Maria M Skrevet 3. september 2011 #21 Skrevet 3. september 2011 Har altid med meg bilett når jeg reiser, men likevel hater jeg slike kontroller. Jeg syntest det ødelegger så mye av turen. Spesielt når du er på vei til jobb, grytidlig på morgnen, og det blir oppstyr rundt deg pga kontroll. Syntest egentlig de burde finne en bedre løsning på å kontrolere på
Vulpes Skrevet 3. september 2011 #22 Skrevet 3. september 2011 jeg kan faktisk ikke fatte hva folk mener med at tilbudet er dålig og at det er dyrt...... jeg betaler 800 i mnd, og da kan jeg kjøre overalt i hele akershus og oslo...båtene til nesodden og tog til asker eller ski. og mange busser og trikker går jo hvert 6. min stort sett hele dagen, og 2 busslinjer går døgnet rundt.....hva mer vil han ha??? meeen, om en mnd, så blir prisene redusert myyyyyyyyye, pluss at sonene skal bli myye større! også skal man få kjøpt årskort, og det sparer man MYE på om man kjøper! Når NSB gang på gang fucker opp reiserutene sine med forsinkelser, innstillinger av tog (uten å gi beskjed før ETTER toget skulle kommet), buss for tog osv., så synes jeg ikke det er helt tilfredsstillende.
Mynona Skrevet 3. september 2011 #23 Skrevet 3. september 2011 Prisene på ruter går ned masse om en mnd. Det skal bli deilig for en med mange soner
altflyter Skrevet 3. september 2011 #24 Skrevet 3. september 2011 Jeg fatter ikke at dere klarer å snike. Jeg bryter meg ikke inn på expert og stjeler den største flatskjermen de har fordi jeg syntes den er dyr.. Det er faktisk å stjele en tjeneste som andre betaler for. Å rettferdiggjøre sniking med argumentet at det er for dyrt, er det dummeste jeg har hørt 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #25 Skrevet 6. september 2011 Nå har jeg fått meg månedskort da! Har hatt så dårlig samvittighet for å ha sneket i 1.5 uke. Innlegget var bare ment for å spørre hvor ofte det er kontroller osv, og hvordan det foregår.. har aldri vært vitne eller opplevd det selv.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #26 Skrevet 6. september 2011 Takk for at du er med på å gjøre kollektivtraffikken dyrere for oss andre studenter med lite penger, men med samvittighet. Er det noen spesiell grunn til at du tror du er hevet over reglene? "Men med samvittighet" skriver du.. samvittigheten er ikke der for å si det sånn. Jeg har kjøpt sånn stempelspass eller hva det er, men noen ganger stemplet jeg det ikke osv. Og dette for å spare penger frem til jeg fikk studentbeviset. Jeg er en person som får lett dårlig samvittighet og har til og med bedd om tilgivelse (ja jeg er kristen) for at jeg har syndet. Nå derimot har jeg fått tak i studentbevis, og månedskort. Gleder meg til å reise fremover med god samvittighet.
Daria Skrevet 6. september 2011 #27 Skrevet 6. september 2011 "Men med samvittighet" skriver du.. samvittigheten er ikke der for å si det sånn. Jeg har kjøpt sånn stempelspass eller hva det er, men noen ganger stemplet jeg det ikke osv. Og dette for å spare penger frem til jeg fikk studentbeviset. Jeg er en person som får lett dårlig samvittighet og har til og med bedd om tilgivelse (ja jeg er kristen) for at jeg har syndet. Nå derimot har jeg fått tak i studentbevis, og månedskort. Gleder meg til å reise fremover med god samvittighet. I motsetning til alle de andre som sniker fordi de er onde mennesker? 6
Gjest NozMonster Skrevet 6. september 2011 #28 Skrevet 6. september 2011 Når NSB gang på gang fucker opp reiserutene sine med forsinkelser, innstillinger av tog (uten å gi beskjed før ETTER toget skulle kommet), buss for tog osv., så synes jeg ikke det er helt tilfredsstillende. ja,, det er jeg enig i! toget har en kronisk forsinkelsessykdom!! og etter at hele toget var strengt i oslo på hele sommer, så er det absolutt ikke blitt noe bedre i dag! de lovet jo at nååååå skal togene ikke være sene mere! men neeeejda! ...men da jeg sa at jeg synes kollektiven er bra, og at ikke skjønner hva folk klager på, så glemte jeg faktisk toget
