Gå til innhold

Drikkekopp


Quiet

Anbefalte innlegg

Vår lille krabat nærmer seg nå den alderen hvor drikkekopp kan introduseres (og siden den lille ikke tar flaske er mor veldig spent på hvordan dette kommer til å gå).

Er det stor forskjell på disse koppene? Noen som eventuelt har en god kopp å anbefale? Er det noe vi bør unngå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har god erfaring med Nuk sin drikkekopp (en rød en med mikke mus på) den er helt tett og lekker ikke. Jenta vår tok heller ikke flaske, men det gikk helt fint med denne koppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en med to hanker fra jeg var 6 mnd, og klarte fint å drikke av den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker to ulike kopper, men er mest fornøyd med avent sin. Min lille tok heller ikke flaske, og skjønte heller ikke sugekonseptet på tutkoppene :gjeiper:

Men man kan ta ut den dingsen som gjør at vannet ikke renner ut (og som gjør at mini må suge for å få ut vannet). Da gikk det fint for ham å drikke av denne koppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte Avent til vår lille flaskenekter. Hun skjønte først ikke konseptet med å suge, men som nevnt over her tok vi først ut ventilen av koppen, da renner innholdet fritt (og sølet også ;) ). Senere skjønte hun sugekonseptet, og da kunne vi sette ventilen inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejenta likte ikke Avent sine så godt, men er glad i disse og disse fra Mam. Hun har aldri villet ha annet enn Mam-smokker, heller, så det er visst noe med det merket og lillejenta. :ler:

Forøvrig er den første jeg linket til den eneste vi har som aldri lekker. Så en sånn en har vi alltid stående ved senga. :) Veldig kjekt for små som våkner en gang i løpet av natta og vil ha vann.

Edit: I forhold til kommentar under: Lillejenta har drukket av åpen kopp/glass siden hun var 6 mnd. Men i en del sammenhenger er det veldig greit med en kopp som ikke søler når den veltes...

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare gitt et lite glass til barnet mitt. Skjønner ikke helt vitsen med tutekopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi kjøpt Dr. Brown tutekopp, og den er helt suveren! Vi har en med myk sutt og en med hard sutt, og de lekker overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte mange tutekopper, med og uten vakum, til snuppa vår. Hun fikk ikke til å drikke av noen av dem. Så vi gikk rett over fra pupp til vanlig glass/kopp. Det har gått kjempefint, og hun søler veldig lite.

Forresten, engang leste jeg et tips her inne, om å gi barnet vann fra en sånn liten imsdal vannflaske med tut på (liten størrelse, vet ikke om den er myntet på barn). Dette fungerte veldig godt - men så har vi mistet den, og nå finner jeg ingen slike lenger i noen butikker :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har brukt Avent sine og synes de er kjekke, særlig i bil eller når man skal på tur.

Og til gjest her: jada, barna mine har også fått øve på glass ganske tidlig, men det blir så mye søl av å putte et fullt glass med vann i veska når man skal på tur :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til gjest her: jada, barna mine har også fått øve på glass ganske tidlig, men det blir så mye søl av å putte et fullt glass med vann i veska når man skal på tur :gjeiper:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...