Gå til innhold

Vann i kroppen


Japp

Anbefalte innlegg

Når begynte dere å kjenne skikkelig at dere fikk vann i kroppen som hopet seg opp? Jeg er i uke 33, og jeg begynner å merke det godt. Ikke så veldig i føtta, men i fingrene. Når ble det verst for deg?

Og når følte dere hormonene var på topp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ødem 1 ved 7 uker. Er i 2. trimester nå og er på ødem 2.

Ser med gru på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe vann før magen ble stor og tung. Vannet begynte å samle seg i ca uke 33-34... For det meste hovne fingre,føtter,ankler,bitte litt i ansiktet og ellers i kroppen. Jordmor regnet ca 7-8kg av min vektoppgang på 15 kg var vann :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, om jeg ikke husker feil merket jeg det vel fra uke 35, og så ble det ille i uke 37-38. Hadde så store føtter til slutt at huden ble øm, og det eneste fottøyet jeg kunne bruke var mannens flipflops... Godt det var sommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte med ødem 1 i uke 30 ca, på slutten (var vel rundt uke 38 da) så hadde jeg 3+.. Så ut som en elefant :fnise: Skal sies at jeg hadde svangerskapsforgiftning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste uka var det veldig ondt med alt vannet. Forstod ikke hvorfor folk klagde over vann i kroppen før jeg opplevde det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er bare i uke 21 og har begynt å merke det i føtter og hender.. Håper det forblir en mild utgave..! Syns egentlig det er tidlig å få vann i kroppen men det er kanskje ingen grense på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man gjøre for å motvirke dette? Jeg tror ikke jeg har noe vann i kroppen enda. Vel - gifteringen er vondere å få av, jeg er uke 26. Dessuten klør leggene en del, noe jeg prøver å motvirke med å ligge med beina høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Forrige gang fikk jeg det tidlig, denne gangen fikk jeg det vel rundt uke 30. Og det har bare blitt verre og verre. Er så hoven i føttene at crocsene mine ikke passer lenger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann begynte det så smått i uke 26 og jeg utviklet svangerskapsforgiftning så det ble rimelig ille etter hvert;s

Denne gangen begynte det vel også rundt uke 26, men det har utviklet seg mye saktere og det er vel ikke før nå de siste 2-3 ukene at det har blitt ordentlig plagsomt. Er 36 uker på onsdag;) For min del er det verst i hendene og fingrene. Føttene blir bare skikkelig ille hvis jeg går/står mye om gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde absolutt null vann i kroppen :)

Ringene hadde god plass på fingrene t.o.m fødselen. Kjenner flere som ikke har fått det.

Fikk høre at jeg bare måtte ta av gifteringen den siste tiden, for det kom til å bli et problem- men neida, intet vann! Veldig deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

I dag kom hendene mine og.. Ringene er herved smertefullt fjernet, og regner ikke med at de kommer på igjen før etter graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå salt mat og bruk støttestrømper! Og drikk rikelig. Det hjelper mot vann i kroppen. Samme med bevegelse. Det er skikkelig pyton med vann i kroppen.. Her startet det på sommerferie i uke 24-25 og resulterte i carpal tunnell i uke noen og tredve.

Ødemgraderingen forvirrer meg litt for jeg hadde MYE vann men jm skrev aldri noe mer enn 1-2.. Hadde nye jm hele veien nesten så mulig de ikke plukket det opp siden de ikke så forandringen.. :klo: Var aldri noen som trykket på meg eller noe. Enda hender og føtter var helt sprengt i forhold til hva jeg vanligvis er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ødemgraderingen forvirrer meg litt for jeg hadde MYE vann men jm skrev aldri noe mer enn 1-2.. Hadde nye jm hele veien nesten så mulig de ikke plukket det opp siden de ikke så forandringen.. :klo: Var aldri noen som trykket på meg eller noe. Enda hender og føtter var helt sprengt i forhold til hva jeg vanligvis er.

Jeg hadde 1 og det var fordi fingre og tær var litt svulne, jeg hadde ikke pløsete ansikt eller noe sånt. Stort sett var det legen som spurte meg om jeg var hoven, han hadde ikke noe måte å sjekke det på selv utenom vektoppgang. Han begynte igrunn å bry seg om det først da jeg lå og vippet på svf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte smøre inn fingeren min med smør for å få av gifteringen i uke 24 eller noe. :gjeiper: Så vannet mitt kom rundt uke 20, og ble bare verre og verre. Jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 41.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...