Vulpes Skrevet 6. september 2011 #29 Skrevet 6. september 2011 ja,, det er jeg enig i! toget har en kronisk forsinkelsessykdom!! og etter at hele toget var strengt i oslo på hele sommer, så er det absolutt ikke blitt noe bedre i dag! de lovet jo at nååååå skal togene ikke være sene mere! men neeeejda! ...men da jeg sa at jeg synes kollektiven er bra, og at ikke skjønner hva folk klager på, så glemte jeg faktisk toget Haha, jamen da så Resten av kollektivtransporten er jo helt brukbar slik jeg har opplevd den i hvert fall! Kjekt å bo rundt Oslo sånn sett, andre steder er det jo helt håpløst å leve uten bil.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #30 Skrevet 6. september 2011 Jeg syns det er litt artig med kontroller jeg, har alltid mitt på det rene så det piffer opp en kjedelig morgen å fnise litt av alle som blir stressa fordi de sniker og så prøver å krangle seg ut av bot eller rømme. Gjør at jeg føler meg fornuftig 4
Gjest Solsmil Skrevet 6. september 2011 #31 Skrevet 6. september 2011 Jeg betalte konsekvent ikke på buss/trikk/t-bane da jeg bodde i Oslo. Ble tatt i billettkontroll fra tid til annen, men i det lange løp lønnet dette seg fremfor å kjøpe månedskort. Kollektivtransport er ALT for dyrt. dyrt????????? Et månedskort i Oslo for voksen koster 600 kr. Er det dyrt?!?!?! er du student, honnør, barn, ungdom eller noe sånt, så får du det til halv pris. Det er for buss, trikk, t-bane og til og med båt, og mye av det går hvert femte minutt. Er det virkelig det du kaller dyrt??? Jeg er kjempefornøyd med kollektivtransporten i oslo, og synes man får utrolig mye for pengene!! Og når det gjelder kontrollene, som tråden vel egentlig handlet om, så er jeg stadig vekk i kontroll. Før var det sjeldent, men nå tar jeg andre ruter på andre tidspunkter, og jeg tror det kanskje har litt med det å gjøre. De fleste gangene jeg har vært i kontroll, har det vært sivilt kledde, som reiser seg opp mellom to stopp og sier at det er bilettkontroll, og begynner å sjekke bilettene med utstyeret de har gjemt under jakka. De ser ut som helt vanlige folk - studenter, innvandrere, litt eldre og helt vanlige. Har også noen ganger opplevd det med uniformerte vakter, og da har det egentlig foregått på samme måte (bortsett fra at de ikke later som de er vanlige pasasjerer). Men har faktisk reist uten bilett en gang, hadde gyldig månedskort hjemme, men var ute på en gåtur en søndag og hadde selvfølgelig ikke med meg biletten. Vi hadde gått et stykke, og fant ut vi skulle ta t-banen hjem. Og så kom det beskjed på høytaleren til t-banen at alle måtte finne fram bilettene, for det var bilettkontroll, og noen uniformerte kontrollører kom på på neste stopp (vurderte å stikke, men droppet det). Når de kom og skulle kontrollere, hadde samboer med sitt kort, og han sa at jeg hadde et sånt jeg også, men jeg hadde glemt det. og det godtok de faktisk:P Har sett flere ganger at folk har sluppet bot, enten fordi de har glemt å stemple eller påstår at de har månedskort hjemme. Så helt nazi er de ikke.
Gjest NozMonster Skrevet 6. september 2011 #32 Skrevet 6. september 2011 Jeg syns det er litt artig med kontroller jeg, har alltid mitt på det rene så det piffer opp en kjedelig morgen å fnise litt av alle som blir stressa fordi de sniker og så prøver å krangle seg ut av bot eller rømme. Gjør at jeg føler meg fornuftig enig det er utrolig underholdene å høre på de vanvittig dålig unnskyldningene til folk uten bilett!!
Gjest NozMonster Skrevet 6. september 2011 #33 Skrevet 6. september 2011 dyrt????????? Et månedskort i Oslo for voksen koster 600 kr. Er det dyrt?!?!?! er du student, honnør, barn, ungdom eller noe sånt, så får du det til halv pris. Det er for buss, trikk, t-bane og til og med båt, og mye av det går hvert femte minutt. Er det virkelig det du kaller dyrt??? Jeg er kjempefornøyd med kollektivtransporten i oslo, og synes man får utrolig mye for pengene!! Og når det gjelder kontrollene, som tråden vel egentlig handlet om, så er jeg stadig vekk i kontroll. Før var det sjeldent, men nå tar jeg andre ruter på andre tidspunkter, og jeg tror det kanskje har litt med det å gjøre. De fleste gangene jeg har vært i kontroll, har det vært sivilt kledde, som reiser seg opp mellom to stopp og sier at det er bilettkontroll, og begynner å sjekke bilettene med utstyeret de har gjemt under jakka. De ser ut som helt vanlige folk - studenter, innvandrere, litt eldre og helt vanlige. Har også noen ganger opplevd det med uniformerte vakter, og da har det egentlig foregått på samme måte (bortsett fra at de ikke later som de er vanlige pasasjerer). Men har faktisk reist uten bilett en gang, hadde gyldig månedskort hjemme, men var ute på en gåtur en søndag og hadde selvfølgelig ikke med meg biletten. Vi hadde gått et stykke, og fant ut vi skulle ta t-banen hjem. Og så kom det beskjed på høytaleren til t-banen at alle måtte finne fram bilettene, for det var bilettkontroll, og noen uniformerte kontrollører kom på på neste stopp (vurderte å stikke, men droppet det). Når de kom og skulle kontrollere, hadde samboer med sitt kort, og han sa at jeg hadde et sånt jeg også, men jeg hadde glemt det. og det godtok de faktisk:P Har sett flere ganger at folk har sluppet bot, enten fordi de har glemt å stemple eller påstår at de har månedskort hjemme. Så helt nazi er de ikke. hæææ? det hadde jeg aldri trodd! men det er jo ingen krise om du har gyldig mnd kort hjemme, for det er bare gå på trafikanten innen en uke å vise det, så river de i stykker bota di
Gjest Blondie65 Skrevet 6. september 2011 #34 Skrevet 6. september 2011 Kollektivtransport i Norge er sponset av fylket og kommunen man bor i og staten. Fylket, kommunen og staten får sine inntekter av de avgifter og skatter vi betaler. Når vi betaler billett på trikk, buss, båt eller bane betaler vi en egenandel av en sterkt sponset billett. Når man får studentmoderasjon er man i ytterligere grad sponset. Jeg ønsker meg kontroller hver jævla dag inntil den siste forbannede tyven som tror at de kan reise gratis blir tatt. Kristen ... Hva hendte med "Du skal ikke stjele". Be om tilgivelse for noe du gladelig hadde gjort 14 dager til dersom du selv anså det som formålstjenelig? Hvis du virkelig mener det melder du deg på Trafikkanten og betaler full pris for dine 1,5 uker med ubetalte reiser.
LilleMink Skrevet 6. september 2011 #35 Skrevet 6. september 2011 Jeg syns det er litt artig med kontroller jeg, har alltid mitt på det rene så det piffer opp en kjedelig morgen å fnise litt av alle som blir stressa fordi de sniker og så prøver å krangle seg ut av bot eller rømme. Gjør at jeg føler meg fornuftig Det syntes jeg og helt til en kontrollør mente jeg hadde stemplet billetten bak ryggen hans! Jeg hadde stemplet billetten flere holdeplasser før, men han mente det ikke stemte med klokkeslettet. Måtte bli med inn på "fangebussen" og krangle meg frem til de trodde på meg. Ganske frustrerende! Tips: Aldri stå i nærheten av en stemplingsautomat!
Glynis Skrevet 6. september 2011 #36 Skrevet 6. september 2011 Jeg ønsker meg kontroller hver jævla dag inntil den siste forbannede tyven som tror at de kan reise gratis blir tatt. Hør, hør! Jeg elsker kontroller. 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #37 Skrevet 6. september 2011 Det syntes jeg og helt til en kontrollør mente jeg hadde stemplet billetten bak ryggen hans! Jeg hadde stemplet billetten flere holdeplasser før, men han mente det ikke stemte med klokkeslettet. Måtte bli med inn på "fangebussen" og krangle meg frem til de trodde på meg. Ganske frustrerende! Tips: Aldri stå i nærheten av en stemplingsautomat! Den er kjip!
Maiki Skrevet 6. september 2011 #38 Skrevet 6. september 2011 Dere tar jo helt av! Stjeling, javisst, jeg ser den! Regner med at ingen av dere som roper så høyt her inne noengang har lastet ned så mye som en filmsnutt fra nettet? Uansett; på den tiden jeg bodde i oslo og valgte snikemetoden var det mye på bakgrunn av at jeg var i en veldig vanskelig livsituasjon, også økonomisk, og med dentidas sosialsatser hadde jeg snaut 3000 å klare meg på i måneden. Og da blir plutselig 600 spenn for et busskort litt dyrt. 1
HedvigR Skrevet 6. september 2011 #39 Skrevet 6. september 2011 Eeeh, ja selvfølgelig er det stjeling. Og det kan faktisk ikke rettferdiggjøres uansett hvordan man vrir det. 4
Maiki Skrevet 6. september 2011 #40 Skrevet 6. september 2011 Nei, det rettferdiggjør det vel ikke. Men man kan stille spørsmålet på et litt høyere nivå om kollektivprisene er like rimelige for alle i alle livssituasjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå