Gå til innhold

Regifting


Gjest Aria.

Anbefalte innlegg

Denne tråden hører ikke nødvendigvis til her, men kom på dette i forbindelse med julegavene jeg fikk i fjor, så plasserer den her.

Regifting, altså å få en gave og gi den videre - hva er ditt syn på saken?

Da jeg var yngre syntes jeg det virket passe gjerrig og teit. Men har endret litt syn på det. I år sitter jeg her med skaper og boder fulle av uåpnede flotte ting som jeg har fullt opp av og aldri kommer til å bruke. Fine glass, kopper, service, telysholdere... alt har jeg mer enn nok av. Og tingene jeg har fått (til jul stort sett, men også noe til bursdag) er kjempefint!

Jeg vurderer derfor å gi det videre. Kommer til å ha et meget stramt budsjett denne julen, så sånn sett passer det også bra.

Har et par venner som har gjort dette med meg, bl.a. med kopper, fikk vite det i ettertid, og det plager meg virkelig ikke, siden jeg bruker det og liker tingene godt. Tenker liksom at det ville vært synd om det ble kastet når jeg har glede av det.

Hva syntes folk om dette? Noen her som gjør det? :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Jeg gir gjerne gaver videre, men må jo passe på at man husker hvem man fikk den av og ikke gir den tilbake :fnise:

Om en gave absolutt ikke passer meg og den ikke kan byttes, så ser jeg ingen problemer med å gi den til noen andre.

Ei venninne hadde så lyst på en ting vi så i en butikk, jeg fikk det samme i julegave året før, så hun fikk den av meg i gave til bursdagen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir gjerne gaver videre, men må jo passe på at man husker hvem man fikk den av og ikke gir den tilbake :fnise:

Om en gave absolutt ikke passer meg og den ikke kan byttes, så ser jeg ingen problemer med å gi den til noen andre.

Ei venninne hadde så lyst på en ting vi så i en butikk, jeg fikk det samme i julegave året før, så hun fikk den av meg i gave til bursdagen sin.

Hehe, ja det gjelder å holde tunga rett i munn, hvis ikke er det fare for noen veldig pinlige situasjoner ;)

Flott å høre at det ikke bare er jeg som er en re-gifter da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er ubrukte fine ting synes jeg det er ok. Eller, ubrukt, ja det bør hvertfall se ubrukt ut. Eller være så gammelt og brukt at det har fått sjarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke liker gaven gir jeg den ikke vidre med mindre jeg vet om noen som kommer til å like den.

Men ellers er det ikke noe problem for meg.

Hvis gaven ikke kan glede meg, kan den kanskje glede noen ander :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gjør jeg ikke. Med mindre jeg VET at denne personen ønsker seg akkurat en sånn ting jeg har fra før. Liker ikke å gi bort ting som ikke kan byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det passer til den du skal gi den til, og ikke bare gir det bort på måfå så er det jo topp det:)

Mye bedre enn å gi noe billig ræl som havner i søpla uansett. Det er jo toppen av miljøvennlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker prinsippet og syns det er helt greit å få, men tror jeg hadde hatt en liten sperre for å gi en gave jeg har fått selv. Men så sliter jeg med å bytte gaver også da, får så dårlig samvittighet. Husker jeg faktisk fikk noe som var tydelig godt brukt av en veninne en gang, ble kjempeglad, for det var noe hun hadde som jeg syns var så fint :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leonidene

Syns det er flott eg :) Er jo bedre å gi det videre til noen som kan trenge det, enn at det står og støver ned eller ender opp i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...