Gå til innhold

Melde fra til mattilsynet?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet jeg hadde lagt ett helvete for denne eieren!!!!!

Skrevet

Du må fortsette å mase på Mattilsynet, og jeg ville faktisk vurdert å gått til pressen, alle de store avisene, og gjerne lokalavisen der butikken holder til også. Dette er bare helt sykt! Og at dette skal foregå i flere andre dyrebutikker er bare helt fjernt for meg, dette MÅ det gjøres no med! :kjempesinna::tristbla:

Skrevet

Mase på mat tilsynet???

Har noen tid til det i dette tilfelle? NEI!!!!

Du har sagt i fra en gang,du kan jo ringe dem og si att du velger og gå til prssen om de ikke gjør jobben sin nå...i dag.

• Liker 1
Skrevet

Nå er det sånn at det i Norge er nettopp Mattilsynet som har ansvar for dyrs velferd, så jo, man må faktisk få med seg Mattilsynet på laget, så lenge politiet ikke vil gjøre noe.

Skrevet

Ja,derfor...ring og si du går til avisen om noe ikke skjer ....

• Liker 2
Skrevet

Ikke ring mattilsynet å press de- det kan virke mot sin hensikt.

Men ta kontakt med pressen allerede nå- begynner de å lage sak om dette MÅ mattilsynet garantert ta tak idette.

Den AB som skrev her som er journalist -fortalte jo at de har mulighet til å grave dypere i dette, og da kan mattilsynet få flere butikker på ett fat.

Så RING VG el. Dagbladet NU med dine bevis:-))

• Liker 2
Skrevet

Hva skjer TS?

Skrevet

Skjer ikke noe mer enn det jeg sist skrev, nå har det jo vært helg. Jeg har fått beskjed av Mattilsynet at jeg ikke vil få noen oppdateringer i denne saken så jeg vet ikke noe mer enn dere.

Jeg har fått med meg en til, som har jobbet der til å sende inn klage på denne butikken, tenker at jo flere, jo bedre!

Skrevet

Ikke ring mattilsynet å press de- det kan virke mot sin hensikt.

Men ta kontakt med pressen allerede nå- begynner de å lage sak om dette MÅ mattilsynet garantert ta tak idette.

Den AB som skrev her som er journalist -fortalte jo at de har mulighet til å grave dypere i dette, og da kan mattilsynet få flere butikker på ett fat.

Så RING VG el. Dagbladet NU med dine bevis:-))

Jeg kommer ikke til å gå til media med denne saken etter anbefalelse fra Mattilsynet. TS.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å gå til media med denne saken etter anbefalelse fra Mattilsynet. TS.

Nei, det er fordi at Mattilsynet er redd for å bli stilt i et dårlig lys selv.

• Liker 8
Skrevet

Hva begrunnet de det med?

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Nei, det er fordi at Mattilsynet er redd for å bli stilt i et dårlig lys selv.

Synd..eneste måten for å få folk til å vite om dette er jo via pressen..

hva skal mattilsynet gjøre da? har de gjort noe?

EDIT. leste det du skrev nå.. dumt du ikke får oppdateringer da.. skulle gjerne visst hvordan det gikk.

Endret av mortem
  • Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Ja, da fikk de jo slippe billig unna. Kan noen sende meg en pm med navn på butikker hvor slike ting skjer? Har kompiser i både Dagbladet og Aftenposten, og de blir alltid ivrige etter slikt stoff og kanskje vi kan få fokus på dette med salg av dyr over disk som virkelig ikke burde eksistert.

• Liker 8
Skrevet

Det er riktig som noen over sier: Mattilsynet anbefaler deg ikke å gå til media fordi de er redd for å bli stilt i et dårlig lys selv. De har ansvar for å ha kontroll, og når slike ting likevel skjer, betyr det bare at de ikke har gjort jobben sin. De vet at de også er ansvarlig for å gjøre inngrep som setter en stopper for denne type virksomhet i framtiden, og det blir slitsomt for dem.. Mye lettere da bare å sende en advarsel og håpe at saken bli glemt.

Tro meg, jeg har hatt nok med de å gjøre til å vite hva jeg snakker om. En sak jeg kjenner til, gjaldt noen hester som noen meldte fra om i årevis. Det var åpenbar vanskøtsel. De manglet selv de mest basale behov som vann, mat, ly for været og fikk aldri stell av noe slag (hadde det ikke vært for at andre i ny og ne matet de og ga de vann, hadde de strøket med for lengst. Det eneste mattilsynet gjorde, etter sterkt press fra de som sendte inn klagen, var å gi eier advarsel etter advarsel som aldri ble fulgt opp. Dette pågikk i over 2 år! Tilslutt gikk noen til media, og mattilsynet ble stilt til veggs. Når de endelig måtte komme på banen og faktisk gjøre noe, avlivet de alle hestene, til tross for at de hadde fått flere henvendelser fra folk som ville overta hestene og gi de forsvarlig stell. Eier ble heller ikke anmeldt, og for alt jeg vet, har han nye hester som lider samme sjebne.

Nå skal det i rettferdighetens navn sies at det også finnes enkelmennesker i mattilsynet som ønsker å gjøre ord til handling, men det fungerer bare ikke slik i praksis. Jeg har så mange eksempler på dette at jeg har resignert i forhold til hele "tilsynet". Jeg tør vedde på at hvis denne saken blir liggende (og det er nok nettopp det den blir..) hos Mattilsynet, så renner det ut i sanden, nok en gang..

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...