Gå til innhold

Julegaver


tette-nette

Anbefalte innlegg

Jeg har nå blitt student etter å ha jobbet fullt i 6 år.

Budsjettet er blitt litt anerledes nåå og jeg har ikke like god råd.

Hva er greit å bruke per pers da?

Skal kjøpe til:

Mamma og pappa (blir nok fellesgave)

Søstern

4 tantebarn

2 fadderbarn

1 søster til fadderbarn

farmor og farfar

2 bestevenner

2 venner

tanter og onkler (tenker å bare lage en liten ting og så litt godi ved siden av)

gode klassekamerater (2 stk)

Setter pris på litt råd her.. Syntes dette er vannskelig når jeg er vandt til å kunne kjøpe det jeg vil til de til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå blitt student etter å ha jobbet fullt i 6 år.

Budsjettet er blitt litt anerledes nåå og jeg har ikke like god råd.

Hva er greit å bruke per pers da?

Skal kjøpe til:

Mamma og pappa (blir nok fellesgave)

Søstern

4 tantebarn

2 fadderbarn

1 søster til fadderbarn

farmor og farfar

2 bestevenner

2 venner

tanter og onkler (tenker å bare lage en liten ting og så litt godi ved siden av)

gode klassekamerater (2 stk)

Setter pris på litt råd her.. Syntes dette er vannskelig når jeg er vandt til å kunne kjøpe det jeg vil til de til jul.

Jeg er student, har "alltid" vært det og jeg ville brukt noe sånt:

Mamma og pappa - 500-800 samlet

Søster: 300

Tantebarn - 150-200 til hver

Fadderbarn: samme

Søster til fadderbarn: samme

Farmor og farfar: 300-400 tilsammen, eller bare lage noe. Mine er så gamle at de ikke bryr seg :P

Bestevenner: 300 til hver

2 venner: 150-200 til hver

Tanter og onkler: kan godt lage ja, eller 200 tilsammen

Klassekamerater: 150-200 hver

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk det du har råd til! Folk skjønner at du er student og ikke har god råd. Ingen vits å blakke seg på julegaver :)

Om du er kreativ kan du lage noe, det er gjerne en mer populær gave til de voksne som har alt iallefall:)

Forslag :

-Krydderolje til de som liker å lage mat, der trenger du bare noen fine flasker du kan ha olje på, hvitløk, chilipepper og noe krydder. Det må gjerne stå og godgjøre seg i noen uker. Billige flasker kan du finne på ikea, loppemarket ol.

-Hjemmelaget konfekt. Kan bli billig å lage, bruk små konfektformer og legg de i ei fin eske du har dekorert. Konfektformer har jeg funnet billig på feks søstrene grene.

-Strikk fine votter, luer, skjerf ol til venner eller familie som bruker dette. Kjøp garn fra drops, gjerne mere for pengene.

-Lag smykker/øredobber selv, du finner alt du trenger på ebay for en meget rimelig penge. Legg de i en pent dekorert eske feks.

Ellers har play.com billige filmer. Lag en eske med feks en film, te (yogite får du billig på iherb.com), hjemmelaget konfekt og lys og ansiktsmaske til venner til en skikkelig kosekveld.

Iherb har masse skjønnhetsprodukter, te og økologisk sjokolade til en billig penge. Mye billigere enn i Norge.

Bare fantasien setter grenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier også at du skal bruke det du har råd til. Ingen vits i at du skal spise havregrøt for å kunne gi julepresanger. Til de voksne så hadde jeg satset på hjemmelagde gaver. Ellers vær obs på alle gode tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Helt enig med dem som har sagt du bruker det du har råd til :)

Masse gode salg om dagen (og ikke alt er nødvendigvis "sommeren 2010"-relatert.

Undertøy er alltid en slager (kan ikke huske en eneste mottager, noen gang som har blitt skuffet over å få godt, hverdags-undertøy :) )

Duker/løpere, dekkebrikker, gavekort hos Vinmonopolet, skjerf/sjal, smykker, lydbøker, gode oljer fra Olivers & Co, spennede krydder fra nærmeste innvandrerbutikk (alltid populært :) ), flotte fargerike kjøkkenhåndler/kluter.

Abonnement på et blad eller avis (for 3 mnd., eller 6 mnd.)

Lekre esker med drops :)

- det var det jeg listet ut av hodet her i farten nå (og veldig basert på noen av de julegavene jeg alt har "på lager").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...