Gå til innhold

Hipp MMEpulveret og flaskevask.


Galadr1el

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg bruker Hipp MME til snuppisen vår og har vært veldig fornøyd med det til nå. For omtrent en uke siden kjøpte vi flere bokser for å ha på "lager" og åpnet en av dem for noen dager siden. Først reagerer jeg når jeg ser måleskjeen, den har blitt større og fått kjegleform. Så jeg sjekker måleenhetene på esken. De har begynt med nye mål! Nå er det 75, 115 osv ml med vann. Ingen av flaskene jeg har måler 5ml, de måler bare 10 i slengen. Så oppdager jeg at melken får en litt annen farge og skummer ikke lenger og den smaker litt annerledes. Nå er den helt lik den man får i de ferdiglagede kartongene. (Som jeg har syns vært litt annerledes enn pulveret lenge.)

Og så.. når jeg skal vaske og sterilisere gjør jeg det slik:

Skyller alltid flasker, ringer og tut med en gang etter bruk.

Når de skal vaskes legger jeg det i så varmt vann at det må stå og godgjøre seg litt før jeg klarer å ha hendene nedi. Bruker Zalo antibac. Etter skrubb og vask med sånn flaskevaskebørstegummidings til tutene; setter jeg det i Avent mikrosterilisator med 200ml vann, fire minutter og *DING*. Deretter rister jeg så mye damp ut som det går og lar dem tørke stående.

Men de blir jo ikke skikkelig rene lenger! Det er et slags "tåkete" belegg inni tuttene og flaskene og det har dukket opp etter Hipp'en ble ny. :-/

Noen andre som har opplevd dette og har noen tips? Hvis ikke vurderer jeg sterkt å bytte til NAN. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Lurer på om det er dei nye gamle pakkene som var 75 og 115 osv.

Vi hadde ein sånn pakke, men når butikken vår fekk inn nye pakka

var det dei "rette" måla att.

Ha kje lagt merke til forskjell, men føler eg har gått litt i koma sidan

småen vart fødd, så kan godt hende eg berre ikkje har fått det med meg ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp har kommet med ny oppskrift, ja. De nye pakkene er merket med "ny oppskrift" i det ene hjørnet. Jeg synes det er helt vanvittig at de ulike pakkene florerer på markedet, men det er mulig det er færre av de gamle igjen nå.

Vi oppdaget dette "the hard way" da jeg bråsluttet å amme da lille var 3 måneder. Vi stod der i flaskekaoset og oppdaget plutselig at vi stod med ulike pakker og ulike måleskjeer i hendene. Vi skjønte at vi hadde brukt feil måleskje en hel uke (!), noe som innebærer at babyen hadde fått dobbelt så kraftig kost (altså dobbelt så store skjeer) i en hel uke. Det var temmelig ubehagelig, for å si det sånn. Jeg sendte klagemail til Hipp og fikk bare visvas til svar (de tilbød meg til og med et badehåndkle...).

For å forklare litt nærmere dette med måleskjeene: den nye oppskriften er antakelig mer konsentrert/næringsrik, og måleskjeen er halvparten så stor som i de gamle pakkene. Når man da bruker en av de gamle skjeene ved en feiltakelse (fordi man åpner en pakke man tror er lik den forrige, og så viser det seg at det er en "ny" pakke), bruker man en dobbelt så stor skje til et "kraftigere" MME-pulver. Det blir dobbelt så sterk blanding! Heldigvis så det ikke ut som om babyen ble plaget av det, annet enn at urinen var gulere enn før.

Når det gjelder rengjøring kan jeg ikke svare, for vi har stort sett brukt den nye oppskriften og vasker flaskene i oppvaskmaskinen.

Har sett på andre forum når jeg har googlet Hipp MME at noen har skrevet at den nye oppskriften skummer mer og smaker litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde hos oss men hun fikk "feil skje" i 2-3 dager!!! Vi bruker ikke sterilisator men koker flaskene... Merker at tuttene blir tåkete men tror at det er vanlig...

Blir de tåkete med NAN??

Synes den nye oppskriften smaker mer "melkaktig" (nesten som fløte) og den gammel smaker litt metalaktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Oppdaget nå at vi har hatt de nye pakkene hele tiden, men så har det dukket opp en gammel en som forvirret meg denne uken. :)

De nye er jeg fornøyd med og det er jo den vi har brukt siden juli, så da var jo alt greit, i grunnen.. Og da forsvinner vel belegget i flaskene og smokkene etterhvert også, siden det ikke var der med det nye formularet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært nøye med det, de er så forskjellige. :)

Edit: Skriveleif som følge av for kjapp på tastaturet.

Endret av Galadr1el
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...