AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 Hei! Jeg har sneket litt på trikken i 1.5 uke siden jeg ikke har fått studentbevis før nå. Så jeg lurte egentlig bare på hvor ofte det er kontroller på trikken? Jeg har reist mye til Oslo og har nesten aldri kjøpt billett, og heller ikke opplevd kontroll? Og hva foregår på en sånn kontroll? Hva har kontrollørene på seg? Jeg har kjøpt månedskort nå da:D
Maria M Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 De få gagngene jeg har opplevd kontroll på trikker, så pleier de også stå ved utgangene på stationen, slik at ingen kommer seg av trikken før de har passert dem.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #3 Skrevet 3. september 2011 Jeg har inntrykk av at kontroller på trikken er relativt sjeldne, men litt sånn nazi når de først blir gjennomført. Har opplevd den berømte kontrollbussen som de kjører helt inntil trikken før de border den og nekter folk å slippe av. Har også opplevd å bli kontrollert på vei ut av trikken. Han som kom bak rakk ikke å få frem kortet sitt raskt nok, så han måtte bli med til neste holdeplass.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #4 Skrevet 3. september 2011 Seriøst, haha! Huff.. men er de veldig strenge på det? F.eks hvis jeg ikke har stemplet kortet mitt f.eks?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #5 Skrevet 3. september 2011 Det er forskjellige kontroller. Noen er sånn som beskrevet over hvor kontrollørene står ved utgangen eller er på en buss, og da har kontrollørene på seg uniform, eller så er det også kontrollører i sivil. De reiser som vanlige passasjerer, men mellom to holdeplasser går de til aksjon og tar fram ID-kort og ber om å få se billett. Hvis du er litt menneskekjenner, kan du spotte dem på holdeplassene ettersom de ser litt malplasserte ut og står i en gruppe som ser ut som om de ellers ikke ville hatt noe med hverandre å gjøre. Men det hjelper lite om du allerede er på trikken, banen eller bussen, for de sjekker som oftest billettene kort tid etter at de har kommet på.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #6 Skrevet 3. september 2011 Seriøst, haha! Huff.. men er de veldig strenge på det? F.eks hvis jeg ikke har stemplet kortet mitt f.eks? Hvis du ikke har stemplet, har du jo sneket! 2
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 3. september 2011 #7 Skrevet 3. september 2011 Hvorfor ikke bare betale for seg, så slipper man slike problemer... 9
Maiki Skrevet 3. september 2011 #8 Skrevet 3. september 2011 Jeg betalte konsekvent ikke på buss/trikk/t-bane da jeg bodde i Oslo. Ble tatt i billettkontroll fra tid til annen, men i det lange løp lønnet dette seg fremfor å kjøpe månedskort. Kollektivtransport er ALT for dyrt. 5
Vulpes Skrevet 3. september 2011 #9 Skrevet 3. september 2011 Jeg hadde ikke taklet å snike fast. Får hjertet i halsen av det, sitter med kroppen i spenn og venter på at det skal bli billettkontroll hvert øyeblikk Jeg er dog enig i at det hadde vært fint med lavere kollektivtrafikk-billetter. Og gjerne et mer velfungerende kollektivtilbud og. Da hadde muligens flere latt bilen stå hjemme? 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #10 Skrevet 3. september 2011 Jeg betalte konsekvent ikke på buss/trikk/t-bane da jeg bodde i Oslo. Ble tatt i billettkontroll fra tid til annen, men i det lange løp lønnet dette seg fremfor å kjøpe månedskort. Kollektivtransport er ALT for dyrt. Blant annet på grunn av alle gratispassasjerene. 19
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 3. september 2011 #11 Skrevet 3. september 2011 De som sniker mener jeg ødelegger for alle. Prisene går iallefall ikke ned når alle tenker at de må snike pga høye priser! Man kan ikke få alt gratis her i livet, da får dere heller gå eller sykle..! (Selv om jeg er hjertens enig i at prisene er altfor høye) 5
HedvigR Skrevet 3. september 2011 #12 Skrevet 3. september 2011 Det å snike er jo stjeling. Hjelper ikke å si det er for dyrt, jeg kan ikke nekte å betale f.eks kjøttdeigen på butikken fordi jeg mener det er for dyrt! 12
Ethereal Skrevet 3. september 2011 #13 Skrevet 3. september 2011 Jeg bodde i Oslo et år, og opplevde kontroll omtrent en gang i uka. Som regel er det mennesker i alle aldre som kler seg helt normalt, men plutselig reiser de seg opp og forlanger å se billettene til de andre på trikken/bussen/t-banen. Så har de jo med seg de kontroll-greiene sine, utstyr til å skrive ut bot osv.
Gjest NozMonster Skrevet 3. september 2011 #14 Skrevet 3. september 2011 jeg kan faktisk ikke fatte hva folk mener med at tilbudet er dålig og at det er dyrt...... jeg betaler 800 i mnd, og da kan jeg kjøre overalt i hele akershus og oslo...båtene til nesodden og tog til asker eller ski. og mange busser og trikker går jo hvert 6. min stort sett hele dagen, og 2 busslinjer går døgnet rundt.....hva mer vil han ha??? meeen, om en mnd, så blir prisene redusert myyyyyyyyye, pluss at sonene skal bli myye større! også skal man få kjøpt årskort, og det sparer man MYE på om man kjøper! 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #15 Skrevet 3. september 2011 jeg kan faktisk ikke fatte hva folk mener med at tilbudet er dålig og at det er dyrt...... jeg betaler 800 i mnd, og da kan jeg kjøre overalt i hele akershus og oslo...båtene til nesodden og tog til asker eller ski. og mange busser og trikker går jo hvert 6. min stort sett hele dagen, og 2 busslinjer går døgnet rundt.....hva mer vil han ha??? meeen, om en mnd, så blir prisene redusert myyyyyyyyye, pluss at sonene skal bli myye større! også skal man få kjøpt årskort, og det sparer man MYE på om man kjøper! Hæ??? hvor står det hen?
camze Skrevet 3. september 2011 #16 Skrevet 3. september 2011 Jeg tok alltid trikken gratis når jeg bodde i Oslo, en gang var det kontroll da, men da hadde jeg faktisk månedskort Men det hadde ikke broren til eksen, han stakk ;o
HerbGirl Skrevet 3. september 2011 #17 Skrevet 3. september 2011 Hæ??? hvor står det hen? http://www.ruter.no/siste-nytt/nyheter/ny-pris-og-sonestruktur/
Gjest NozMonster Skrevet 3. september 2011 #18 Skrevet 3. september 2011 Hæ??? hvor står det hen? blant annet her: http://www.dagbladet.no/2011/08/24/nyheter/ruter/kollektivtrafikk/innenriks/17810939/
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #19 Skrevet 3. september 2011 Jeg har sneket litt på trikken i 1.5 uke siden jeg ikke har fått studentbevis før nå. Takk for at du er med på å gjøre kollektivtraffikken dyrere for oss andre studenter med lite penger, men med samvittighet. Er det noen spesiell grunn til at du tror du er hevet over reglene? 6
pandabear Skrevet 3. september 2011 #20 Skrevet 3. september 2011 Jeg betalte konsekvent ikke på buss/trikk/t-bane da jeg bodde i Oslo. Ble tatt i billettkontroll fra tid til annen, men i det lange løp lønnet dette seg fremfor å kjøpe månedskort. Kollektivtransport er ALT for dyrt. Det er jo sånne som deg som gjør at det blir dyrt! 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå