Gå til innhold

GRAVID OG OPPMERKSOMHETSJUK


idi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i gravid for andre gang.

Første graviditeten min var jeg første i søskenflokken til å få barn, samme var det med kjæresten min!

Selvfølgelig var det stas å få første baby inn i familien, så jeg fikk veldig mye oppmerksomhet og koset meg veldig med min graviditet!

kjæresten min behadlet meg som en gudinne og jeg ble rett og slett bortskjemt!

Han leste alle bøker om graviditet han fant, var på pappa forum dagelig og var mer i hundre enn meg! :yvonne:

Når dattern vår var rundt året, begynte vi å snakke om en til.

Jeg synes jo det å være gravid er kjempe koselig og vi ville ha 2 barn!

Vi la ingen planer, men om vi skulle ha en til skulle vi begynne å prøve sensommern 2011.

30 mars var graviditets testen positiv....

Det kom brått på så vi ble litt sjokka begge 2!

Jeg begynnte å skjønne det mer og mer, men kjæresten min var fortsatt i "sjokk"!

Jeg tenkte at etter ultralyden ville han komme i samme dusen som jeg var i.

Nei, da... Nå er jeg i uke 28 og han har fortsatt ikke "skjønt" det!

Han leser ikke, spør skjelden hvordan jeg har det, vet bare ca hvilken uke jeg er i og viser litt for liten int. for hele graviditeten! :tristbla:

Han sier at han er glad, men skjønner det ikke helt enda!

Jeg har jo fått magen, så han ser det jo....

Det er liksom så likegyldig!

Jeg har en liten gutt i magen og synes at det må jo være kjempe stas for han som ønska så veldig at nr 2 skulle bli en sønn...

Jeg vil ikke mase på han og jeg begynner å bli litt lei av å vente på at han skal dele gleden med meg!

Resten av familien viser null int.... "det er jo nr 2, du har jo gjort dette før du!"

da blir jeg litt såra når de sier sånn!!!!

Babyen jeg har i magen betyr ikke noe mindre enn datteren min!!!

Begge to er vakre mirakler i mine øyne!!!!

Jeg vil rett og slett ha litt skryt og oppmerksomhet, er det egoistisk???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.

Neida ;) Egoistisk er det ikke. Men kanskje litt optimistisk... det ER jo, som du påpeker, mest ståhei med førstemann. Sånn er det bare, det er helt naturlig.

Da jeg var gravid med min fjerde husket mannen min knapt hvilken måned jeg var i... Faktisk husket jeg det knapt selv, så jeg ble ikke såra og vonbroten av den grunn.

At de tar hensyn til at du er gravid har du rett til å forvente, men å mene at alle skal være superspente og megainteresserte en gang til er nok en smule optimistisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han leste alle bøker han kom over om graviditet da du var gravid første gang, er det vel ikke nødvendig å lese de igjen? Første gangen var han sikkert veldig usikker og hadde mange spørsmål. Nå er han rutinert og forholder seg til det hele med større ro. Det er jo helt naturlig.

Endret av Iah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig betyr nr to like mye, men det er nok ikke uvanlig at det blir sånn..

Jeg la fram graviditetsbok oppslått på den uka gravid vi var i på do, så kunne mannen lese den om han ville da vi ventet nr2. (Det hendte seg jo han gjorde det, og da kunne jeg plutselig få litt ekstra oppmerksomhet av ham)

Ellers er det jo litt vanskelig å la graviditet nr to bli så altoppslukende når man har førstemann løpende rundt:-)

Alle gleder seg nok med dere.. men det er liksom mer spesielt når det er nr 1 likevel, uten at det betyr at nr2 er mindre verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen jeg har i magen betyr ikke noe mindre enn datteren min!!!

Begge to er vakre mirakler i mine øyne!!!!

Jeg vil rett og slett ha litt skryt og oppmerksomhet, er det egoistisk???

Babyen i magen din er ikke noe mindre viktig enn den du har, men det holder vel at den får oppmerksomhet når den faktisk ER her?

Det er DU som er oppmerksomhetssyk, men du er ikke verdens navle selv om du er gravid. Så ikke forveksle det med at de ikke er interesserte i ungen.

Jeg er førstegangs i uke 36 snart, og forventer overhodet ikke spesialbehandling av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner litt hvordan du har det. Er selv gravid med gutt nr 2 i uke 35 og samoeren min har helt klart ikke vist samme interessen og gleden denne gangen, som sist. Men det har strengt tatt ikke jeg heller;p Jeg tar meg vel egentlig ikke så veldig nær av det, men tenker jo at det er litt trist at det er sånn, siden dette er barn nr to. Han var jo mye mer ivrig på å kjenne på magen og kose med den da vi ventet førstemann.. Likevel vet jeg jo at han gleder seg til å få en sønn til. Han er egentlig veldig utålmodig om dagen og skulle ønske han kunne komme nå med en gang..

Når det gjelder resten av familien er det helt klart ikke samme interessen der heller, men jeg syns egentlig det er veldig deilig, hehe;p Slipper mas og at de samme spørsmålene hele tiden. Veldig deilig egentlig. Men selvfølgelig litt trist at de ikke er like spente og interesserte denne gangen, som sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at forskjellen du opplever i oppmerksomhet mellom 1 og 2 kan være uventet. Og jeg synes nå det høres litt kjipt ut at han er så slapp når det gjelder entusiasme rundt nr. 2. Særlig når du er så begeistra og i skyene. Men så har du blitt rutinert siden nr. 1. Jeg måtte kjempe med mine omgivelser for at de skulle slutte å gi meg tøvete råd, på grensen til overtro, datert 1954. Du har bevist at du fikk det til med nr. 1, derfor blir det sikkert bare tull at du skal få hele regla på nytt igjen.

Jeg på min side sliter med at det blir for mye oppmerksomhet, at jeg må forholde meg til alt for mye tull og meninger som andre skal påføre meg. Jeg forstår ikke hva alt oppstyret er godt for. Men det er nå bare meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få poengtere at i svaret mitt så siktet jeg til oppmerksomhet fra øvrige famile og bekjente. Jeg synes ikke det er greit hvis far er uinteressert, det blir noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg kan se at dette er sårt. Jeg tror nok de er glade, men kansje det ikke er like utrolig og spennende som når det første barnet kom. :) Synes det er bra gjort at mannen din vet vilken uke du er i da ihvertfall. :) Du kan jo si at han bør stå på litt mer og at du savner energien han hadde når dere fikk nr 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...