Gå til innhold

Rumpa og låra eser ut!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ca 6 mnd gravid og de siste mnd har rumpa og lårene mine vokst en del. Jeg kan ikke dra på meg de samme tightsene som tidligere, selv om størrelsen p åmagen ikke har noe med dette å gjøre. Har lagt på meg 8-9 kg, noe som skulle være ganske normalt. Lurer på om det er normalt at rumpa og lårene skal vokse så masse? Er nesten mer aktiv nå enn før jeg ble gravid, så at jeg ikke får beveget meg like mye som før er ikke svaret. Synes ikke det er så veldig hyggelig. Greit at magen skal bli stor, men la da resten av kroppen min få være så lenge jeg spiser sunt og beveger meg.. Tror ikke alt dette kan være vann heller.

Har hengt meg veldig opp i dette og føler meg feit og ekkel når jeg trer på meg joggebuksene som nesten strammer på rumpa. Har ikke lyst til å kjøpe andre bukser i størrelser jeg aldri har identifisert meg med tidligere. Noen med lignendne erfaring? Dette fettet renner jo automatisk ikke bare av meg etter jeg har født slik som vann og at magen trekker seg sammen.. Eller?

Har hengt meg så mye opp i dette at jeg sliter med å nyte graviditeten og prøver å spise minimalt. Noe som jo heller ikke er sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er vel ingen ting å stresse med det.. det er jo helt normalt! alle legger på seg forskjellig. noen nesten kun på magen, andre overalt og ja, gjerne da rompe og lår.

nyt å vær litt mer frodig da vel.. guttene liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda..hadde vel rumpe og lår nok i fra før av også da.. dessuten holder det å være attraktiv for min mann i massevis ;) Er bare veldig redd for at dette er fett som kommer til å sitte altfor godt etter fødselen..ser ikke logikken i at det skal renne av meg igjen nå, siden jeg absolutt ikke har gjort noe for å få det nå heller.. Alltid slitt med å holde disse ekstra kiloene i sjakk..så var spent på hva graviditeten ville gjøre med meg. Blir det for mye er jeg redd jeg "forfaller" etter fødsel slik så sltfor mange gjør. At de aldri gidder få av seg de ekstra kiloene og eser ut mer og mer for hver unge. Damer som i utgangspunktet var helt normal størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Dette kommer du til å amme vekk, og sikkert gå en hel del trilleturer!

Det er ikke krise før du har prøvd! Vent og se hva som skjer etter ungen er ute :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er normalt! :jepp: Jeg gjorde også det og jeg er av den slanke typen til vanlig ;) Det kan være noe vann også. I tillegg til at det er "ammereserver". Jeg la på meg 22 kg! :daane: og de var borte etter 3 mnd.. BARE pga amming :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har lest i treningsmagasinet iForm at man lett kan bli kvitt fett på rumpe og lår mens man ammer pga hormoner som frigjøres. Så du får satse på at det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man legger jo på seg fett som gravid. Dette er helt naturlig. Og det er klart at noe av dette fettet havner på rumpe og lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, ammingen (hvis den går bra) vil hjelpe på i tillegg til små trilleturer etter fødsel er bra, samt er du ikke fornøyd når ungen blir eldre (ferdig med amming feks) så kan du gå nøye inn på hva du spiser ift aktivitet:) Bare ikke gjør som jeg gjprde en periode- spiste sjokolade hver dag :P Gikk opp 3 kg på 1 mnd, men er nå tilbake etter at jeg kuttet den i ukedagene :P Ammer fremdeles, og merker at jeg må spise en god del for å ikke gå ned for mye, det vil man jo ikke uansett str- babyen har ikke godt av slanking:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger også på meg over hofte og lår når jeg er gravid, og sist forsvant det fort ved hjelp av amming. Satser på at amming gjør susen denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg masse på rumpe og lår :( og jeg var tynn i utgangspunktet. Er nok normalt. Vi får håpe det renner av med amming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...