Gå til innhold

Fostervannsprøve - erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Risikoen ved forstervannsprøve er kun på rundt 0,5%, det er uhyre lavt.

Har blitt tilbydt en slik prøve i uke 10-13, og lurer på om noen av dere med erfaringer kan fortelle litt om hvordan det gikk, og hvordan prøven ble tatt - tok det lang tid, stakk nålen langt inn, gjorde det vondt, får man bedøvelse, etc.

-Takknemlig for deling av erfaringer-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt fostervannsprøve. Var riktignok 20 uker på vei da, men..

Det var litt vondt, men ikke så veldig, og det gikk fort over. Kjentes ut som om det var elektrisitet i nåla, for det var ikke en stikkende følelse, det var rett og slett nesten som om jeg fikk litt lett støt i magen. Nåla var ikke så lang, bare akkurat sånn at han fikk den inn til livmoren og inn i fostersekken.

så tok han vann og nåla var ute. Hadde ikke noe vondt eller noen form for ubehag i ettertid.

Jeg var veldig nervøs da, så vet ikke om jeg slappet godt nok av. Kan hende det hadde vært enda mindre vondt dersom jeg hadde klart å ikke spenne kroppen.

Selve prosedyren tok kanskje et minutt max. Man får ikke bedøvelse nei, men det trenger man ikke heller.

Resultatet var positivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en velge om en vil at fostervannsprøven tas gjennom skjeden, eller gjennom fra utsiden av magen?

0,5% SA risiko er jo ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...