlig for graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror (mulig det er bare tull) at det er noen stillinger som er bedre enn andre når det gjelder å få spermen inn på riktig sted. En stilling der mannen penetrerer dypt og tyngdekraften gjør sitt... Vet at mange ligger litt med bena trukket opp / opp langs veggen etter "innsprøyting".

Hm, kanskje de som går og får hjelp til inseminasjon på sykehuset får høre noen råd om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...