pusilus Skrevet 26. februar 2012 #501 Del Skrevet 26. februar 2012 Seng ja, jeg driver å ser på både det og stellebord om dagen. Jeg synes det er vanskelig. Aller helst vil jeg ha en stokke seng, men fy for en pris det er på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #502 Del Skrevet 26. februar 2012 Ja, har sett litt på finn, og der kan man jo få til ca halv pris.. Så mulig jeg ender på det. Stokke er jo også genialt da men dyrt.. Skal ut og titte litt til uka, håper å få litt inspirasjon i butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 27. februar 2012 #503 Del Skrevet 27. februar 2012 Ja, bedside crib er nok rimelig genialt vil jeg tro..! Virkelig fristende, men fins det forskjellige typer av disse? Jeg har bare hørt om Troll Bedside Crib, men det må da finnes andre enn denne (gjerne billigere ) Og synes som sagt senga ser veldig liten ut.. Men perfekt for babytiden da! Bare synd den er så dyr, og vil vare kun noen måneder... Ei venninne av meg kjøpte en sprinkelseng som en kunne ta bort den ene den sideveggen på og kjørte den helt inntil senga. Fungerte visst veldig greit det og, så hadde ungen noe å vokse i rett og slett. Kjenner ingen som har hatt Bedside Crib jeg, så vet ikke hvor lenge de evt kan ligge i den før den er for liten.. Så også på nettet at noen hadde kjøpt en slik en, men de måtte opp ved hver amming uansett fordi ungen mått ha ny bleie for hver gang så de fikk ikke brukt den. Ja, har sett litt på finn, og der kan man jo få til ca halv pris.. Så mulig jeg ender på det. Stokke er jo også genialt da men dyrt.. Skal ut og titte litt til uka, håper å få litt inspirasjon i butikken Stokke er en grei seng den og, absolutt. Men om jeg skal ha en slik type seng så frister det mer med Kili. Synes det er sååå fin. Du får si fra om du kommer over noe spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singing cow Skrevet 27. februar 2012 #504 Del Skrevet 27. februar 2012 å finne seng er ikke lett, jeg kjøpte en som ungen kan vokse i, så den blir litt stor som nyfødt, men hun som solgte den sa det skulle ikke være problem å bruke den fra starten=) hva tenker du på når det gjelder stellebord? kjekt å hørre hva andre tenker=) håper du har en fin mandag=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #505 Del Skrevet 27. februar 2012 23 uker! Så kjekt at magen har begynt å komme seg skikkelig! Da føler man seg litt ekstra fin og gravid - synes jeg ihvertfall 23 uker gleder meg til 25 uker jeg! Og 30, og 40 :D Har begynt å våkne på morgenen med verkende korsrygg... Au! Men men... Har hatt en opplagt mandag morgen fordet, så håper at dette blir en fin uke og så er det jo meldt så strålende vær!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #506 Del Skrevet 27. februar 2012 å finne seng er ikke lett, jeg kjøpte en som ungen kan vokse i, så den blir litt stor som nyfødt, men hun som solgte den sa det skulle ikke være problem å bruke den fra starten=) hva tenker du på når det gjelder stellebord? kjekt å hørre hva andre tenker=) håper du har en fin mandag=) Takk det samme An stellebord, det har jeg ikke funnet ut av enda.. Blir nok enten et enkelt ett, eller bare en matte til å ha på vaskemaskinen eneste som kan bli vanskelig med det siste alternativet er at man kanskje ikke får stelt hvis vaskemaskinen står og går..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singing cow Skrevet 27. februar 2012 #507 Del Skrevet 27. februar 2012 ja det var det, ikke alltid like lett og finne ut av:P jeg har sett på en kommode med badebalje oppi og stellematte på topp. men vet ikke om det er noe bra med badebaljen oppi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. februar 2012 #508 Del Skrevet 27. februar 2012 Tror vi går for enkelt stemlebord fra Ikea (bare dumt det ikke er hjul på de, men det går kanskje an å montere på), og en badebøtte i begynnelsen! Svigerinne brukte badebøtte og lillegutten likte den kjenpegodt! Er visst også bra for babyer med luft i magen! Men må vel ha en større løsning. Kjøper nok bare noe til å sette inni dusjekabinettet eller på golvet! Synes forøvrig at Killi-senga er fantastisk fin så går nok til innkjøp av en sånn når vogga blir for liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 27. februar 2012 #509 Del Skrevet 27. februar 2012 Inn å snikleser litt her WEEEE FOR 23 UKER Kjekt når magen begynner å vise skikkelig, da må du bare nyte det å vise den stolr frem Stokke seng er nydelig Å Finn funker jo bra når en kan få det til en god pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #510 Del Skrevet 27. februar 2012 ja det var det, ikke alltid like lett og finne ut av:P jeg har sett på en kommode med badebalje oppi og stellematte på topp. men vet ikke om det er noe bra med badebaljen oppi? Jeg aner heller ikke hvordan det er med badebalje oppi kommoden. Sikkert praktisk at man slipper å sitte på huk da, at man har fin, stående stilling når man vasker babyen..? Men jeg tror nok jeg heller kjøper en enkel badebalje ved siden av, har jo ikke vondt av å sette meg til rette på gulvet Tror vi går for enkelt stemlebord fra Ikea (bare dumt det ikke er hjul på de, men det går kanskje an å montere på), og en badebøtte i begynnelsen! Svigerinne brukte badebøtte og lillegutten likte den kjenpegodt! Er visst også bra for babyer med luft i magen! Men må vel ha en større løsning. Kjøper nok bare noe til å sette inni dusjekabinettet eller på golvet! Synes forøvrig at Killi-senga er fantastisk fin så går nok til innkjøp av en sånn når vogga blir for