Gå til innhold

Hva syntes dere som stemmer arbeiderpartiet?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vet du hva, det driter jeg i .

Så da vil du at innsatte i fengselet også skal leve for 40kr dagen?

Eller skal vi løfte de eldre?

En annen ting er at familiene fordeler formuene de eldre har før de havner på sykehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så da vil du at innsatte i fengselet også skal leve for 40kr dagen?

Eller skal vi løfte de eldre?

En annen ting er at familiene fordeler formuene de eldre har før de havner på sykehjem.

Det er kun du som ønsker å sette disse to gruppene opp mot hverandre og frata den ene gruppen noe på bekostning av den andre...Kun deg.Ineg av de andre i tråden har påstått dette.Tvert imot.

Kan de insatte få 60;kr til mat hver dag så kan sannelig de eldre få det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at familiene fordeler formuene de eldre har før de havner på sykehjem.

Hvor har du dette fra? Er det dette de har gjort i din familie og fordelt arven etter den gamle før den gamle en gang rakk å dø, for å gjemme disse midlene for kommunen og ligningsvesenet?

Du er på styr hvis du tror alle normenn er like kyniske som deg.Familien har ingen eiendomsrett til den gamles formuer, men noen kanskje driver med bedrageri og unndragelse av skatt, etter det du formidler her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at familiene fordeler formuene de eldre har før de havner på sykehjem.

Da må de i tilfelle betale arveavgift+skatt å motta forskudd på arv fra forelderen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du dette fra? Er det dette de har gjort i din familie og fordelt arven etter den gamle før den gamle en gang rakk å dø, for å gjemme disse midlene for kommunen og ligningsvesenet?

Du er på styr hvis du tror alle normenn er like kyniske som deg.Familien har ingen eiendomsrett til den gamles formuer, men noen kanskje driver med bedrageri og unndragelse av skatt, etter det du formidler her...

Her er jeg inne på noe jeg ikke har helt oversikt over men tror det er sån at renteinntekter på bankinnskudd, leieinntekter på boligen som står tom, avkastning av aksjer eller salg av bolig som vil føre til økning av formuen i banken og igjen økte renteinntekter vil virke inn på 85% reglen som kommunen kan ta.

Derfor velger mange familier å overføre formuen som gaver sånn at inntektene til den gammle blir mindre. Dette er fullt lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du dette fra? Er det dette de har gjort i din familie og fordelt arven etter den gamle før den gamle en gang rakk å dø, for å gjemme disse midlene for kommunen og ligningsvesenet?

Du er på styr hvis du tror alle normenn er like kyniske som deg.Familien har ingen eiendomsrett til den gamles formuer, men noen kanskje driver med bedrageri og unndragelse av skatt, etter det du formidler her...

Tydeligvis så er det flere som er like kynisk som meg

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=297263

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=279617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da vil du at innsatte i fengselet også skal leve for 40kr dagen?

Eller skal vi løfte de eldre?

En annen ting er at familiene fordeler formuene de eldre har før de havner på sykehjem.

Innsatte i fengsel får dagpenger for å være der , beboere på sykehjem betaler for å være der .

Jeg synes de innsatte kunne bruke dagpengene sine på mat om de vil ha noe ekstra .

Og jeg synes det burde være et lokalt kjøkken på alle sykehjem, som lager god mat som beboerene ønsker seg .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsatte i fengsel får dagpenger for å være der , beboere på sykehjem betaler for å være der .

Jeg synes de innsatte kunne bruke dagpengene sine på mat om de vil ha noe ekstra .

Og jeg synes det burde være et lokalt kjøkken på alle sykehjem, som lager god mat som beboerene ønsker seg .

Helt enig med deg jeg sebastiansen. Leste i går om de som måtte spise fjordland flere dager i uken og de ansatte skramlet med kjeler for å lage middagsstemning. Enkelte ting er det å bruke bedrifsøkonomiske betrakninger bare helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsatte i fengsel får dagpenger for å være der , beboere på sykehjem betaler for å være der .

Jeg synes de innsatte kunne bruke dagpengene sine på mat om de vil ha noe ekstra .

Og jeg synes det burde være et lokalt kjøkken på alle sykehjem, som lager god mat som beboerene ønsker seg .

Jeg kjenner en som jobbet som kokk på et gamlehjem (usikker på om det er sykehjem, tror det er både syke og friske der).

Min venninne prøvde å presse inn litt vafler, kake eller ekstraordinært i blandt, men det var ikke lett. Sjefen bestemte til syvende og sist hva de skulle kjøpe inn, så der ble det mest halvfabrikata, for det var billigst. Og om de hadde mer kjøtt f.eks igjen fra gårsdagen og min venninne foreslo å lage noe ut av det kjøttet fikk hun beskjed om at nei, i dag skal vi ha grøt. For det har jeg bestemt. Kjøttet ble kastet. Venninnen min sluttet der til slutt, for hun orket ikke å jobbe for et system som var så høl i hue.

Dette er en SV styrt kommune.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Det er ikke bra at hverken eldre eller fengselsfanger får dårlig mat. Ser egentlig ikke poenget i å sette gruppene opp mot hverandre. Maten til de eldre blir hverken bedre eller dårligere av at innsatte i fengsler får dårlig mat. Matglede er uansett viktig for livskvaliteten for de eldre og det er en viktig sak at den er delikat. Ikke alle eldre har særlig matlyst og da er det ekstra viktig at maten er fristende.

Jeg sliter med å se at dette er et partipolitisk problem. Jeg tror ikke noen partier i Norge har noe ønske om at eldre skal få dårlig mat, og jeg tror nødvendig vis ikke at å kaste penger på et problem løser noe. Det hjelper ikke med mer penger til et kjøkken dersom du har umotivert personale. Dyrere mat smaker ikke noe godt dersom kokken driter i jobben sin.

Jeg tror at noe av det viktigste for å sikre at maten til de eldre holder mål er man sikrer gode kanaler for at brukerne selv og deres pårørende/representanter får gitt tilbakemeldinger om hvordan de trives med maten og hva de ønsker seg. Brukere og brukerutvalg må ha reel innflytelse lokalt.

Jeg har egentlig ikke noe sterk mening om kjøkken bør være innkjøpte tjenester eller ansatt ved institusjonen så lenge kvaliteten følges opp på en god måte.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VGs mateksperter har testet middager fra tre fengsler og tre sykehjem. På bakgrunn av ett sykehjems matbudsjett på 40 kr presenteres dette i en gjenkjennelig tabloid VG-overskrift. Det at de to andre mattilbudene var beregnet til 71 kr og 113,40 kr var lite spennende for sensasjonshungrige VG-ansatte. Nei, her tar man heller ett kjent tilfelle og generaliserer dette til å gjelde alle sykehjem, hva gjør man vel ikke for en sprek overskrift?

Mvh. AP-velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en som jobbet som kokk på et gamlehjem (usikker på om det er sykehjem, tror det er både syke og friske der).

Min venninne prøvde å presse inn litt vafler, kake eller ekstraordinært i blandt, men det var ikke lett. Sjefen bestemte til syvende og sist hva de skulle kjøpe inn, så der ble det mest halvfabrikata, for det var billigst. Og om de hadde mer kjøtt f.eks igjen fra gårsdagen og min venninne foreslo å lage noe ut av det kjøttet fikk hun beskjed om at nei, i dag skal vi ha grøt. For det har jeg bestemt. Kjøttet ble kastet. Venninnen min sluttet der til slutt, for hun orket ikke å jobbe for et system som var så høl i hue.

Dette er en SV styrt kommune.

Men var det SV som styrte når den som ansatte den sjefen ble ansatt?

Dessverre så er det mange dårlige ansettelser i kommunene, men jeg tror ikke politikerene har noe med de fleste av disse ansettelssakene å gjøre.

SV er jo i prinsippet sterkt for godt eldretilbud, faktisk så sterkt at de ofte er villige til å innføre eiendomsskatt for å finansiere det. Frp/Høyre har sterkere økonomiske bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VGs mateksperter har testet middager fra tre fengsler og tre sykehjem. På bakgrunn av ett sykehjems matbudsjett på 40 kr presenteres dette i en gjenkjennelig tabloid VG-overskrift. Det at de to andre mattilbudene var beregnet til 71 kr og 113,40 kr var lite spennende for sensasjonshungrige VG-ansatte. Nei, her tar man heller ett kjent tilfelle og generaliserer dette til å gjelde alle sykehjem, hva gjør man vel ikke for en sprek overskrift?

Mvh. AP-velger.

Mitt inntrykk er at AP mener gamle folk får vente til det er plass på det kommunale sykehjemmet .

Og når de får plass (eller om, kanskje ) så får de holde kjeft og være fornøyd, uansett hvordan tilbudet er .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det SV som styrte når den som ansatte den sjefen ble ansatt?

Dessverre så er det mange dårlige ansettelser i kommunene, men jeg tror ikke politikerene har noe med de fleste av disse ansettelssakene å gjøre.

SV er jo i prinsippet sterkt for godt eldretilbud, faktisk så sterkt at de ofte er villige til å innføre eiendomsskatt for å finansiere det. Frp/Høyre har sterkere økonomiske bremser.

Politikerene er ansvarlig, det bør en bli mer oppmerksom på .

De er styret i bedriften , i dette tilfellet kommunen . Dersom ting ikke fungerer kan man ikke angripe fra bunnen , da må man ta toppen fatt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt inntrykk er at AP mener gamle folk får vente til det er plass på det kommunale sykehjemmet .

Og når de får plass (eller om, kanskje ) så får de holde kjeft og være fornøyd, uansett hvordan tilbudet er .

Javel, det overrasker meg ikke at du som frp-velger har dette inntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikerene er ansvarlig, det bør en bli mer oppmerksom på .

De er styret i bedriften , i dette tilfellet kommunen . Dersom ting ikke fungerer kan man ikke angripe fra bunnen , da må man ta toppen fatt .

Sliter litt med å forstå logikken din. Er det sånn at regjeringspartiene er ansvarlige for hvordan kommune velger å styre lokalt? Har regjeringen f. eks ansvaret for driften av Ammerudlunden sykehjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikerene er ansvarlig, det bør en bli mer oppmerksom på .

De er styret i bedriften , i dette tilfellet kommunen . Dersom ting ikke fungerer kan man ikke angripe fra bunnen , da må man ta toppen fatt .

De som står nederst i førstelinja har ikke tilgang til politikerene. Klage på teit sjef må gå tjenestevei, og der er den sjefen en upasserbar propp. Politikerene får ALDRI vite om dette, med mindre de sitter her på KG nå.

Folk er redde for å stikke hodet fram og klage på sjefen. Det kunne kanskkje gått via fagforeningen.

Jeg har god kjennskap til frp-Listhaug sin organisasjon, og skal låve deg at slik kommunikasjon der er potte tett.

Det er ikke morsomt å stikke hodet fram og risikere å bli uvenner med sjefen.

Her er vi inne på min generelle kritikk av kommunikasjonslinjene i det offentlige. Tjenestevei og overdreven taushetsplikt. Det er ett administrasjonskulturelt problem.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med å forstå logikken din. Er det sånn at regjeringspartiene er ansvarlige for hvordan kommune velger å styre lokalt? Har regjeringen f. eks ansvaret for driften av Ammerudlunden sykehjem?

Sylvia Listhaug (frp) er ansvarlig for driften av Ammerudlunden Sykehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...