Gå til innhold

Mykt underlag under babygym?


Myrte

Anbefalte innlegg

Hei!

Gutten min på 9 uker er begynt å bli flat i bakhodet :tristbla:

I senga har han en delta baby madrass , den er tempurlignende så da ligger han ganske mykt.

Men han er veldig glad i å ligge under babygymen og ligger der ganske lenge hver dag.

Har teppe under, men blir jo ganske hardt like vel.

Noen tips til noe bedre jeg kan ha under?

Vil ikke at han skal vokse opp med flatt hode :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde en slik treningsmatte som du får kjøpt i sportsbutikk, vet babybutikker også har det, men de var hardere enn den vi hadde.

Synes det var en veldig grei investering, kostet vel 7-800 kr. Har blitt mye brukt også etter at barnet begynte å bevege seg, vi sitter feks ofte på den og bygger lego, leser bøker ol. Egner seg også som treningsmatte for mammaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi hadde helt skjeivt hode lenge. Dette var fordi hun insisterte på å sove med hode til samme side hele tiden og når hun lå i babygymmen så var ikke det nok til å "rette" ut skallen.

Da hun begynte å snu seg og ble mer mobil så rettet hodet seg ut og nå har hun flott normal hodeform.

Det jeg prøver å si er at det ikke behøver å være krise om skallen blir skeiv nå. Den er så myk og bevegelig fortsatt at det retter seg ut! :)

I babygymmen hadde vi en så treningsmatte man kan kjøpe på barnas hus og babyshop, men siden hun alltid sov med hode til samme side så hadde det ikke noe å si hos oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen idé angående flatt bakhode er å få sjekket om barnet har noen låsninger. Jeg vet ikke hvorfor, var bare fysio som sa det til oss på en gruppetime på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...