liten! Masse fine senger ute og går altså! Men det er jo rimelig dyrt alt dette her da... Satser på å få litt inspirasjon/tips når jeg kommer meg i butikken, går inn "open minded", og satser på å gå ut med noe utstyr til frøkna Inn å snikleser litt her WEEEE FOR 23 UKER Kjekt når magen begynner å vise skikkelig, da må du bare nyte det å vise den stolr frem Stokke seng er nydelig Å Finn funker jo bra når en kan få det til en god pris. Hyggelig å "se" deg igjen! Håper alt er bra, og at spiren sitter fortere enn svint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. februar 2012 #511 Del Skrevet 27. februar 2012 Hehe... Hvis jeg går inn i en butikk open minded kommer jeg ut igjen med mye rart jeg ikke hadde tenkt å kjøpe! Derfor googler jeg på forhånd, finner ut akkurat hva jeg skal ha, og går inn/ut i butikken med skylappene på! Eneste redning for lommeboka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #512 Del Skrevet 28. februar 2012 Hehe... Hvis jeg går inn i en butikk open minded kommer jeg ut igjen med mye rart jeg ikke hadde tenkt å kjøpe! Derfor googler jeg på forhånd, finner ut akkurat hva jeg skal ha, og går inn/ut i butikken med skylappene på! Eneste redning for lommeboka... Hehe, ser den jeg er heldigvis ganske gjerrig, og med en mann som tenker fornuftig, så satser på at det går bra. Dessuten er jeg alltid skeptisk til selgere, så kjøper nesten aldri hvis de maser om alt jeg må kjøpe da trekker jeg meg heller tilbake og tenker på det til neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 28. februar 2012 #513 Del Skrevet 28. februar 2012 eneste som kan bli vanskelig med det siste alternativet er at man kanskje ikke får stelt hvis vaskemaskinen står og går..? Ikke verre enn at man løfter matta ned på gulvet hvor mange ofte har varmekabler og da blir det godt og varmt også Håper ikke korsryggen blir for kranglete etterhvert. Be Mannen om litt massasje i så tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #514 Del Skrevet 28. februar 2012 Ikke verre enn at man løfter matta ned på gulvet hvor mange ofte har varmekabler og da blir det godt og varmt også Håper ikke korsryggen blir for kranglete etterhvert. Be Mannen om litt massasje i så tilfelle Nei, er kanskje ikke værre enn det nei Ryggen var fin i natt, håper det vedvarer! Men har ikke helt troa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 29. februar 2012 #515 Del Skrevet 29. februar 2012 Kranglete korsrygg er noe herk! Ha en fortsatt hyggelig dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singing cow Skrevet 4. mars 2012 #516 Del Skrevet 4. mars 2012 håper at du er bedre i ryggen og at plagene holder seg vekke=) har og vondt i korsryggen, har slått den hardt tidligere, og det å vær gravid hjelper ikke=) men gode sko når du er ute og går er et must:) har og hørt at en pute mellom knenå er genialt, men har ikke prøvd selv:P hatt en fin helg?=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #517 Del Skrevet 5. mars 2012 Kranglete korsrygg er noe herk! Ha en fortsatt hyggelig dag! Takk for det håper at du er bedre i ryggen og at plagene holder seg vekke=) har og vondt i korsryggen, har slått den hardt tidligere, og det å vær gravid hjelper ikke=) men gode sko når du er ute og går er et must:) har og hørt at en pute mellom knenå er genialt, men har ikke prøvd selv:P hatt en fin helg?=) Korsryggen har faktisk blitt bedre Og helgen har vært helt grei. Har vært veldig sliten og litt hormonell, men har tatt det med ro, så satser på en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #518 Del Skrevet 5. mars 2012 Kopiert fra en tråd hos barn i magen: (jeg har alltid lurt på hvordan jeg skal få forklart til folk hvor mange måneder jeg er på vei.. :gjeiper: ) Kjekk liste med trimester, vektøkning og hcg 1. trimester 1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager 2 fulgåtte måneder: 8 uker + 6 dager 3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager 2.trimester 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager 3.trimester. 7 fullgåtte måneder: 30 uker + 2 dager 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager 9 fullgåtte måneder: 40 uker + 2 dager 1. TRIMESTER: Første trimester går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14. 2. TRIMESTER: Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). 3. TRIMESTER: Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen. STATISTIKK 5-8 uke 89,2% sjanse for at det går bra 9-12 uke 93,8% sjanse for at det går bra 13-16 uke 96,3% sjanse for at det går bra 17-20 uke 98,9 sjanse for at det går bra 21-24 uke 99,3% sjanse for at det går bra 25-28 uke 99,8% sjanse for at det går bra Ca. vektøkning Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg HCG: Uke 4-5 = hCG på 40 - 300 Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000 Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000 Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000 Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000 Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 5. mars 2012 #519 Del Skrevet 5. mars 2012 Kjekk liste ja Jeg svarer alltid med ukeantall når noen spør hvor langt på vei jeg er og da ser de en smule forvirret ut , men nå kan jeg faktisk si jeg er fem måneder på vei Vektøkningen der i mot tilsvarer at jeg skulle vært litt lenger på vei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 6. mars 2012 #520 Del Skrevet 6. mars 2012 Den lista der fant jeg i går også. Kjempe fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå