Gå til innhold

Under symfyse-fundus mål


Nemesis75

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger litt beroligelse her. Var nettopp hos jordmor og fikk bekreftet det legen fant sist, nemlig at jeg ligger under den grønne symfyse-kurven. Var på UL for et par uker siden grunnet dette og alt var i skjønneste orden. Babyn var frisk som en fisk og normalt stor. Jordmor mente det kunne skyldes t babyn ligger veldig langt ned i bekkenet, noe jeg kan bekrefte ut fra bevegelsene jeg kjenner. Er mye spark ned mot lysken/skambeinet. En ting som var bra var at vekstprogresjonen fulgte kurven, selv om den lå litt under. Fikk også vite at livmora var litt bred.

Er det flere som har det samme ? Kjenner at jeg ble litt urolig selv om jeg føler at alt er i orden. Baby´n er svært aktiv og magen vokser jevn den.

Mye man skal gjennom i et svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå blir jo det her motsatt da, men jeg har vært langt over begge gangene jeg har vært gravid og har fått babyer med 1 kg vektforskjell. Så tror ikke man skal henge seg så opp i akkurat dette så lenge man følger sin egen kurve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå under på symfysemål helt til rundt uke 33-34,da kom jeg plutselig over.Ungen var helt normalt stor :)

Høres ut som om dette henger veldig sammen med hvordan babyn ligger. Det er utrolig hvor teknisk denne svangerskapsoppfølgingen er. Mål, vekt, tall og prosent. LIte samtale om opplevelser og tanker, bare fokus på bredde og høyde og blodtrykk osv. Jeg begynner å grue meg til kontrollene i stedet for å glede meg. Føler meg nesten litt unormal siden jeg ikke faller i "malen". Men samtidig legger jeg sikkert for mye i det. Må lære meg å gi litt mer f... og stole på min egen magefølelse som sier at alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lå innenfor det grønne feltet men godt under rødstreken temmelig lenge. Det viktigste er at det følger "sin" kurve, og ikke dabber av på veksten, fikk jeg beskjed om.

Da jeg var 7-8 mnd på vei, vokste han noe veldig, og kom seg over rødstreken :)

Baby kom ut som en 50 cm lang tass, passe tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lå innenfor det grønne feltet men godt under rødstreken temmelig lenge. Det viktigste er at det følger "sin" kurve, og ikke dabber av på veksten, fikk jeg beskjed om.

Da jeg var 7-8 mnd på vei, vokste han noe veldig, og kom seg over rødstreken :)

Baby kom ut som en 50 cm lang tass, passe tung.

Beroligende å høre :) De vokser jo ikke alltid i jevnt tempo nei. Ifølge heftet jeg fikk på helsestasjonen så er det nå veksten skyter litt fart og her er det rom for ulikt tempo. Krysser fingra for at den lille boltrer seg i det brede bekkenet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...