Gå til innhold

Hva skal jeg si eller gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hmh, jeg har bare en kontrakt på 50 timer i min jobb men har alltid hatt mellom 100 og 170 på det meste når det er mye å gjøre.

nå som jeg har blitt gravid og har vært litt sykemeldt de siste 2 mnd pga kvamle, oppkast, trøtthet og vært utolig svimmel og sliten..

når jeg fikk timelisten min denne mnd har jeg fått 38 timer..

Hva menes om dette? Er dette lov?

Jeg har også meldt meg inn i LO nå så får høre hva de mener også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å huske at det er gjennomsnittstallet på antall arbeidede timer de siste tre måneder som definerer din stillingsprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det veit jeg men kan han bare plutselig kutte ut så mange timer pga at jeg har blitt gravid..? Har jo alltid hatt en del timer men med en gang jeg ble sykemeldt så har han kuttet ned ekstremt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han har ikke lov til å kutte ut timer, enten du er gravid, eller er sykemeldt.

Takk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men saken kan være at du har krav på mer enn 50 timer i måneden, selv om du har kontrakt på de 50 timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat det skjedde med meg, jeg har en 40% stilling, men jobbet ca 100% og når jeg ble sykemeldt fikk jeg plutselig halv lønn iforhold til hva jeg er vant til.. jeg ringte NAV, som sa at jeg hadde krav på gjennomsnittet av de siste 4 ukene jeg jobbet, om jeg hadde vært ansatt de siste 6mnd.. les på NAV.no, så står det der..

jeg ringte lønnsdama på jobben, og hun sa jeg kun hadde krav på betalt for mine 40%, og jeg forklarte at jeg hadde pratet med NAV som sa det og det.. etter noen dager fikk jeg en mail fra lønnsdama der hun beklaget veldig, og at det var feil fra deres side, og resterende penger kom med neste lønn.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...